مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست

تبریز- ایرنا- حاجیه خانم «لعیا ابراهیم پور دخانی» مادر شهیدان والامقام محمدباقر و مرتضی خانمحمدی، از شهدای دوران دفاع مقدس تبریز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا، این مادر شهیدان پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش، در سنّ ۸۲ سالگی و در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تبریز دارفانی را وداع گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.
پیکر این مادر فردا، پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در میدان مراسمات وادی رحمت تبریز تشییع و در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده می شود. مجلس شام غریبان آنمرحومه نیز همان روز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در مسجد شهید آیت الله مدنی(ره) واقع در ایستگاه شکلّی خیابان شمس تبریزی منعقد می شود.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار، در پیامی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مشترک آیت الله سید محمد علی آل هاشم و مالک رحمتی به این شرح است:

بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت یکی دیگر از اسوه‌های صبر و بردباری مادر شهیدان والامقام محمدباقر و مرتضی خانمحمدی؛ حاجیه خانم ابراهیم پور دخانی غمی جانکاه بر دل‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران گذاشت و همه ما را اندوهگین کرد.

به راستی که کلمات عاجز از بیان جلوه‌های ایمان و ایثار آن انسان وارسته است که فرزندان عاشورایی تربیت و به جبهه‌های عشق و جهاد اعزام کرد و تفسیر سوره صبر و ولایت مداری را در عمل به منصه ظهور رساند.

اینجانبان با ادای احترام به مقام والای همه پدران و مادران شهدا، فقدان آن مرحومه مغفوره را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، خانواده محترم خانمحمدی و دخانی و همه بازماندگان به خصوص اهالی شهیدپرور خطه آذربایجان تسلیت عرض نموده و در این ایام پرفیض ماه مبارک رمضان که موسم تضرع و بندگی به درگاه ایزد منان است برای روح بلند آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه الهی و همنشینی با ائمه معصومین (ع) از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌ کنیم.

شهید محمدباقر خانمحمدی متولد ششم تیر ۱۳۴۶ تبریز بود، او در حالی که دانش آموز بود، عازم جبهه شد و سرانجام بیست و چهارم مرداد ۱۳۶۱ در پاسگاه زید به شهادت رسید.

برادرش، مرتضی هم که در بیست و هشتم فروردین ۱۳۵۰ به دنیا آمده بود، به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیست و ششم تیر ۱۳۶۷ به فیض شهادت نایل گشت.

مزار مطهر هر ۲ شهید والامقام در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha