تداوم ناپایداری دریایی؛ سرعت باد در خلیج‌فارس به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، با اشاره به تداوم ناپایداری دریایی و مواج بودن خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان گفت: بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا نیز گاهی به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید.

مجتبی حمزه‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا اواخر وقت امروز (جمعه) به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، تداوم وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی، سبب مواج شدن خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد که توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کرده و همچنان نیز تمهیدات لازم در بنادر استان انجام گیرد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه طی روز جاری وقوع ناپایداری جوی در ارتفاعات استان نیز پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در آسمان استان به‌ویژه مناطق مرکزی، شرقی و شمالی طی ساعاتی افزایش ابر پپش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار بهاره باران گاه رعد و برق غالبا در ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: چنانچه شرایط بارشی در این مناطق فراهم نباشد، گاه وزش باد نسبت شدید و خیزش گرد و خاک احتمال می‌رود.

حمزه‌نژاد یادآور شد: طی روز شنبه یازدهم فروردین نیز در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، افزایش باد شمال شرقی و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در ساعات صبح تا ظهر شنبه افزایش موقت باد شمال شرقی (حداکثر تا ۳۶ کیلومتر بر ساعت) سبب تلاطم دریا در برخی نقاط دریای عمان و مناطق شمالی تنگه هرمز خواهد شد.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز طی روز شنبه هفته آینده، افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای بیشینه در مناطق شرقی و مرکزی استان مورد انتظار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha