معاون میراث فرهنگی فارس: اماکن گردشگری استان، مکانی برای جلوگیری از روزه خواری دارند

شیراز – ایرنا –معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در همه سایت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی فارس فضاهایی پوشیده ویژه مسافران در نظر گرفته شده تا از روزه‌خواری بیرون از این فضا و در ملاعام جلوگیری شود.

روح‌الله روانشاد روز جهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی تمهیدات ستاد خدمات سفر فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان، علاوه بر بخشنامه شورای فرهنگ عمومی، به دستور استاندار در نشستی با حضور مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دستگاه‌های فرهنگی استان، مصوب شد در همه اماکن گردشگری فضایی را با استتار کامل ویژه مسافران در نظر گرفته شود و چنین فضاهایی برپا شده است.

وی با بیان اینکه روزه‌خواری در ملاء‌عام اقدامی ناپسند است، گفت: مسافران از مکان‌های در نظر گرفته شده استفاده کنند تا در بیروین از سایت‌ها روزه‌خواری نشود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، کردشکری و صنایع دستی فارس ادامه داد: علاوه بر این سفره خانه‌ها و رستوران‌هایی که زیر نظر میراث فرهنگی هستند از این اداره‌کل پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند نیز با استتار کامل فعالیت و به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

روانشادگفت: تردد مسافران شیراز بیشتر در محورهای اطلسی، حافظیه، ارک کریمخان و دروازه فرآن است که بیشتر سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها زیر نظر میراث فرهنگی هم در همین محورها واقع شده است.

وی افزود: برپایی اماکن سرپوشیده در سایت های گردشگری و فعالیت رستوران ها و سفره‌خانه‌ها به صورت مستتر این امکان را فراهم کرده تا مسافران در محوطه ها ، پارک‌ها یا پیاده‌روها از روزه خواری پرهیز کنند.

معاون میراث فرهنگی فارس: اماکن گردشگری استان، مکانی برای جلوگیری از روزه خواری دارند

چهار جاذبه فارس در صدر بازدیدهای نوروزی کشور

معاون گردشگری اداره کل میراق فرهنگی، گدشگری و صنایع دستی فارس گفت: از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ۹۹۹ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی دارای بلیت فروشی فارس بازدید کرده‌اند.

روانشاد عنوان کرد: بر این اساس به ترتیب حافظیه، مجموعه جهانی تخت جمشید، مجموعه فرهنگی آرامگاه سعدی و پاسارگاد در صدر بازدیدهای نوروزی از اماکن گردشگری فارس و کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت هفت میلیون و ۵۳ هزار و ۸۶۷ نفر مسافر به استان فارس سفر کرده‌اند، گفت: ۹۹۹ هزار نفر از سایت‌های دارای بلیت فروشی، ۲میلیون و ۴۵۹ هزار و ۸۲ نفر از سایت‌های تفریحی، مناظر و جاذبه‌های طبیعی و روستاهای هدف گردشگری و سه میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۹۰ نفر از بقاع متبرکه و اماکن زیارتی این استان بازدید کرده‌اند.

روانشاد اعلام کرد: نوروزی امسال تا کنون، استان فارس بالاترین رتبه را هم از نظر رشد مسافر و هم از لحاط بازدید کننده از اماکن تاریخی و فرهنگی در سطح کشور داشته است.

اسکان یک میلیون و ۵۸۱ هزار مسافر نوروزی در فارس

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ مسافر نوروزی در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مدارس ، سالن‌ها و حسینیه‌ها و کمپ‌های موفت نوروزی اسکان یافته اند.

روانشاد اضافه کرد: در این مدت ۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۷ تردد خودرو نیز در استان فارس به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha