۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85429184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در زنجان وجود ندارد

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبر: 85429184
مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در زنجان وجود ندارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه هم اکنون مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد گفت: بیش از ۳۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بر دریافت حق پرستاری، کمک هزینه های ماهانه و مستمر دریافت می کنند.

روح الله خدابنده لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیز از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده می کنند.

وی به فعالیت ۱۱ مرکز شبانه روزی نگهداری از افراد دارای معلولیت، که امکان نگهداری از آنها در خانواده وجود ندارد اشاره کرد و گفت: ۷۹۵ نفر از افراد دارای معلولیت شدید در مراکز شبانه روزی بهزیستی مقیم هستند و خدمات نگهداری توانبخشی دریافت می‌کنند.

این مسوول، در خصوص نحوه پذیرش این مراکز نیز ادامه داد: اولویت پذیرش در مراکز مذکور با افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمنی است که نگهداری از آنان در خانه به دلیل ناتوانی خانواده در امر مراقبت و یا از دست دادن سرپرست موثر، وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد مجهول الهویه گفت: این نوع افراد چون سالمندان یا بیماران اعصاب و روان که در خیابان رها شده که فاقد سرپرست بوده یا سرپرست مؤثر ندارند با مداخله اورژانس اجتماعی و با حکم قضائی اغلب در مراکز شبانه روزی ویژه معلولین شدید ذهنی، بیماران مزمن اعصاب و روان و سالمندان پذیرش و به صورت دائمی نگهداری می‌شوند.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت وتشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده ها به نگهداری فرزندان خود در مراکز شبانه روزی، با بررسی شرایط توانخواه و خانواده نسبت به برقراری مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توانخواه اقدام می شود و فرد در بستر خانواده از حمایت‌های بهزیستی برخوردار خواهد شد.

استان زنجان ۱۱ مرکز شبانه روزی دارد که سه مرکز در زمینه نگهداری سالمندان، ۶ مرکز نگهداری کم توانان ذهنی و ۲ مرکز نگهداری بیماران روان مزمن فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha