انبارلویی: دولت در اتاق جنگ اقتصادی مقابل تعارض منافع رانت‌خوارها ایستادگی کند

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت باید در اتاق جنگ اقتصادی بر مبارزه با قاچاق کالا و تعارض منافع متمرکز شود، گفت: دولت باید در برابر رانت‌خوارهای رشوه‌گیر ایستادگی کند.

کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که مسئله تولید را در کانون توجهات نامگذاری‌های سال قرار داده‌اند و اصرار دارند این نام‌ها به عنوان محور گفتمان اقتصادی دولت و ملت قرار گیرد.

دولت آیت‌الله رئیسی زیرساخت‌های لازم را برای جهش تولید آماده کرده است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح کردند، افزود: دولت آیت‌الله رئیسی زیرساخت‌های لازم را برای جهش تولید در سال ۱۴۰۳ آماده کرده و فضای کسب و کارها رونق بخشیده است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال خشکسالی وارد پرآبی و ترسالی می‌شویم، عنوان کرد: مردمی‌ترین قسمت اقتصاد یک کشور بخش کشاورزی است و به این معناست که مردم در تولید محصولات کشاورزی نقش تعیین کننده‌ای دارند و امسال با این نامگذاری و شروع خوبی که در پاییز و زمستان داشتیم و بیشتر سدهای کشور پر آب شده و بارش‌های بهاری هم در پی داریم بنابراین مشکل آب در سال آینده نخواهیم داشت.

انبارلویی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی ما با این پیام می‌تواند فعال شود، ادامه داد: براساس اهداف برنامه هفتم قرار است ایران در تولید کالاهای اساسی به خودکفایی دست یابد زیرا در برنامه هفتم پیش‌بینی شده که ۹۰ درصد کالاهای اساسی در کشور تولید شود.

لزوم جهش در تولید محصولات کشاورزی

وی تصریح کرد: جهش تولید می‌تواند منجر به این شود که سال پر رونقی در محصولات کشاورزی داشته باشیم چراکه رهبری فرمودند اگر همت، سرمایه، ابتکار و حضور جدی مردم را در اقتصاد وارد کنیم می‌توانیم امیدوار شویم که تولید به جهش برسد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه ابزار و امکانات مهیا است و دولت و مجلس هم با درک سیاست‌های کلی رهبری می‌توانند مسیر جهش تولید را طی کنند و وقتی تولید افزایش پیدا کند به تناسب آن تورم کاهش پیدا می‌کند و ما آثار جهش تولید را بر سفره‌های مردم خواهیم دید.

تعارض منافع و قاچاق دو مانع اصلی در برابر جهش تولید

انبارلویی، دو مانع اصلی در برابر تولید را تعارض منافع و قاچاق عنوان کرد و گفت: وقتی که ما سالی ۱۰- ۱۲ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم تیر خلاص و خنجر خائنانه بر کمر تولید ملی است. رهبر معظم انقلاب بارها درباره قاچاق و جلوگیری از آن توصیه کرده‌اند و دولت باید همت کافی برای این مسئله داشته باشد.

وی در تشریح موضوع تعارض منافع عنوان کرد: بیشتر کالاهایی که ما از خارج وارد می‌کنیم در داخل قابل تولید هستند و چرایی اینکه اجازه می‌دهند کالاهایی که ما در داخل قابل تولید هستند را از خارج وارد کنیم به دلیل بحث تعارض منافع است.

دولت در اتاق جنگ اقتصادی در برابر تعارض منافع مفت‌خورها بیاستد

این فعال رسانه‌ای موضوع تعارض منافع را موضوعی مطرح در حوزه‌های دولتی، عمومی و خصوصی توصیف کرد و ادامه داد: کسانی که دست‌اندرکار واردات کالا هستند می‌بینند که اگر این کالا در داخل تولید می‌شود به منافع‌شان آسیب می‌رساند لذا دولت باید در برابر این تعارض منافع بایستد و به نفع تولید ملی حکم کند و جلوی آنهایی که اجازه نمی‌دهند تولید ملی در داخل شکل بگیرد بایستد.

انبارلویی خاطرنشان کرد: دولت باید در اتاق جنگ اقتصادی روی این دو مانع یعنی قاچاق و تعارض منافع متمرکز شود و بتواند در مقابل کسانی که به مفت‌خوری و رانت‌گیری و رشوه‌گیری مشغول هستند بایستد .

وی درباره اقدامات دولت سیزدهم برای رسیدن به رشد اقتصادی ۴ درصد گفت: دولت قبل هیچ همتی برای تولید ملی نداشت و همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشته بود و تصور می‌کرد اگر با آمریکا به توافق برسد میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی به ایران می‌آید و مسئله‌ای به نام دغدغه‌های اقتصادی برطرف شود

در دهه گذشته فرصت عظیمی را برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور از دست دادیم

این فعال سیاسی ادامه داد: دولت گذشته به دلیل توهمی که داشت بر روی اجرای برنامه ششم نرفت و عملا همه را معلق به تصمیم توافق با غرب گذاشت و متاسفانه غرب هم با بدعهدی پاسخ دولت قبل را داد ما در دهه گذشته یک فرصت عظیمی را برای ساماندهی به اوضاع اقتصادی کشور از دست دادیم.

انبارلویی یادآور شد: زمانی که دولت آیت‌الله رئیسی روی کار آمد نخستین کاری که انجام داد این بود که کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که نیمه کاره یا تعطیل هستند را راه‌اندازی کند و روی این مسئله متمرکز شد.

دولت سیزدهم موانع موجود بر سر راه کسب و کارها را برطرف کرد

وی بیان کرد: نکته دیگری که دولت سیزدهم بر آن متمرکز شد برطرف کردن موانعی موجود بر سر راه کسب و کارها که عمدتاً در مجوزهای اقتصادی متمرکز بود. این اقدام بسیار عظیمی بود که دولت به ویژه وزارت امور اقتصاد و دارایی درگاه مجوزها را از انحصار کسانی که در این موضوع، سودجویی داشتند خارج کرد و در حال حاضر موانع کسب و کار برطرف شده است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه دولت سیزدهم بر سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و برداشتن موانع آنها و هدایت نقدینگی به تولید هم توجه دارد، اظهار کرد: مجموعه این اقدامات دولت موجب شد که رشد ۴ درصدی را شاهد باشیم.

انبارلویی خاطرنشان کرد: من صددرصد به این موضوع اعتقاد دارم که در سال ۱۴۰۳ با این شعار سال و ظرفیت‌هایی که در امر تولید وجود دارد ما را به رشد بیش از ۴ درصد هم خواهد رساند.

وی در ارزیابی خود از سیاست‌های دولت برای مهار سرعت و رشد تورم اظهار کرد: دولت سیر صعودی قیمت‌ها را متوقف کرده و گزارش بانک مرکزی حکایت از توفیق دولت برای مهار تورم دارد و این سیاست در سال آینده شتاب بیشتری به خود می‌گیرد و دولت با مهارت کامل تحریم‌های اقتصادی را دور زده و ثبات نسبی در بازار حاکم کرده و همه فعالان اقتصادی و مردم می‌توانند این ثبات را حس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha