تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

شیراز- ایرنا- مردم استان فارس در سالی که گذشت شاهد تحولات خوشایندی در حوزه های عمرانی و احیای واحدهای تولیدی بودند و در واقع باید سال ۱۴۰۲ را می توان سال پایان انتظارات برای افتتاح برخی پروژه های زیرساختی دانست، پروژه هایی مانند آزادراه شیراز – اصفهان یا طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز که مردم دیار فارس سال ها چشم انتظار بهره برداری از آنها بودند.

به گزارش ایرنا، استان پهناور فارس که به لحاظ ظرفیت هایش خود یک ایران کوچک بشمار می رود طی چند سال اخیر در کانون توجه دولتمردان سیزدهم قرار گرفته و در سایه توجه و اهتمام دولت مردمی و عدالت محور طی یکسال گذشته شاهد تحولات زیرساختی در حوزه عمرانی و اقتصادی بوده ایم.

گرچه یکی از برنامه های اولویت دار تکمیل طرحهای نیمه تمام بوده که اقدامات جهشی و ضربتی را در این حوزه زیرساختی شاهد بودیم ولی در کنار این برنامه ، نهضت احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و شتاب بخشیدن به روند صنعت اقدام دیگری بود که سال گذشته با جدیت در دستور کار دولتمردان قرار داشت و در استانهای مختلف از جمله فارس شاهد حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بودیم.

البته ناگفته نماند که هر چند برای دولتمردان سیزدهم مساله معیشت و جهش تولید به عنوان برنامه اولویت دار از جایگاه رفیعی برای تصمیم گیران برخوردار شد ولی این رویکرد اقتصادی مانع از ان نشد که در حوزه فرهنگ و هنر کارها به حاشیه برود بلکه در این حوزه هم ما شاهد توجه دولت بوده ایم طوری که سخنرانی رئیس جمهور در ایین زاد روزحافظ خود مصداقی از این نوع نگاه همه جانبه متوازان دارد.

حمایت از یک هزار و ۲۵۴ واحد تولیدی و صنعتی در سال ۱۴۰۲

۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۷
در راستای حمایت از واحدهای تولید استان، سال گذشته در فارس در مجموع یک هزار و ۲۵۴ واحد تولیدی و صنعتی مورد حمایت قرار گرفت و موانع و مشکلات پیش روی این واحدها بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی


فارس دارای ١٢٢ هزار کیلومتر مساحت و نزدیک به ۵.۵ میلیون نفر و ٣٧ شهرستان است و از یک پایانه صادراتی، نمایشگاه بین‌المللی و هفت فرودگاه بهره می‌برد. ۷۱شهرک و نواحی صنعتی، ۶ منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی شیراز و فولاد پاسارگاد از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان در عرصه صنعتی محسوب می‌شود. می‌توان گفت این استان پهناور هم‌اینک در مسیر صنعتی شدن قرار دارد و در طول یکسال گذشته هم اقدامات قابل‌توجهی در این عرصه انجام شده است.

در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های صنعتی مختلفی در شهرستان‌های مختلف فارس به بهره‌برداری رسید و برخی از این پروژه‌ها نیز همزمان با سفر رییس دولت سیزدهم به استان فارس افتتاح و مورد بهر ه برداری قرار گرفت .

در واقع در سفر رییس جمهور و هیأت دولت به فارس ۱۵ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲هزار و ۵۲ نفر به بهره‌برداری رسید.

همزمان با دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به استان فارس و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل صمت فارس، فرماندار مرودشت و سایر روسا و تشکلهای بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، طرح تولید انواع سیلیکون های متالورژی در این شهرستان انجام شد.

طرح تولید انواع سیلیکون‌های جامد گرید متالورژی و پودر میکرو سیلیکا شرکت کانی گداخت تهمین با مجموع ظرفیت سالیانه ۶هزار و ۶۰۰ تن، میزان سرمایه گذاری پنج هزار، ۲۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۰ نفر به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح توسعه شرکت «نیتل پارس» در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس، طرح توسعه شرکت نیتل پارس در زمینه تولید انواع کاتالیست های ناهمگن(هیتروژن) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلید خورد.

این طرح با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی طرح زیرگذر و روگذر جاده دسترسی معادن کوار از دیگر اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ بود که با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت آغاز شد.

میزان سرمایه گذاری این پروژه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بود که با مشارکت ایمیدرو به منظور خدمات دهی به بیش از ۸۰ کوره آجرپزی و توجه به امر زیر ساخت در معادن و صنایع معدنی، انجام شد.

طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

این طرح از دیگر پروژه‌های مهم صنعتی در سال گذشته بود که صبح پنجشنبه ۲٠ مهرماه با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریالی در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

تکمیل زنجیره تولید، تأمین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است.

بهره‌برداری از طرح‌های توسعه ذوب‌آهن کوار فارس با دستور رئیس‌جمهوری

همچنین در سال ۱۴۰۲، ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار افتتاح شد؛ شفت‌های‌صنعتی میله و میلگرد آلیاژی( با ظرفیت ۴۵۰هزارتن و الکترود گرافیتی با ظرفیت سالیانه ۶هزار و ۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر طرح‌هایی بودند که در این مجتمع صنعتی به بهره‌برداری رسیدند.

کلنگ‌زنی و افتتاح ۴۲ واحد صنعتی و معدنی در فارس/بهره‌برداری از واحد تولیدی بتن آباده

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

در سال ۱۴۰۲ واحد تولیدی بتن با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان آباده هم‌ افتتاح شد.

این پروژه شنبه چهاردهم بهمن ماه ۱۴۰۲همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی بتن شرکت کارا بتن آپادانا در شهرک صنعتی شهرستان آباده با میزان سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال ، ظرفیت سالیانه ۱۵۰ هزارتن بتن واشتغال ۱۵ نفر افتتاح شد.

بهره‌برداری و کلنگ زنی ۴۲ واحد صنعتی و معدنی فارس هم در دهه مبارک فجر رقم خورد. این واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ هزارمیلیارد تومان در مناطق مختلف استان افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

این پروژه ها در بخش‌های صنایع شیمیایی، کانی غیر فلزی، فلزی، صنایع مختلف سلولزی و صنایع غذایی در شهرستانهای شیراز ، نی ریز، آباده ، ارسنجان، فسا سپیدان ، لارستان، سروستان ، میمند، خرمبید، کازرون ، بیضاء ، جهرم ، فراشبند، زرقان وکوهچنار بودند و باعث ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۳۳۴ نفر شدند.

این واحدها که در زمینه تولید محصولات انواع شمش وبیلت فولادی، انواع کاشی وسرامیک- انواع لعاب کاشی-چینی بهداشتی و فرآوری خاک،( کلنگ زنی ) کاشی ساختمانی، منیزیت زینتر شده، کمپوست قارچ خوراکی، برش انواع سنگ تزئینی، انواع مبدل های صفحه ای، انواع پودرشیرخشک- پودر پنیر، درپوش محفظه فیلتر-داشبورد خودرو، صفحات گچی، لوازم پزشکی،انواع موتور سیکلت( کلنگ زنی )،ورق های فایبرگلاس، بی کربنات سدیم، چسب کاشی خمیری و پودری مخلوط کانی و پلیمری و سلولزی- بسته بندی سیمان،کشتارگاه مرغ، شیشه سیکوریت، آب معدنی ، محصولات فلزی ،کابل شارژ، نوارآبیاری و نوار پلی اتیلن کامپاندهای پلیمری و نایلون فروشگاهی، تولید کاغذ و دفتر، شکلات خامه ای،مقوای دوبلکس، قطعات فولادی سقف کاذب- پانل گچی، میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی، آسفالت مصالح سنگی، ورق پی وی سی،جرقه زن الکتریکی،ماشین برش با پرتو لیزر و ماشین آلات چاپ دیجیتال منسوجات ،بسته بندی انواع گازو وانواع سوخت مایع،کودهای کامل یا ماکرو،ظروف یکبارمصرف کشاورزی، کیت تشخیصی داروها و... فعالیت می‌کنند.

افتتاح پنج واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال در سفرمعاون وزیر صمت به شیراز هم در بهمن ماه سال گذشته رقم خورد.

طرح توسعه شرکت کولر هوایی آبان تولید انواع مبدل‌های پوسته و لوله‌ای با کاربرد نیروگاه‌ها ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به ظرفیت سالیانه ۶۰۰ دستگاه با اشتغال ۴۰ نفر و میزان سرمایه گذاری ۲هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود که در منطقه دوکوهک شیراز به بهره‌برداری رسید.

شرکت پایا بتن سورن پارسه با سرمایه گذاری ۶هزار میلیارد ریال، اشتغال ۱۲۰ نفر و ظرفیت سالیانه ۳۰۰ هزارتن زمینه فعالیت تولید سیمان آمیخته، به عنوان اولین واحد تولید کننده در این زمینه،چسب کاشی خمیری، چسب کاشی پودری، ملات مخلوط مواد کانی پلیمری و سلولزی با کاربرد صنعت ساختمان نیز از دیگر طرح‌هایی بود که در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

همچنین در سال گذشته طرح توسعه گروه صنعتی سازه پیوند با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ، اشتغال ۱۳۰ نفر انواع سازه های فلزی ۱۶ هزارتن مخازن ۲ هزارتن ، انواع مبدل تیوب بندل ۲۰ دستگاه ، انواع مبدل هوا خنک ۳۰ دستگاه ، غبار گیر ۱۰ دستگاه و فیلتر آب ۵۰ دستگاه با کاربرد صنعت ساختمان و تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح شد.

طرح توسعه شرکت مدرن ابزار شرکت خورشید ثانی محصولات تولیدی اویل ماژول- درپوش محفظه فیلتر روغن خودرو ، داشبورد خودرو وسایر قطعات پلاستیکی خودرو با ظرفیت سالیانه ۲۱۰ هزار عدد و همچنین همراه با قالب سازی قطعات باسرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۵ نفر هم در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

شرکت دانش بنیان ذخایر زیستی جلبک با میزان سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سال ۱۴۰۲ بود.

رئیس جمهور وارد شیراز شد/ فارس میزبان دومین سفر استانی رییس جمهور

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۷
آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرد و در این دور سفر علاوه بر حضور در برنامه های فرهنگی و هنری شاهد افتتاح طرحهای زیرساختی در حوزه های مختلف بودیم .

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس بود.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

برگزاری آیین بزرگداشت یادروز حافظ با حضور رییس جمهور

رییس جمهور: شعر حافظ پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه بشریت دارد
حضور و سخنرانی در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیراز از جمله برنامه‌های سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان به استان فارس و شهر شیراز بود. رییس جمهور در این آیین، شعر حافظ را پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها دانست.

افتتاح اَبَرپروژه آزادراه – شیراز اصفهان با حضور رییس جمهور

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۶

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی


اَبَرپروژه آزادراه شیراز - اصفهان که در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب اجرا شده صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، پروژه‌ای که بهره برداری از آن مزیت هایی مانند کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را به همراه دارد.

این پروژه که به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان فارس محسوب می‌شد پس از ۱۳سال انتظار در دومین سفر آیت الله رییسی رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، آزادراهی که به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری به نام آزادراه چهار فصل شناخته می‌شود.

فیلم / سخنان رییس جمهور در مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

آغاز عملیات طراحی و برنامه‌ریزی مجتمع انرژی و فناوری‌های نوین فارس

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به استان فارس عملیات طراحی و برنامه‌ریزی برای ساخت راکتور تحقیقاتی آموزشی ۱۰ مگاواتی فارس آغاز شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

بهره برداری از طرح انتقال آب شرب از سد درودزن به شهر لپویی فارس

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

بهره برداری از طرح انتقال آب آشامیدنی از سد درودزن به شهر لپویی از دیگر برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به فارس بود که با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

فاز اول این طرح شامل ۲ بخش به طول سه هزار و ۵۰۰ و بخش دوم به متراژ بیش از پنج هزار متر مربع است.

بهره برداری از طرح نوین آبیاری اقلید فارس

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت یکپارچه‌ سازی اراضی آسپاس در شهرستان اقلید به عنوان بزرگترین طرح نوین آبیاری سال جاری دیگر پروژه‌ای بود که در سفر رییس جمهور به فارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح در بخش سده شهرستان اقلید در سطح بیش از ۲۵۰ هکتار با میزان اعتبار دولتی یکصد میلیارد ریال، بزرگترین طرح آبیاری نوین استان در سال ۱۴۰۲ بود.

بهره‌برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس با حضور وزیر صمت

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار نیز در نخستین روز از سفر رییس جمهور به بهره برداری رسید.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بزرگترین فولاد ساز بخش خصوصی کشور و جزو صادر کنندگان مطرح استان و کشور است.

فاز اول این کارخانه سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است.

همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه نیز فعال بوده است.

برج علم و فناوری استان فارس افتتاح شد

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵

برج علم و فناوری استان فارس در ادامه سفر دوم هیات دولت به استان فارس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری و وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در حاشیه این مراسم گفت: پارک‌های علم و فناوری که اقدامات خوبی انجام دهند ؛ خودشان و شرکت های مستقر در آنان از حمایت برخوردار می شوند.

وی به حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص احداث این پروژه اشاره کرد و افزود:این پروژه در پارک علم و فناوری استان فارس از ١٠ سال پیش آغاز شده بود که با پیگیری‌های رییس پارک و اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سرانجام رسید.

طرح آبرسانی به شهرستان قیر و کارزین با حضور وزیر کشور افتتاح شد

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به فارس، طرح آبرسانی در شهرستان قیر و کارزین از محل تصفیه خانه سد سلمان فارسی نیز افتتاح شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

با افتتاح این طرح، هشت هزار مشترک با جمعیت ۲۵ هزار نفر از مردم شهر قیر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

‌مشخصات این طرح شامل ایستگاه پمپاژ، طرح برق رسانی، مخزن هزار متر مکعبی و خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر است.رونمایی از سند توسعه علم و فناوری فارس با حضور رییس‌جمهور

سند توسعه علم و فناوری استان فارس با حضور رییس‌جمهور رونمایی شد

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

سند راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه علم، فناوری و نوآوری استان فارس نیز همزمان با سفر رییس جمهور و با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رونمایی شد.

این سند با عنایت به اهداف راهبردی کلان و خُرد در سطح ملی و استانی تدوین شده است.

شناخت صحیح و کامل وضعیت موجود استان فارس و چالش‌ها و مزیت‌های آن از چکله موضوعاتی است که در تدوین این سند مورد تامل و توجه ویژه سیاست گذاران قرار گرفته است.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

بهره‌برداری از سامانه اینترنتی فیبرنوری شهرستان کازرون با حضور وزیر ارتباطات

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۶

سامانه اینترنتی فیبرنوری کازرون طرح دیگری بود که در سفر دوم رییس جمهور به استان فارس به بهره برداری رسید.

با افتتاح این سیستم اینترنتی با ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار، سرعت اینترنت در کازرون به هزار مگابایت افزایش یافت

طرح فیبر نوری منازل و کسب‌کارها در شیراز آغاز شد

همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به فارس عملیات اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شیراز آغاز شد.

در جریان این سفر و با امضای تفاهمنامه بین شهرداری شیراز و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانسل، شاتل و آسیاتک، طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر شیراز کلید خورد و قرار است که این طرح در سایر شهرهای فارس نیز به مرور عملیاتی و اجرا شود.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

آآغاز عملیات اجرایی نخستین ناحیه تخصصی صنایع‌دستی‌کشور در شیراز

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۷:۵۵

همزمان با سفر رییس جمهور به استان فارس، عملیات اجرایی نخستین ناحیه صنعتی تخصصی صنایع ‌دستی کشور نیز در شیراز آغاز شد.

این ناحیه تخصصی صنایع‌دستی شیراز در اراضی به مساحت حدود ۴۰ هکتار در شمال غرب شیراز اجرا خواهد شد.

ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز دارای مصوبه سال ۱۳۹۶ هیات وزیران بود که پس از ۱۶ سال وقفه در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و با انجام مراحل مکان‌یابی و اخذ استعلامات و تاییدیه از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی توسعه فارس، عملیات اجرایی آن در دومین سفر استانی رئیس جمهور به فارس آغاز شد.

افتتاح هشت طرح بزرگ آبرسانی به فارس با حضور رییس‌جمهور؛ بهره‌برداری از پروژه خط دوم شیراز

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۱

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

پروژه خط دوم انتقال آب آشامیدنی از سد درودزن به شهر شیراز وعده‌ای بود که پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفت و تحقق یافت و با حضور سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی به بهره برداری رسید.

در بیست و یکمین روز از پاییز ۱۴۰۲ شهر شیراز شاهد آیین باشکوهی بود، آیینی که نوید از جریان گرفتن آب در رگ‌های تشنه‌اش‌ و به سر رسیدن انتظار ۱۲ ساله‌اش می‌داد.

در ان روز پس از ۱۲ سال انتظار، سرانجام صدای پای آب به شهر شیراز رسید و آب سد درودزن در شبکه آبرسانی این کلانشهر جاری شد.

این طرح شامل ۷۸ کیلومتر خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر یک هزار و ۶۷۶، یک هزار و ۸۰۰، یک هزار و ۶۰۰، یک هزار و ۶۷۶ و یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر، یک ایستگاه پمپاژ شامل پنج دستگاه الکترو پمپ (۴+۱) با فشار ۲۵۰ متر، یک باب تصفیه‌خانه به ظرفیت سه مترمکعب درثانیه، چهار هزار و ۴۲۲ متر تونل لوله‌بر، ایستگاه پست برق ۶۶ به ۳/۶ کیلوولت، سه مخزن ذخیره بتنی شهری جمعا به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب که آب تصفیه شده است که به وسیله جریان ثقلی و پمپاژ از محل تامین به شهر شیراز انتقال می‌یابد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

افتتاح و بهره برداری از ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن با حضور رئیس جمهور در فارس

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۶

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح شد.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه‌های روستایی است.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز شد و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار گردید.

تحقق اهداف دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن
دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن یکی از برنامه های اصلی خود را تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم اعلام کرد. استان فارس در این عرصه با تحقق برنامه های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن فراتر از متوسط کشوری عمل کرده است.

بر اساس آخرین آمار در فارس از ابتدای آغاز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، افزون بر ۴۳۹ هزار نفر اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد افزون بر ۱۴۷ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

همچنین تاکنون برای ۷۲ هزار متقاضی پروژه مسکن تعریف شده که از این تعداد نیز ۵۶ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند که پروژه های مربوط به آنها در حال وارد شدن به فاز اجرایی است.

علاوه بر این در استان فارس تا پایان سال ۱۴۰۲، به سه هزار و ۳۱۳ نفر از متقاضیان مشمول قانون جوانی جمعیت زمین واگذار شده است.

تحقق اهداف دولت سیزدهم در نهضت ملی مسکن / فارس فراتر از متوسط شاخص های کشور

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

واگذاری ۷۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن روستایی استان فارس

در دومین روز از سفر رییس جمهور به فارس، هفت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاهای این استان به متقاضیان واگذار شد.

همچنین عملیات آماده سازی پنج هزار زمین مسکونی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در روستای گیاه زار شیراز نیز آغاز شد.

بهره‌برداری از ۱۳ طرح تأمین و انتقال برق فارس در سفر رییس‌جمهور

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶

همزمان با دومین دور سفر رییس جمهور و هیات دولت به فارس از ۱۳ طرح تامین و انتقال برق به ارزش ۱۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ نیروگاه کازرون (ترانس اول) به همراه تعویض هشت دستگاه کلید سکسیونر ۶۶ کیلوولت از جمله این طرح‌ها بود که با سرمایه گذاری ۶۶۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.آغاز عملیات اجرایی مجتمع

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی سیگلو لامرد با ۱۶۰ هزار میلیارد ریال

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲

عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی سیگلو شهرستان لامرد با سرمایه گذاری افزون بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال نیز در دومین روز از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آغاز شد.

این ابرپروژه در زمینی به مساحت هزار مترمربع کلنگ زنی شد و قرار است که در سه فاز و ظرف چهار سال به بهرداری برسد. با افتتاح آن برای بیش از ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم، نیز روز جمعه ۲۱ مهرماه با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

ساخت این بیمارستان که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود با اختصاص اعتبارات قابل توجهی در دولت مردمی سیزدهم شتاب گرفت.

این بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در سه طبقه با هزینه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیز و تکمیل گردید.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

رئیس جمهور بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا را افتتاح کرد

بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی فسا پروژه دیگری بود که به شکل ویدئوکنفرانسی توسط آیت الله رییسی رئیس جمهور افتتاح شد.

این بیمارستان با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع شامل ساختمان اصلی به متراژ ۷۰۰ متر، ساختمان جنبی در چهرطبقه و با ۶ اتاق عمل و سایر بخش های درمانی است و برای ساخت و تجهیز آن ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سه هزار و ۶۰۰ خانوار شهرستان جویم فارس از گاز طبیعی برخوردار شدند

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

در دومین روز از سفر رییس جمهور به فارس، طرح گازرسانی به سه هزار و ۶۰۰ خانوار شهرستان جویم این استان نیز به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی طرح گازرسانی به جویم و روستاهای این شهرستان شامل منصورآباد، دامچه، چاه‌ گزی، جهادآباد، فرشته جان و حسن آباد از مرداد سال ۹۹ آغاز شد و با تزریق در دولت مردمی سیزدهم، مورد بهره برداری قرار گرفت.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری شیراز اختصاص یافت

همزمان با سفر رییس جمهور به فارس، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن ۶ هزار نفره سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز اختصاص یافت.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

تفاهم نامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی در فارس با حضور رییس جمهور امضا شد

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۲

در دومین روز از سفر رییس جمهور به فارس تفاهم نامه چند جانبه با هدف سرمایه‌گذاری به مبلغ مجموع ۵۵۰ هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

در قالب اجرای این تفاهم نامه ۲۷ هزار نفر اشتغالزایی در استان فارس انجام خواهد شد.

در ذیل این تفاهم نامه ۱۰۳ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری امضا شد که احیای کارخانه آی تی آی یکی از موارد آن بود.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

رهاوردهای سفر رییس‌جمهور برای شهر سلامت شیراز

سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان فارس در روزهای پنجشنبه ۲۰ مهرماه و جمعه ۲۱مهرماه، رهاوردهای قابل‌توجهی برای منطقه ویژه اقتصادی فارس و شهر بین‌المللی سلامت شیراز به دنبال داشت.

به منظور توسعه شهربین‌المللی سلامت، مقرر شد سازمان برنامه بودجه مبلغی بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال از محل ارزش افزوده سهم سلامت طی ۲ سال و هر سال ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه مهم اختصاص دهد.

تامین زیر ساخت‌های دسترسی ایمن و سالم‌تر به شهر سلامت و در بخش شیراز به سپیدان از دیگر مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس و شهر شیراز در خصوص این پروژه بود.

اختصاص اسناد مالکیت به زمین‌های شهر سلامت از دیگر مصوبات ارزشمند سفر دوم ریاست جمهور در خصوص منطقه ویژه اقتصادی فارس و شهر سلامت شیراز بود.


گام نخست بزرگترین جایگاه سوخت جنوب کشور در استان فارس به بهره برداری رسید

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

فاز نخست بزرگترین جایگاه سوخت جنوب کشور با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال در شهرستان آباده (کیلومتر ۷۰ جاده آباده – شهررضا) افتتاح شد.

این جایگاه در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ظرفیت عرضه بنزین سوپر، معمولی و نفت گاز و ۲۸ نازل افتتاح شد.

آغاز به کار رویداد ملی ملاصدرا در شیراز
رویداد ملی ملاصدرا «نوآوری باز در صنعت ایران» اول خردادماه ۱۴۰۲ وهمزمان با روز ملاصدرا به میزبانی دانشگاه شیراز آغاز بکار کرد.

اعتبارات عمرانی امسال فارس افزون بر ۵۰ درصد رشد داشت

اعتبارات عمرانی استانی سال ۱۴۰۲ فارس با ۵۰ درصد رشد نسبت به اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ با ۵۰ درصد رشد به ۶۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال رسید.

دستور وزیر میراث‌فرهنگی برای ساماندهی آبشار مارگون

۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دومین روز سفر خود به فارس [خرداد ۱۴۰۲) به شهرستان سپیدان ضمن بازدید از آبشار مارگون با توجه به لزوم مرمت سنگ‌فرش‌های مسیر دسترسی به این جاذبه طبیعی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که از طرف محیط‌زیست برای اجرای عملیات بهسازی منطقه وجود دارد، ضمن مذاکره تلفنی با مسئولان محیط‌زیست دستور بهسازی مسیر دسترسی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی را صادر کرد.
رشد ۸۶ درصدی صادرات غیرنفتی فارس در دولت سیزدهم

رشد صادرات غیرنفتی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که این رویکرد از سوی مدیران ارشد استان فارس به خوبی دنبال شده، به گونه‌ای که براساس بررسی‌های صورت گرفته صادرات غیرنفتی در این استان رشد ۸۶ درصدی طی سال گذشته داشته است.

گذر از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی از سیاست‌های دولت سیزدهم است؛ سیاستی که اجرای آن سبب توسعه تجارت با همسایگان، رونق تولید و افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی کشور شد و به تقویت درآمدهای ارزی کشور کمک کرد.ا

افتتاح ۸۳۷ پروژه عمرانی هفته دولت در فارس

همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ (دوم تا هشتم شهریور) ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۹ هزار میلیارد ریال در استان فارس افتتاح شد.

تحول‌گرایی دولت مردمی در فارس / از تکمیل طرحهای نیمه تمام تا احیای واحدهای تولیدی

بیشترین پروژه با ۱۲۶ پروژه و ۳۷ هزار میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیراز و به دنبال آن شهرستان های سپیدان، داراب، کوهچنار، خفر، قیر و کارزین، لار، فسا، نورآباد، کازرون، خنج، سرچهان، استهبان، جهرم، اوز، لامرد، آباده و فیروزآباد بشترین پروژه ها را به خود اختصاص دادند.

از جمله پروژه های پروژه شاخصی که در هفته دولت پارسال به بهره برداری رسید می‌توان به پروژه فولاد غدیر نی ریز با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و فولاد کوار ۸۹ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

با بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۲، برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

پرداخت مطالبات حدود ۱۰ ساله معوقه کارگران کارخانه قند ممسنی در دولت سیزدهم

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

مطالبات ۱۰ سال معوقه کارگران کارخانه قند ممسنی به میزان ۱۶۴ میلیارد ریال در دولت سیزدهم پرداخت شد .

علاوه بر این پرداخت معوقه نوسازی و بهسازی این کارخانه در راستای طرحهای تکمیلی مورد نظر دولت انجام گرفت که موجبات امیدواری کارگران بیکار شده ناشی از تعطیلی کارخانه را بدنبال داشت .

افتتاح یک هزار و ۵۸۱ پروژه دهه فجر در استان فارس

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

همزمان با دهه مبارک فجر، یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌برداری رسید که ین میزان در مقایسه با سال گذشته که یک هزار و ۴۴۳ پروژه بوده از نظر ریالی تقریبا رشد ۲ برابری داشت.

نتیجه گیری

موارد برشمرده شده در این گزارش در بازه زمانی یکسال گذشته در این استان توسط دولتمردان تنها گوشه ای ناچیز از شمار اقدانات و فعالیتهای ریز و درشتی بوده که در این استان پهناور با رویکرد تحول گرایانه و رسیدن به توسعه متوازان و در عین حال پایدار انجام گرفته است .

همین سرفصل های ارایه شده توام با مصادیق در این مقال کوتاه حکایت از فزونی گرفتن فرایند توسعه دارد و مهم تر انکه زمانی باید به اهمیت این گونه اقدامات بیشتر توجه کرد که ببینیم اتفاقات مبارک رخ داده شده در چه شرایط زمانی رخ داده است .

بدون شک اگر دولت سیزدهم با همین فرمان تحول گرایی مسیر خودش را ادامه دهد رفع عقب ماندگی های تاریخی در حوزه های زیرساختی این استان پهناور به مرکزیت کلانشهر رو به توسعه آن یعنی شیراز در کوتاه زمان پیش رو جامه عمل خواهد پوشاند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha