نونواری میدان شهید قندی تهران تا پایان اردیبهشت

تهران بزرگ - ایرنا - بهسازی و ساماندهی میدان شهید قندی در ضلع شمالی و آبنمای آن در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید و تا پایان اردیبهشت این میدان مهم تهران نونوار می‌شود.

به گزارش ایرنا، میدان شهید قندی (پالیزی) یکی از میادین مهم پایتخت است که علاوه بر واقع شدن ساختمان شهرداری منطقه هفت، بوستان و پاساژ اندیشه در آن و در نهایت گذر گردشگری غذا و فست فود، یکی از معابر پر تردد کلانشهر هم محسوب می‌شود.

این میدان که در جنوب پل سیدخندان واقع شده از دیرباز مورد توجه بسیاری بوده اما نیازمند بهسازی در شکل به ویژه در بحث تردد و عبور و مرور بود.

بهسازی و ساماندهی میدان شهید قندی در ضلع شمالی و آبنمای آن در بهمن ماه سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید و به گفته شهردار منطقه هفت عملیات بهسازی میدان شهید قندی و معابر آن تا پایان فروردین به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه هفت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات بهسازی میدان شهید قندی به منظور ارتقای سیما و منظر شهری و همچنین افزایش مشارکت پذیری شهروندان و بهبود کیفیت محیط زیست پارسال کلید خورد.

نونواری میدان شهید قندی تهران تا پایان اردیبهشت

نصرالله آبادیان ادامه داد: این پروژه شامل چندین فاز از قبیل اجرای کف پوش در پیاده رو، اجرای نهر و جدول، آرامسازی بخش‌هایی از سطح سواره رو شامل اجرای کف پوش بتنی با ابعاد ۱۰ در ۲۰، اصلاح هندسی در مرکز میدان و لبه های پیرامون معبر، افزایش سطح پیاده رو و فضای مکث عابرین و اصلاح کد ارتفاعی برای مناسب سازی برای افراد کم توان جسمی و سالمندان بوده است که بخش اعظمی از آن اجرا شده و تا پایان فروردین به صورت کامل بهره برداری می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر اقدامات مذکور، فعالیت‌هایی شامل نصب نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ و فضای سبز نیز در این محور انجام خواهد شد و در طرح کلی پیاده رو و معبر سواره رو خیابان‌های شهید توپچی، سهروردی و خیابان شریعتی در پیرامون بوستان شهید نیاکی و پارکینگ اندیشه ادامه خواهد داشت تا فضایی برای تعاملات اجتماعی هرچه بیشتر شهروندان فراهم شود.

شهردار منطقه هفت با اشاره به اجرای اقدامات پایانی و تکمیلی بهسازی معابر پیاده رو و ساماندهی میدان شهیدقندی در ایام نوروز گفت: بهسازی و ساماندهی میدان شهید قندی در ضلع شمالی و آبنمای آن در بهمن ماه سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

او افزود: بهسازی معابر واقع در ضلع جنوبی میدان در مقابل مرکز خرید اندیشه و ساختمان شهرداری منطقه در دست اقدام است و در نظر داریم عملیات احداث فضای سبز، جدول لبه های سواره رو میدان و جدول گذاری ها در نیمه اول فروردین تکمیل و کفپوش بتنی سطح پیاده رو نهایتا تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

نونواری میدان شهید قندی تهران تا پایان اردیبهشت

آبادیان این را هم گفت که یکی از اقدامات ویژه که در این طرح اجرا خواهد شد کاشت درخت چنار در خیابان شهید قندی حدفاصل خیابان‌های شریعتی و سهروردی است تا از این طریق فضای سبز مطلوب و دلپذیری برای عابران پیاده ایجاد شود.

منطقه هفت از شمال به بزرگراه رسالت، از شرق به خیابان‌ مجیدیه، از جنوب به خیابان‌های انقلاب و دماوند و از غرب به بزرگراه مدرس و خیابان شهید مفتح محدود می‌شود و این منطقه دارای پنج ناحیه و ۱۴ محله است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha