۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85428690
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار نفر از نمایشگاه «روستاآباد» اصفهان بازدید کردند

اصفهان-ایرنا-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: شمار بازدیدکنندگان از نخستین نمایشگاه «روستاآباد» استان تاکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان مجید جوهری روز چهارشنبه افزود: نمایشگاه «روستاآباد» در ایام نوروز با هدف معرفی محصولات، آداب و رسوم، لباس و تولیدات کشاورزی روستایی و عشایری اصفهان از یکم تا پانزدهم فروردین در مجموعه «چهلستون» با حضور تولیدکنندگان روستایی و عشایری استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ غرفه محصولات روستایی و عشایری مانند صنایع دستی، لباس‌ و پارچه‌های محلی و دست‌ساخته‌های عشایر و روستایی و محصولات لَبنی، عسل و گیاهان دارویی را به خریداران عرضه می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه مزبور بعنوان تجربه‌ای موفق در معرفی ظرفیت روستاها و مناطق عشایری استان محسوب می‌شود و مقرر است این رویداد بصورت گسترده در فصول مختلف سال برای افزایش جذب سرمایه‌گذار در اقتصاد روستا بویژه توسعه گردشگری روستایی نیز تکرار شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۳ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند که سهم بسزایی در تولید مواد غذایی و امنیت غذایی استان و کشور دارند.

برپایی نمایشگاه، بازارچه و رویدادهای برای معرفی کسب و کارهای بومی استان در دستور کار مقامات محلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha