تکریم خانواده شهدا و جانبازان فارس همراهی بیشتری می‌طلبد

۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85428539
بهنام احمدی
تکریم خانواده شهدا و جانبازان فارس همراهی بیشتری می‌طلبد

شیراز - ایرنا - گرچه به لحاظ سازمانی و ساختاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس متولی پیگیری موضوعات مربوط به خانواده شهدا و جانبازان است ولی برای پاسخگویی به مطالبات و سرعت بخشی به روند خدمات دهی به این قشر از جامعه که در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی پیشقراول بوده اند ، امکانات بنیاد جوابگو نیست و لذا همراهی دیگر دستگاههای اجرایی را می طلبد .

شواهد امر حکایت از این دارد که پس از چند دهه از سپری شدن دوران دفاع مقدس هنوز کاستی هایی در خدمات رسانی به بازماندگان جامعه ایثارگری و جاماندگان از قافله شهادت یعنی جانبازان بویژه در حوزه درمانی از کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی گرفته تا دیگر حوزه تامین مسکن مناسب در استان پهناور فارس وجود دارد که رفع این نقیصه ها نیازمند همراهی بیشتر دستگاههای اجرایی با بنیاد شهید استان است .

دکتر محمد هادی ایمانیه پیشتر در خصوص جایگاه خانواده شهدا و جامعه ایثارگری ( ۲۵تیر ۱۴۰۱در دیدار با معاون فرهنگی سازمان بنیاد شهید کشور ) گفته بود که اگر تمام زندگی‌مان را هم بگذاریم بازهم نمی‌توانیم گوشه‌ای از دین‌مان را به شهدا ادا کنیم، بلکه منت آن‌ها بر سر ما است که خانواده‌هایشان خدماتی را که به آنها ارائه می‌کنیم می‌پذیرند.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا در چهار محور، مشکلاتی دارند، اظهار داشت: اولین مورد بحث اشتغال است، برای بنده خجالت‌آور است که فرزند یا همسر شهیدی توان و تمایل به کار داشته باشد ولی بیکار باشد، لذا در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

دکتر ایمانیه دومین مورد را بحث مسکن عنوان کرد و افزود: در طرح جهش ملی مسکن به خانواده‌های ایثارگران توجه ویژه خواهیم کرد.

وی حوزه سلامت را سومین محور عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه سلامت گاهی کم‌لطفی می‌کنیم در حالی که خانواده ایثارگران حق استفاده از بهترین داروها، بهترین مراکز درمان و بستری و دیگر خدمات پزشکی را دارند و تاسف‌آور است که بیمارستانی به خانواده ایثارگری بگوید نمی‌توانم فلان تخت را در اختیار شما قرار دهم! لذا باید به این حوزه نیز ورود جدی‌تری داشته باشیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و قطع نخاعی باید به شکل ویژه‌ای در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرند، گفت: همسران شهدا سن‌شان در حال افزایش است که همراه با جانبازان و همسران‌شان که گاها مستحق‌تر هستند باید در اولویت باشند.

ایمانیه موضوع چهارم را مسائل فرهنگی آن‌ها عنوان کرد و گفت: ما انتظار داریم جامعه ایثارگری به عنوان الگوهای جامعه ما باشند.

این دغدغه مندی و این نوع نگاه و رویکرد قابل تحسین استاندار جهادی و مکتبی استان فارس به عنوان نماینده عالی دولت انقلابی سیزدهم قطعا اتمام حجتی برای مدیران و مجموعه دستگاههای اجرایی است که هر آنچه در توان دارند برای رفع مشکلات و کاستی های موجود بر سر راه جامعه ایثارگری استان فرو گذار نکنند.

تجربه و تاریخ نشانگر این هست که کار گروهی و تیمی که به مشورت دهی و مشورت گیری بالا منجر می گردد در خروجی مثبت و تاثیرگذاری بالای اقدامی که قرار است انجام گیرد همیشه موثر و کارساز بوده و توانسته در سایه تعامل و همفکری بالا به نتایج قابل ملموسی دست یابد.

بنابراین برای سرعت بخشی به روند پاسخگویی به خانواده هایی که در این عرصه ایثار و مقاومت یا عزیز و نان اور خانواده خود را از دست داده و یا دچار نقص عضوی شده که شرایط کاری و ارتزاق خانواده را تحت تاثیر قرار داده به حرمت و احترام خون شهدا ، مدیران دستگاههای مرتبط هرکدام به سهم و بضاعت خود و با همدلی و همراهی وارد عرصه شوند در روند خدمات رسانی به این قشر منشا اثر شوند.

بفرض مثال در حوزه تامین مسکن این ولی نعمتان؛ اداره کل راه و شهر سازی ، بنیاد مسکن و شهرداری های های مناطق مختلف می توانند در کلان شهر شیراز و یا دیگر مراکز شهرستانی استان فارس همکاری بیشتری را داشته باشند و در تسهیل روند امور موثر واقع شوند.

شواهد میدانی و عینی در حوزه های مسکن ودرمان و اشتغال حکایت از این دارد که برغم تاکید ات مکرر مسئولان ارشد استانی در مقام عمل اغلب کارها و پیگیری ها در پیچ وخم قوانین اداری عقیم مانده و در حوزه همکاری بین بخشی شاهد رسوب های زمانی فراوان هستیم .

هرچند طی سالهای اخیر متولیان امر بیکار ننشسته و اقداماتی را در خصوص رفع مشکلات جامعه ایثارگری انجام داده اند ولی برای رسیدن به وضع مطلوب و ایده آل هنوز فاصله ها ی زیادی باقی مانده است .

امید است که در سال جاری و در راستای تحقق شعار سال یعنی" جهش تولید با مشارکت مردمی "شاهد شتاب بخشی در روند تسهیل امور و عملیاتی شدن کارهای بر زمین مانده بویژه در رابطه با تکریم جامعه ایثارگری استان فارس بمعنای واقعی کلمه و بدور از هر گونه شعاردهی و روزمره گی و ردیف کردن آمارهای کاغذی از سوی کارگزاران و متولیان امر باشیم .

*مدیر ایرنا استان فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha