حجت الاسلام اژه‌ای: جمهوری اسلامی با مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می‌برد

شهرری - ایرنا - رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی متکی به خدا  و برپایه مردم سالاری دینی است که با اعتماد ، کمک، مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می برد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سحرگاه شنبه در مراسم شب قدر حرم مطهر امام راحل افزود: خون شهدا، زحمات خانواده های شهدا، ایثارگران، حانبازان و کسانیکه در راه خدا ایثار کردند و آن چیزی که امام راحل بنیانگذاری کرد پاس بداریم.

وی اظهار داشت: اسلام نابی که متکی به مردم، خدا و نظامی را که با عنوان جمهوری اسلامی ایران امام پایه گذاری کرد و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده آن راه هستند پاس بداریم و از آن حراست کنیم.

این مسئول با بیان اینکه حکمرانی امیرالمومنین با اخلاق اسلامی همراه بود، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در همه کارها و رفتارهایش با اخلاق اسلامی رفتار می کرد.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: یکی از چیزهایی که امروز به شدت همه به آن نیازمندیم اخلاق اسلامی و رعایت حسن خلق است، مولای متقیان در مقابل دشمنانش هم اخلاق اسلامی را رعایت می کرد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: اگر نمی توانیم مثل علی (ع) زندگی کنیم، حداقل آن طور که حضرت فرمود باید با تلاش تقوا پیشه کنیم و  از خدا بترسیم.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: در ماه رمضان می خواهیم برهواهای نفسانی مسلط شویم با خودی ها مهربان و در مقابل دشمنان بایسیتم و با کمک یکدیگر کشور، ملت و عزتت مان را ارتقا و اقتدار ببخشیم.

وی با بیان انیکه اخلاق اسلامی می تواند باعث جذب دلها شود، گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که شیاطین برای ایجاد تفرقه ذهن ها را مشغول کرده اند و روز به روز در ذهنیت منفی می دمند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: امروز ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم، بعضی از مردم ما در فشار و تنگا هستند، امروز این مردم انتظار دارند و توقع دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.

این مسئول افزود: امام راحل با جهاد و مبارزه کرد و تبعید شد و با کمک مردم انقلابی بی مانند ایجاد طاغوت را سرنگون و نظامی برپایه حق را ایجاد و استوار کرد.

وی تاکید کرد: امام (ره) بر ما حق دارد، ما حق امام را باید ادا کنیم به خصوص کارگزاران نظام مدیون این مردم هستیم، مردمی که ۴۵ سال با تمام وجودشان در صحنه حاضر شدند، آنان امروز بر ما حق دارند، امروز باید حکمرانی خود را بر مردم عرضه بداریم، باید با تلاش عزت، دنیا و آخرت این مردم را تامین و وظیفه داریم وسایل آسایش، آرامش، امنیت مردم و آنچه را که موجب صفا و صمیمیت آنان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اهمیت تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و انسجام اسلامی و ملی، یادآور شد: نمی‌توان با تنگ نظری رفتار کرد؛ نمی‌شود کسی بخواهد فقط سلیقه خود را حاکم کند؛ اگر سیاست با بد اخلاقی توأم شد آنجاست که خودخواهی‌ها پیش می‌آید و قدرت‌طلبی به هر قیمتی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: ما نیامده‌ایم که به یک کرسی و مقام برسیم و دیگران را تضعیف کنیم؛ کسی نباید چنین تصوری داشته باشد که هرچه فکر می‌کند درست است. باید اتحاد و انسجام خود را حفظ و تقویت کنیم و اجازه ندهیم شیاطین و جواسیس در صفوف ما رخنه کنند؛ این امر نیازمند سعه‌صدر و همدلی و صبر در برابر مشکلات است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: از همه مسئول‌تر خود من هستم؛ اگر هر مقدار کوتاهی کردم و نتوانستم حق شما مردم را استیفا کنم و حق مظلومان را از ظالمان بگیرم، در این شب در پیشگاه خداوند و شما مردم، عذرخواه هستم.

همزمان با نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا برگزار شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha