۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۵:۰۴
کد خبر: 85430399
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شب قدر در بهشت زهرا، شهدا واسطه مومنین با خدا شدند+فیلم

شهرری - ایرنا - شب ۱۹ ماه رمضان مومنین به بهشت زهرا (س) آمده بودند دست به دست شهدا بدهند تا دامان امیرالمومین را بگیرند که شهدا واسطه بین خود و خدا باشد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهشت زهرای(س) تهران همچون مساجد و تکایا و امامزادگان میزبان مهمانان خدا بود و خیل جمعیتی که آمده بودند در اولین شب قدر و شب ضربت خوردن مولای متقیان امیرالمومنین (ع) با خدای خود راز و نیاز را در دل خود جای داده بود.

شب قدر در بهشت زهرا، شهدا واسطه مومنین با خدا شدند+فیلم
انگار همه شهدا هم آمده بودن بین مردم چون صفای خاصی در جمعیت موج می زد و یاد صفای جبهه ها را در دل زنده می کرد همه اغشار جامعه با هر سلیقه ای انگار دنبال یک هدف آمده بودند و به دنبال گمشده ای مشترک می گشتند و راهنمای این خیل عاشق شهدا بودند.

شب قدر در بهشت زهرا، شهدا واسطه مومنین با خدا شدند+فیلم
هر کس به نیتی در این شب ها به درگاه الهی استغاثه می برد و ملتمسانه از پیشگاه رحمتش توشه آخرت می چیند و برای پیمودن راه دنیوی از وی طلب کمک می کند، هر توسل و دعایی باشد در این شب ها خداوند وعده استجابت آن را به بندگانش داده است به شرطی که با خلوص نیت باشد.

شب قدر دست‌ها به آسمان می‌رسد و شب زنده‌داران در حالی که درهای توبه باز ‌است، در آستان حضرتش امید به رحمت خدا دارند و پرتوی نور معنویت از زمین به سماست.

شب قدر در بهشت زهرا، شهدا واسطه مومنین با خدا شدند+فیلم
شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال در فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود. بنابر روایتی از پیامبر (ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است. در این سوره، ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه دانسته شده است. آیات یکم تا ششم سوره دخان نیز به اهمیت و رخدادهای شب قدر می‌پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha