۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85429346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۸ هزار مسافر نوروزی از هلال احمر زنجان خدمات گرفتند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۱۴ روز گذشته ۳۸ هزار و ۳۰۴ مسافر نوروز از در قالب طرح های مختلف از هلال احمر این استان خدمات دریافت کردند.

حکمت هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار 'همراه تان هستیم' از ۲۴ اسفند سال گذشته در حوزه های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شده است و روند ارائه خدمات در این استان تا ۱۷ فروردین سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خدمات امدادی در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، داوطلبانه و درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال‌ احمر استان زنجان جریان دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان هشتمین روز از فروردین سالجاری تیم‌ های عملیاتی در قالب ۴۹ تیم ۱۳۲ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه دادند.
هاشمی اظهار داشت: نجاتگران در این عملیات ها موفق به انتقال چهار مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی پنج نفر و رهاسازی ۶ نفر گرفتار در داخل خودرو کردند.

وی یادآوری کرد: در ۳۳ عملیات امدادرسانی ۲۶ دستگاه آمبولانس و ست نجات هیدرولیک بکارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با حضور ۵۳۹ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۱۷ هزار و ۸۸۰ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.
هاشمی، پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون ، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک ، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت های ایمنی و کمک های اولیه را از طرح های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.

وی از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تاکید کرد: توسط ۱۲۶ مربی داوطلب آموزشی یکهزار و ۴۳۹ مسافر نوروزی در ۱۴ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی از آموزش ها کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می دهند، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته/چهار شنبه/ ۱۲ هزار و ۱۰۹ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شدند.

هاشمی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز ۶ هزار و ۸۶۵ نفر از هموطنان توسط یکهزار و ۱۸۸ داوطلب در هفت پست ثابت در قالب طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت و پویش هلال رحمت با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره مند شده اند.

وی ازهموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha