رحمت رحمت نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این درحالیست که میزان بارگیری کالا در راه آهن استان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.
وی افزود: همچنین مدت یاد شده تن کیلومتر مبدا - مقصد ( بارهای عبوری از ایستگاه های استان در مبدا و مقاصد مختلف) ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ تن بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می دهد.
رحمت نژاد با اشاره به تعداد مسافر قطارهای حومه ای نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی پارسال ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه ای راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی تعداد واگن های راه آهن لرستان را هفت هزار و ۸۲۴ واگن عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سال ۱۴۰۱ تعداد واگن های آن پنج هزار و ۵۱۸ عدد بوده که شاهد رشد ۴۲ درصدی بوده است.
رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.
راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده است که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.
نظر شما