روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان انجام می‌شود

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: روزانه ۳۰ هزار تردد خودرو از طریق آزادراه شیراز – اصفهان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمود رضایی کوچی، پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی ‘چشم به راهیم’ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ به دلیل شرایط ایمن و فنی آزادراه شیراز – اصفهان، میزان تلفات جاده‌ای در این محور صفر بوده که این بدان معناست که اگر راهها را ارتقا دهیم میزان تلفات جاده‌ای هم کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۰ درصد طول راه های کشور یعنی افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر آن در استان فارس است که از این حیث فارس در کشور در رتبه نخست قرار دارد.

او اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از کل راه های استان فارس آزادراه و بزرگراه است و از نظر طول آزادراه نیز استان فارس با توجه به افتتاح آزادراه ۲۲۵ کیلومتری شیراز – اصفهان در کشور اول است.

وی گفت: در کنار ارتقای راه ها، ایمنی خودرو و فرهنگ رانندگی نیز در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن نقش بسیار مهمی دارد.

آزادراه شیراز - اصفهان مهرماه ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان انجام می‌شود

اجرای ۶ بزرگراه از مبدا شیراز به استان های همجوار
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت:برای تقویت شبکه جاده‌ای استان، هم اینک ۶ بزرگراه از مرکز استان به ۶ استان همجوار در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۸۰ درصد است.

رضایی افزود: این ۶ بزرگراه شامل بزرگراه شیراز – استهبان – نی‌ریز - قطرویه – کرمان، بزرگراه شیراز - فسا - داراب - کهکم – بندرعباس، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز - کوار - فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - قائمیه – بوشهر، بزرگراه شیراز - دشت ارژن - کوه چنار - ممسنی – کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان انجام می‌شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان فارس در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، نیاز است که یک فضای کریدوری ایجاد شود تا زمینه حمل و نقل بار و مسافر از شرق به غرب و شمال به جنوب نیز فراهم شود.

او اظهار کرد: تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان که در حقیقت ادامه آزادراه شمال به جنوب کشور است به سمت بوشهر در طول برنامه هفتم دیده شده که با تکمیل آن ارتباط بین خلیج فارس به دریای خزر برقرار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: علاوه بر توسعه آزادراه و بزرگراه در استان، توسعه خطوط ریلی نیز در دستور کار است و هم اینک راه آهن شیراز – عسلویه - بوشهر که طبق برنامه در چهار سال آتی تکمیل می شود در حال اجرا است.

رضایی افزود: همچنین راه آهن گلگهر – شیراز نیز در ادامه کریدور شرق و غرب کشور در حال اجرا است و راه آهن اقلید – یزد نیز که بخش مسافر و بار آن ظرف ۲ ماه آتی فعال خواهد شد.

روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان انجام می‌شود

کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای فارس در نوروز امسال
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به جان باختن ۴۵ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری استان در نوروز امسال گفت: از این تعداد ۳۶ نفر در حوادث رانندگی جاده ای و ۹ نفر در حوادث درون شهری و در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ جان باخته‌اند.

رضایی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است و استان فارس به لحاظ کاهش تلفات درون شهری در رتبه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha