سه هزار زندانی سال گذشته در آذربایجان‌غربی به آغوش خانواده بازگشتند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار زندانی این استان با تلاش همکاران اجرایی، شورای حل اختلاف و واحدهای مددکاری در سال گذشته آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آزادی این تعداد از زندانیان در سال گذشته با سازش در شوراهای حل اختلاف و واحدهای مددکاری یکی از ظرفیت‌های مردمی است که نباید از این ظرفیت غافل شد.

وی افزود: افزایش تلاش و تحرکات واحدهای مددکاری زندان‌ها، تعیین تکلیف محکومین غایب و متواری و ارائه آمار این افراد ظرف ۴۸ ساعت به روسای دادگستری و دادستان‌های مربوطه برای صدور دستورات لازم، بازدیدهای هدفمند، انعکاس عملکردها، توجه مضاعف به خانواده‌های زندانیان و توجه جدی به مقوله اشتغال از جمله نکاتی است که ضمن رعایت آن در سال گذشته باید امسال نیز توجه ویژه‌ای به آن شود.

عتباتی ادامه داد: حضور با برنامه و هدفمند مقام‌های قضایی در زندان موجب اشراف کامل به وضعیت کلی زندان و زندانیان می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع از وضعیت دقیق زندان‌ها و زندانیان یک نیاز جدی برای برنامه‌ریزی دقیق است، اضافه کرد: مدیران قضایی، قضات و مسوولان زندان‌ها برای اطلاع از وضعیت واقعی زندان‌ها و زندانیان از تمامی ابعاد، حضور میدانی در بندها داشته باشند و مشکلات زندان و زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

عتباتی افزود: حضور مرتب قضات در زندانها و دیدار چهره به چهره با زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنها از لحاظ روانی به مدیریت زندان‌ها کمک می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سند تحول قضایی چراغ راه دستگاه قضایی این استان است، افزود: توجه جدی به ساماندهی زندانیان یکی از تاکیدات دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی قوه قضائیه است که به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار قوه قضاییه در جلسات با نگاه ویژه مدنظر قرار گیرد.

سه هزار زندانی سال گذشته در آذربایجان‌غربی به آغوش خانواده بازگشتند

مجیدی بیان کرد: یکی از محورهای اجرای طرح پایش وضعیت محکومین از حیث وضعیت قضایی در شورای طبقه بندی به منظور برخورداری از نهادهای ارفاقی و تشکیل این شورا حداقل یک بار در ماه بود.

به گزارش ایرنا، رسیدگی به وضعیت بازداشتگاه‌ها و زندان‌های آذربایجان‌غربی یکی از خواسته‌هایی است که افراد زندانی بارها برای رسیدگی به آن دست به دامان مدیران و کارشناسان امر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha