اکران بهار بندگی در بهار پایتخت/ ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌السلطان 

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن اولین شب از لیالی قدر، پویش فرهنگی «بهار قرآن، بهار ایران» در فضای تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر، شب نزول آیات قرآن و مقدر شدن امور انسان‌ها طرح‌های فرهنگی «بهار بندگی» به همراه طرح‌هایی با مضمون دعای جوشن کبیر در قالب پویش «بهار قرآن، بهار ایران» به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، در این طرح‌های فرهنگی از فرازهایی از دعای جوشن کبیر به همراه عکس‌هایی از عبادات آحاد مردم در لباس‌ها و شغل‌های مختلف استفاده شده است.

اکران بهار بندگی در بهار پایتخت/ ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌السلطان 

ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌السلطان

شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.

وحیدرضا انارکی گفت: این اقدام در راستای دستور شهردار تهران و طرح ساماندهی محلات منطقه ۱۲ با همکاری عوامل شهربان انجام شد.

وی اظهار کرد: هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین سلطان جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان است.

شهردار منطقه ۱۲ یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این طرح جمع آوری انبارهای غیر مجاز محله هرندی و بازار امین السلطان که حدود ۱۵ واحد تجاری بود انجام شده است.

انارکی محمدی تاکید کرد: تمام سعی ما این است که محله هرندی را برای سکونت و گردشگری مهیا کنیم تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی هم برای زندگی و هم برای گردش، تفریح و خرید در این محله تردد و سکونت کنند.

اکران بهار بندگی در بهار پایتخت/ ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌السلطان 

صدور ۸۲ پروانه‌ ساختمانی در محدوده بافت فرسوده منطقه ۱۹

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۹ از افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی در محدوده بافت فرسوده این منطقه ناحیه سه نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته خبر داد.

مجید دست مرد افزود: کل مساحت این منطقه ۲ هزار و ۳۴ هکتار است که ۶۶ هکتار آن بافت فرسوده را در بخش هایی از محلات ۱۳ گانه در بر می گیرد که تا کنون ۱.۵ هکتار از آن نوسازی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری صدور پروانه در سال گذشته اضافه کرد: میزان کل پروانه‌های صادره طی سال گذشته ۴۸۵ فقره بوده که ۸۲ فقره مربوط به پروانه‌های صادره در محدوده بافت فرسوده نواحی است که این اقدام رضایتمندی شهروندان و ساکنین بافت فرسوده را در پی داشته است.

براساس این گزارش تشویق و ترغیب به نوسازی در بافت فرسوده طی برگزاری جلسه‌های متعدد شورای معماری و ملاقات‌های مردمی، ارائه رهنمودهای مدیران و کارشناسان این حوزه و همکاری و همراهی آنها با شهروندان محقق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha