۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85429778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستانی‌ها در طرح فجرانه ۱۸ هزار میلیارد ریال خرید کردند

سنندج- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون ۴۷۵ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح فجرانه ۱۸ هزار میلیارد ریال از فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند.

فرزاد پیشکاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان خرید، ۱۰ هزار میلیارد ریال آن بصورت نقدی و هشت هزار میلیارد ریال دیگر از اعتبار طرح فجرانه بوده است.

وی افزود: در این طرح، یک میلیون و ۱۱۳ هزار تراکنش موفق ثبت شده و بیش از سه هزار و ۸۵۰ فروشگاه خرد، کلان و زنجیره‌ای فعال در استان خدمات به مردم ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از رشد ۶۵ درصدی مرحله دوم طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی و استقبال مردم کردستان از این طرح خبر داد و اضافه کرد: خانوارهای دهک اول تا هفتم به ازای هر نفر مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید کالابرگ می‌شوند.

پیشکاری با بیان اینکه ارزش ۱۱ قلم کالای اساسی در سال ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال بوده که در سال ۱۴۰۲ به هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال رسیده است، ادامه داد: دولت در این طرح افزایش قیمت را جبران کرده و برای خانواده هایی که از طرح فجرانه استفاده می کنند، یارانه قیمت کالا ها را با پرداخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جبران می کند.

به گفته وی، خانوارهای یارانه بگیر تا دهک هفت می‌توانند کالاهایی شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی از خدمات دولت سیزدهم است و نظارت بر عرضه و توزیع این کالا ها حس اعتماد جامعه را به دنبال خواهد داشت

پیشکاری با بیان اینکه گشت مشترک در راستای نظارت بر فروشگاه های عرضه کننده کالا برگ الکترونیکی و حمایت از مصرف کننده گان انجام می شود، ادامه داد: بازرسی از فروشگاه های خرد و کلان بصورت مداوم توسط کارشناسان امور اجتماعی اداره کل کار استان و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صمت انجام می شود.

وی افزود: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha