نگاهی به مهمترین رویدادهای کرمانشاه در سال گذشته

کرمانشاه - ایرنا- بازگشایی مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه به روی زائران عتبات عالی یکی از شیرین‌ترین رویدادهای سال ۱۴۰۲ مردم کرمانشاه بود. مرز خسروی برای دومین سال متوالی میزبان زائران اربعین حسینی (ع) بود و مردم استان یکپارچه خادم امام حسین (ع) شده بودند و از زوار استقبال و پذیرایی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سال گذشته حدود یک میلیون نفر زائر از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شدند و اکنون نیز این مرز به صورت شبانه روزی به روی زائران باز است و روزانه حدود ۷۰۰ نفر زائر از این مرز به کشور عراق می روند.

کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ همچنین شاهد رویدادهای تلخ و شیرین دیگری بود؛ از شیوع ویروس کرونا که در اوایل سال جان چندین کرمانشاهی را گرفت تا شهادت چندین مدافع امنیت که در سوریه و کرمانشاه به شهادت رسیدند.

در کنار این اخبار و حوادث؛ چندین وزیر دولت سیزدهم از جمله وزرای کار، صمت و کشور نیز سال گذشته به این خطه غربی سفر کردند و پروژه‌های مختلفی را نیز افتتاح نمودند.

مردم کرمانشاه در سال گذشته شاهد خدمات رسانی گسترده دولت سیزدهم نیز بودند به نحوی که با اجرای پروژه‌های گازرسانی همه شهرهای استان و ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان گازدار شد و از سوی دیگر با اجرای پروژه های آبرسانی بخش زیادی از مردم استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی نیز برخوردار شدند.

اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری، اتصال شهرهای استان به نسل پنجم اینترنت، توسعه شبکه های مخابراتی و ارتباطی، میزبانی مسابقات جهانی، بین المللی و ملی ورزشی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را می توان از دیگر اخبار خوب سال گذشته استان کرمانشاه برشمرد.

برای اطلاع از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ اینجا را بخوانید.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

اما سال گذشته مردم کرمانشاه شاهد از دست دادن چند هنرمند شاخص و سرشناس نیز بودند از جمله اسماعیل سلطانیان، فخری خوروش، پرویز اعراضی بودند و همچنین چند مدافع وطن از جمله شهیدان امیدزاده و بابایی نیز در راه دفاع از اسلام و ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

برای اطلاع از آنچه که در سال ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه گذشت بخشی از آن را مرور می‌کنیم که در ذیل می آید.

۵ فروردین - اولین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به هرسین

استاندار کرمانشاه در اولین سفر شهرستانی خود در سال ۱۴۰۲ به شهرستان هرسین رفت و با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان مانند سراب هرسین، خانه گلیم، تالار ملل، مجموعه ورزشی، زمین چمن مصنوعی، سینما انقلاب و مصلی شهر، دستورات لازم را به مسوولان ذیربط صادر کرد.

۵ فروردین- افزایش تعداد بیماران کرونایی در کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه تعداد بیماران کرونایی در استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش یافته است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۰ نفر افزایش یافت.

۶ فروردین- حضور مدیران شرکت ایران خودرو در کرمانشاه

اجرای طرح توسعه شرکت ایران خودرو کرمانشاه، گام جدی دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان است که در جهت زدودن غبار بیکاری و التیام بخش این زخمه کهنه در دستور کار مسئولان ارشد استان و ایران خودرو قرار دارد.

نشست توسعه تولید و اشتغالزایی کارخانه ایران خودرو کرمانشاه در راستای تحقق شعار سال با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و علیمردان عظیمی مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو در سرسرای جلسات استانداری برگزار و تصمیماتی برای سرمایه گذاری های جدید در استان اتخاذ شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۶ فروردین- آغاز موج هشتم کرونا در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز موج هشتم کرونا در استان خبر داد و گفت: سرایت بیماری در این موج نسبت به موج‌های قبلی بالا است.

دکتر « ابراهیم شکیبا » اظهار کرد: میزان بستری ها و شدت بیماری در این موج کمتر شده و بیشتر بیماران هم به صورت سرپایی درمان می شوند.

۷ فروردین - تفاهم‌نامه‌ آبرسانی پایدار و سالم به ۶۶۷ روستای استان کرمانشاه

تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سردار «فدوی» جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، «جعفری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و «صحرایی» استاندار کرمانشاه بسته شد که قرار است با اجرای آن طی سه سال ۶۶۷ روستای استان از آب لوله‌کشی پایدار و سالم بهره‌مند شود.

تفاهم نامه ای که پیش تر به امضای سردار فدوی و دکتر جعفری و به امضای استاندار کرمانشاه رسید، طرح آبرسانی به ۳۱۸ روستای دچار تنش آبی استان است.

در مرحله اول این تفاهم نامه هم که هم اکنون در حال اجرا است، آبرسانی به ۳۴۹ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ روستا از آن به شبکه آبرسانی متصل شوند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۷ فروردین- توافق استانداری کرمانشاه و ایران خودرو بر سر افزایش تولید و ایجاد واحد قطعه‌سازی

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود یک مجموعه از تولیدات خودرو سازی ایران خودرو در شهرک صنعتی شهرستان صحنه؛ از توافق استانداری کرمانشاه با شرکت ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید خودرو در این مجموعه و همچنین ایجاد واحدهای قطعه‌سازی جدید در راستای اشتغال آفرینی بیشتر در استان خبر داد.

«محمدطیب صحرایی» در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه که با حضور «عظیمی» مدیرعامل شرکت ایران خودرو و حجت الاسلام «حسینی کیا» نماینده سنقر و کلیایی و نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد؛ به اشتغال زایی جوانان کرمانشاهی در شرکت ایران خودرو در مجموع خودروسازی شهرک صنعتی صحنه اشاره کرد و افزود: حوزه صنعت یکی از عرصه‌های بسیار مهم برای تولید و اشتغال در استان کرمانشاه است.

وی یکی از موضوعات این توافق را افزایش ظرفیت تولید کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه دانست و گفت: همچنین توافق شده در کنار مجموعه ایران خودرو واحدهای قطعه ساز توانمندتر و بیشتری ایجاد شود که هریک از این موارد می تواند اشتغال پایدار زیادی در استان فراهم کند.

شرکت ایران خودور کرمانشاه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۱ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودروی پارس تولید کرد.

۹ فروردین- چهار انتصاب جدید در استان کرمانشاه با صدور احکامی از سوی استاندار

استاندار کرمانشاه با صدور احکامی جداگانه، سرپرست فرمانداری های کرمانشاه و پاوه، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و مشاور استاندار در امور عراق را منصوب کرد.

بر این اساس محمدطیب صحرایی، «محمدرضا آمویی» را به عنوان «سرپرست فرمانداری شهرستان کرمانشاه»، «علیرضا حیدری» را به عنوان «سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه» و «محمدمهدی احمدی» را به عنوان «مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان» و «یونس امیری» را به عنوان «مشاور استاندار در امور عراق» منصوب کرد.

۹ فروردین- بازدید استاندار کرمانشاه از نوار صفر مرزی اورامانات

«محمدطیب» صحرایی استاندار کرمانشاه با همراهی «علی شعبانی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور و سردار «فیض‌الهی» فرمانده تیپ انصار الرسول در قالب یک سفر کاری از وضعیت امنیتی و زیرساختی نوار مرزی در حوزه اورامانات و غرب استان بازدید کرد.

برنامه بازدید کامل از نوار مرزی استان و بررسی تکمیلی وضعیت زیرساختی و امنیتی این مناطق، در دستور کار مدیریت ارشد استان است و قرار است طی سه مرحله انجام شود.

در این سفرها همچنین ظرفیت‌های مرزها برای رونق صادرات و تجارت با عراق و توسعه گردشگری مورد بررسی ویژه قرار می گیرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۱ فروردین- بحران احتمالی که با مدیریت میدانی استاندار کرمانشاه مهار شد

با توجه به بالا آمدن سد کیلانبر روانسر و پیش بینی بارش های پیش رو و احتمال وقوع حادثه و بحران، استاندار کرمانشاه با مدیریت میدانی و دستورات لازم در جهت ایمن سازی و مدیریت خروجی منابع آب، از احتمال وقوع یک بحران جلوگیری کرد.

استاندار کرمانشاه عصر پنجشنبه برای دومین بار به صورت میدانی به بازدید سد کیلانبر در ۱۲ کیلومتری شهر روانسر رفت تا از نزدیک تصمیمات لازم را با مشورت مدیران و کارشناسان اتخاذ کند.

«محمدطیب صحرایی» در بازدیدهای چهارشنبه و پنجشنبه چند راهکار را برای کاهش حجم و فشار آب پشت سد و جلوگیری از حادثه احتمالی برای آن بررسی و پیگیری کرد.

۱۲ فروردین- سفر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه

سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» ، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه با استقبال استاندار و اعضای شورای تامین، وارد کرمانشاه شد.

دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بازدید و بررسی عملکرد برخی کلانتری ها و شرکت در جلسات نیروی انتظامی از جمله برنامه های سردار رادان در این سفر بود.

۱۴ فروردین- ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند، گفت: خوشبختانه امسال شرایط خوبی را از نظر جذب گردشگران نوروزی در استان داشتیم.

«داریوش فرمانی» اضافه کرد: اماکن تاریخی تاق بستان، بیستون، معبدآناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک به ترتیب بیشترین بازدید کننده را داشته‌اند و در بین جاذبه‌های طبیعی هم سراب نیلوفر، غار قوری قلعه و سراب روانسر در صدر بازدید گردشگران نوروزی قرار داشتند.

۱۶ فروردین - جشن بزرگ دختران روزه اولی‌ در تاق بستان کرمانشاه برگزار شد

جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی‌، همزمان با میلاد کریم اهل‌ بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) در محوطه اثر تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار شد.

در این آیین باشکوه که با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد بیش از سه هزار نفر از دختران روزه اولی که برای نخستین سال گرفتن روزه بر آنها واجب شده است در فضایی معنوی این روز خجسته را جشن گرفتند.

در این مراسم که در جوار اثر تاریخی تاق بستان و در محوطه این مکان برگزار شد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با تبریک این روز به دختران روزه اولی گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان زمینه‌ای برای خودسازی و رسیدن به تقوای الهی است.

۱۶ فروردین- سرپرست فرمانداری کرمانشاه معرفی شد

محمدرضا آمویی در مراسمی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری کرمانشاه معرفی شد و از زحمات ۹ ماهه ابراهیم رحیمی زنگنه در سمت سرپرست فرمانداری قدردانی شد.

رحیمی زنگنه در این مراسم گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته شهر کرمانشاه بود که با اولویت مناطق محروم تقسیم شده است.

در ادامه این مراسم محمدرضا آمویی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری کرمانشاه نیز گفت: تلاش می کنم تا عملکردم بر مبنای تفکر و اندیشه باشد و پیگیر مطالبات مردمی خواهم بود.

۱۶ فروردین- کرونا یک خانواده دیگر کرمانشاهی را داغدار کرد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت یک بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۳۳۴ نفر رسیده است.

«حامد بهرامیان» با بیان اینکه این دومین فوت کرونایی در سال ۱۴۰۲ است، افزود: هم‌اکنون ۲۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل ۲ نفر کمتر است.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۸ فروردین- شهادت «موسی حیدریان» جانباز ۷۰ درصد کرمانشاهی

موسی حیدریان جانباز ۷۰ درصد نیروی انتظامی که پس از حدود ۲۴ سال تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به یاران شهیدش پیوست.

آیت الله "مصطفی علما" امام جمعه و "محمدطیب صحرایی" استاندار کرمانشاه پنجشنبه شب در پیامی مشترک شهادت "موسی حیدریان" جانباز ۷۰ درصد را تسلیت گفتند.

۱۹ فروردین- جسد پیرمرد۷۰ ساله صحنه‌ای پس از ۱۲ روز کشف شد

غواص آتش‌نشانی کرمانشاه جسد پیرمرد ۷۰ ساله صحنه‌ای که ۱۲ روز مفقود شده بود را امروز شنبه در یک رودخانه خروشان کشف کرد.

«بهمن پرورش» غواص کرمانشاهی روز شنبه درباره جزئیات کشف جسد این مرد به خبرنگار ایرنا، گفت: این پیرمرد صحنه‌ای که ساکن تهران است و برای بازدید از زمین های کشاورزی خود به شهرستان صحنه آمده بود، از روز هفتم فروردین ماه امسال مفقود شده بود.

او با اشاره به پیگیری های زیاد دستگاه‌های امدادی، حاکمیتی، امنیتی، قضایی و نگرانی زیاد خانواده متوفی و اینکه موفق به پیدا کردن این پیرمرد بعد از ۱۲ روز نشده بودند، عنوان کرد: به محض اطلاع به بنده و حضور در محل، شایعاتی که پیرامون مفقود شدن این پیرمرد مطرح بود را به طور کامل رد کردم و با اتکا به تجارب ۲۲ ساله، ادعا کردم که به طور قطع ایشان غرق شده اند و کمتر از ۲ روز او را نیز پیدا خواهم کرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۱ فروردین- درگیری مسلحانه در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه

سرهنگ "علیرضا دلیری"، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه به تشریح ماجرای تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه ماموران پاسگاه سرفیروزآباد با یک دستگاه خودرو پژوپارس متواری در این بخش پرداخت و گفت: پس از وقوع آتش سوزی یک دستگاه خودرو ماکسیما در سه راهی زنگی بخش سرفیروزآباد و مفقودیت راننده آن، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ماموران پاسگاه سرفیروزآباد حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه - ۲۱ فروردین) با خودرو سازمانی مشغول گشتزنی در محل وقوع حادثه بودند که به یک دستگاه خودرو پژو پارس با چراغ خاموش مشکوک شدند.

۲۲ فروردین- سپاه کرمانشاه ۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان از توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی خبر داد و گفت: این بسته‌ها مناسبت ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع می‌شود و ارزش هر بسته حدود یک میلیون تومان است.

سردار «بهمن ریحانی» در ورزشگاه امام خمینی (ره) محل چینش بسته های معیشتی بیان داشت: در سنوات گذشته بیش از ۸۰۰ هزار بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کرده ایم که اگر میانگین هر بسته را ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بسته معیشتی میان نیازمندان استان توزیع شده است.

۲۳ فروردین- انتصاب ۲ مدیرکل و یک سرپرست فرمانداری در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با صدور احکامی جداگانه، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و سرپرست فرمانداری شهرستان هرسین را منصوب کرد.

«محمدطیب صحرایی»، «مهدی شکیبامهر» را به عنوان «مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری»، «حمید خسروی» را به عنوان «مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی» و «ابوطالب ایتوندی» را به عنوان «سرپرست فرمانداری شهرستان هرسین» منصوب کرد.

۲۵ فروردین- برگزاری مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه

مردم مومن، ولایت‌مدار، سلحشور و مرزدار کرمانشاه در روز قدس دیگری همزمان با دیگر ملت‌های آزادی‌خواه دنیا از دروازه کربلا فریاد «قدس تنها نیست» سر دادند و این بار هم با عزمی راسخ‌تر از گذشته خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه صهیونیست‌های غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند.

۲۶ فروردین- برپایی نمایشگاه قرآن در کرمانشاه

نمایشگاه قرآن کریم همزمان با آخرین هفته ماه مبارک رمضان عصر امروز( ۲۶ فروردین ماه ) با حضور "محمد طیب صحرایی" استاندار کرمانشاه و اقشار مختلف جامعه در محل نمایشگاه بین المللی شهر کرمانشاه در بوستان شاهد افتتاح شد.

۲۹ فروردین- نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه اقتدار و صلابت خود را به نمایش گذاشتند

نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه امروز سه‌شنبه به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در مراسم رژه‌ای با حضور مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و اقشار مختلف مردم در بزرگراه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه اقتدار و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.

۲ اردیبهشت- اقامه نماز عید سعید فطر در کرمانشاه

نماز عید سعید فطر صبح امروز دوم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور با حضور مردم خداجو و نمازگزار کرمانشاه به امامت آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بلوار شهید بهشتی اقامه شد.

۸ اردیبهشت- برگزاری آیین دف نوازی سراسری در شهر «باینگان» پاوه

دف‌نوازانی از اقصی نقاط کشور در آیینی باشکوه و به مناسبت عید فطر خود را به شهر باینگان در استان کرمانشاه رسانده بودند تا در دیار هورامان، عرفان و هنر را به زیبایی هرچه تمامتر در هم بیامیزند.

در آئینی معنوی و به مناسبت عید سعید فطر جمع زیادی از دف نوازان کشور در شهر مرزی باینگان گردهم آمدند تا در این دیار زیبا از منطقه هورامان نوای رحمت را به صدا درآورده و گروه‌های عرفانی به اجرا بپردازند.

۹ اردیبهشت- برگزاری همایش ملی آموزش عالی غرب کشور با حضور وزیری علوم در کرمانشاه

همایش ملی یک روزه آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی از صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سرسرای اجتماعات این دانشگاه آغاز شد.

«محمدعلی زلفی گُل» وزیر علوم تحقیقات و فناوری و «رضامراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه وارد استان شدند و با آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت و گو کردند.

۱۱ اردیبهشت- پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوانان در استان کرمانشاه افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته معلم، پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد کودک و نوجوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز یازدهم اریبهشت ماه باحضور «سلمان محمدی» مدیرکل، مسئولان استانی، معلمان، دانش آموزان در سرسرای هوانیروز کرمانشاه افتتاح شد.

۱۲ اردیبهشت - آغاز طرح ساماندهی محله کمتربرخوردار «آقاجان» شهر کرمانشاه

تعدادی از املاک بدون صاحب محله بافت فرسوده «آقاجان» شهر کرمانشاه، صبح سه شنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) با دستور «شهرام کرمی» دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تخریب شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۵ اردیبهشت- آغاز صعود سراسری ۴۰ هزار نفری راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز

قصرشیرین- ایرنا- صعود سراسری ۴۰هزار نفر از راهیان نور، خانواده های شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب صبح امروز (جمعه ۱۵ اردیبهشت) به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) آغاز شد.

۱۵ اردیبهشت- گاز رسانی به ۱۳ روستا و چهار واحد صنعتی در سرپل ذهاب کرمانشاه به بهره برداری رسید

طرح گاز رسانی به ۱۳ روستا و چهار واحد صنعتی در سرپل ذهاب با حضور استاندار و جمعی از مسوولان کرمانشاه در آیینی به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز امروز، جمعه در روستای بریموند از توابع این شهرستان به بهره برداری رسید.

۱۵ اردیبهشت- جشنواره کشوری شو سواره در کنگاور کرمانشاه برگزار شد

دومین جشنواره کشوری شو سواره عصر امروز، جمعه با حضور سوارکارانی از ۲۰ استان کشور در شهر گودین از توابع شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه برگزار شد.

رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره که با حضور نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۵ اسب اصیل و فاخر در این جشنواره با محوریت اسب کُرد از ۲۰ استان کشور شرکت داشتند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۸ اردیبهشت- روایت شاعران کرمانشاهی از دیدار با رهبر معظم انقلاب

نشست محفل ادبی بیستون با موضوع بازخوانی دیدار شاعران کرمانشاهی با رهبر معظم انقلاب با حضور مسئولان و شاعران آیینی و انقلابی استان در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت- بورس تهران برای شرکت سوخت سبز کرمانشاه فرش قرمز پهن کرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس کرمانشاه به عنوان اولین «شرکت پروژه (سهامی عام)» در بورس تهران درج و پذیره‌نویسی خواهد شد.

«وحید محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به همت بورس منطقه‌ای کرمانشاه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سوخت سبز با درخواست تامین مالی به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در قالب شرکت سهامی عام پروژه به بورس تهران معرفی و به صورت فوق‌العاده در هیات پذیرش مورد موافقت اصولی قرار گرفت.

۲۰ اردیبهشت- کشف جسد مردی در رودخانه وحشی شهرستان صحنه‌

«بهمن پرورش» غواص آتش‌نشانی کرمانشاه جسد سومین فرد غرق شده شهرستان صحنه که طی سال جاری در رودخانه وحشی این شهرستان غرق شده بود را از آب بیرون کشید.

این غواص کرمانشاهی، اظهار کرد: مردی ۷۰ ساله هنگام عبور احشام از کنار رودخانه وحشی روستای شیخی آباد سفلی از توابع بخش سمنگان شهرستان صحنه متاسفانه به داخل رودخانه سقوط می کند.

۲۰ اردیبهشت- تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه

مراسم تودیع سردار «علی‌اکبر جاویدان» فرمانده پیشین و معارفه سردار «مهدی حاجیان» فرمانده جدید نیروی انتظامی استان کرمانشاه، ظهر چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۱ اردیبهشت- ریزش ساختمان در سنقر، ۲ فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه گفت: براثر ریزش ساختمان در شهر سنقروکلیایی، ۲ نفر جان خود را از دست داده و سه نفر نیز مصدوم شدند.

محمدباقر محمدی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: طی تماس مردمی با ندای‌ امداد ۱۱۲، خبری مبنی بر گزارش حادثه شهری و ریزش ساختمان در سنقروکلیایی، محله سازمانی، روبروی درب مسجد جامع این شهرستان اعلام شد.

۲۲ اردیبهشت- همایش زائرین حج تمتع استان کرمانشاه

همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان کرمانشاه، صبح جمعه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور آیت الله «مصطفی علماء» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۵ اردیبهشت- بزرگترین قرارگاه اربعین حسینی کشور در مرز خسروی برپا شد

نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از احداث بزرگترین قرارگاه اربعین حسینی (ع) برای خدمت رسانی بهتر به زائران عتبات عالیات در مرز خسروی در استان کرمانشاه خبر داد.

۲۵ اردیبهشت- کرمانشاه سال گذشته شاهد ۲۴ هزار تولد و ۱۲ هزار فوت بود

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۴ هزار و ۲۶۲ مورد تولد و ۱۲ هزار ۴۴۸ مورد فوت در استان کرمانشاه ثبت شد.

«صادق خدادادی» در گفت و گو با ایرنا در خصوص آمار ثبت احوال استان در سال ۱۴۰۱ با اشاره به آمار تولد و فوت افزود: رشد جمعیت استان کرمانشاه نیم درصد است.

۲۴ فروردین- گمرکات کرمانشاه از صادرات ایران به عراق سهمی ۴۴ درصدی را به خود اختصاص داد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه گفت: حوزه نظارت گمرکات استان در فروردین ماه سال‌جاری از کل صادرات زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق، سهم ۴۴ درصدی آن را از حیث ارزش به خود اختصاص داد.

«علی اصغر عباس زاده» افزود: در نخستین ماه از سال جاری از طریق مرزهای زمینی کشورمان ۴۴۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۹۶ تن به کشور عراق صادرات شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۴ اردیبهشت- ۱۳۳ کیلو تریاک زیر بار هندوانه در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله مواد مخدر تریاک به وزن ۱۳۳ کیلوگرم با کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خبر داد و گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر اینکه اعضای یک باند، قصد انتقال محموله مواد مخدر از استان های جنوبی به مرکز کشور را در پوشش بار هندوانه دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

۲۵ اردیبهشت - هفت عامل تیراندازی خونین در کرمانشاه بازداشت شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری هفت عامل تیراندازی‌ در مقابل نمایشگاه خودرو در مرکز این استان که ۹ زخمی به همراه داشت، خبر داد.

«سرهنگ علیرضا دلیری» شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عصر امروز در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تیراندازی مقابل یک واحد نمایشگاه اتومبیل در حوالی بیمارستان فارابی کرمانشاه ، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

۲۶ اردیبهشت- احمد آرایشی پدر «پنج شهید» کرمانشاهی آسمانی شد

پدر شهیدان «رضا، کیومرث، مجتبی، اسماعیل و محسن آرایشی» روز سه شنبه به فرزندان شهیدش پیوست.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: «احمد آرایشی» پدر پنج شهید والامقام بود که امروز سه شنبه بعد از تحمل ۱۰سال بیماری دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

«صدرالله بابلی» افزود: «رضا، کیومرث، مجتبی، اسماعیل و محسن آرایشی» فرزندان شهید مرحوم مشهدی احمد آرایشی در سال ۱۳۶۲ بر اثر بمباران رژیم بعث در اسلام آباد غرب به درجه والای شهادت نائل شده اند.

۲۷ اردیبهشت- چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در کرمانشاه کلید خورد

کرمانشاه- ایرنا- چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه طی مراسمی با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار و جمعی از مسوولان، بازیگران، هنرمندان و کارگردانان این جشنواره در یادمان عملیات شهدای مرصاد با اجرای یک نمایش کلید خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم؛ از ارسال ۱۰۰ اثر هنری در سه بخش نمایشنامه، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای به این جشنواره خبر داد و گفت: این آثار به مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در سه مکان با هم به رقابت می پردازند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۸ اردیبهشت- پروفسور «شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام با حضور وزیر علوم در کرمانشاه تجلیل شد

همایش پاسداشت پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام با حضور «محمدعلی زلفی‌گُل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان استانی و شاگردان این استاد از اقصی نقاط ایران اسلامی در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

۳۰ اردیبهشت- جزئیات علت فوت دانشجوی دختر یکی از دانشگاه‌های کرمانشاه اعلام شد

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به تشریح جزئیات علت فوت دانشجوی دختر یکی از دانشگاه‌های استان پرداخت.

«امیرحیدر محمدی» روز شنبه با اشاره به فوت دانشجوی دختر یکی از دانشگاه های استان، اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت، گزارشی مبنی بر فوت یک دانشجوی دختر در خوابگاه دخترانه یکی از دانشگاه‌های استان وصول شد که بلافاصله با اکیپ بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان در محل حضور یافتند.

۳۱ اردیبهشت- گرگ گرسنه ۳۰ راس گوسفند را در جوانرود زخمی کرد

در پی حمله یک قلاده گرگ به آغل یکی از ساکنین روستای "سراب بس سید عالی" از توابع بخش مرکزی شهرستان جوانرود، تعداد زیادی از گوسفندان این روستا تلف و زخمی شدند.

دهیار روستای سراب بس سید عالی به خبرنگار ایرنا، گفت: تعداد ۳۰ راس از گوسفندان آقای محمد ویسی ساکن این روستا زخمی شدند که براساس نظریه شبکه دامپزشکی بایستی دفن بهداشتی شوند.

رویدادهای خرداد

۱ خرداد- ۴۰ هزار بیمار خاص کرمانشاه از مشکل کمبود دارو رنج می‌برند

رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار بیمار کرمانشاهی به صورت رسمی عضو انجمن‌های تخصصی بیماران خاص و صعب العلاج هستند و بزرگترین مشکل آنها کمبود دارو و فعال نبودن داروخانه هلال احمر کرمانشاه است.

۳ خرداد- دادستان: شبکه سازمان یافته اختلاس دارو در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه منهدم شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک شبکه سازمان یافته اختلاس دارو توسط، سربازان گمنام امام زمان (عج) در یکی از بیمارستان‌های استان خبر داد.

۴ خرداد- سفر وزیر کشور به کرمانشاه

«احمد وحیدی» وزیر کشور پنجشنبه (۴ خرداد ۱۴۰۲) با هدف بازدید از پروژه های عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرد. بازدید از مرز خسروی و پیگیری تکمیل زیرساخت های اربعین حسینی در این مسیر، پیگیری طرح های مهار آسیب های اجتماعی در استان و چند طرح ملی دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به کرمانشاه بود.

۵ خرداد- جراحی نادر بر روی یک نوزاد ۱۲ روزه در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه انجام شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جراحی نادر و فوق تخصصی بر روی نوزاد ۱۲ روزه با تشخیص COA در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه با موفقیت انجام شد.

۶ خرداد- اعضای بدن یک مرد ۴۰ ساله در کرمانشاه اهدا شد

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دومین اهدا عضو سال ۱۴۰۲ در استان با ایثار خانواده مرحوم «احسان کاظمی» ۴۰ ساله رقم خورد.

۷ خرداد- برگزاری جشنواره ملی نخود در کرمانشاه

اولین جشنواره ملی تخصصی نخود ایران، از عصر یک شنبه (۷ خرداد ۱۴۰۲) به مدت دو روز در استان کرمانشاه آغاز شد. برگزاری جشنواره تخصصی نخود در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی شهر کرمانشاه و مراسم روز مزرعه ملی در روستای مرادآباد شهرستان روانسر از جمله برنامه های اولین روز این جشنواره بود.

۹ خرداد- پرینتر سه بعدی با قابلیت‌های ویژه در دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته شد

هسته فناور مستقر در مرکز رشد و فناورزی دانشگاه رازی کرمانشاه در محل آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه اقدام به ساخت پرینتر سه بعدی اف دی ام (FDM) کرده است.

۱۰ خرداد- اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی با تپانچه در کرمانشاه آغاز شد

هشتمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی با تپانچه بادی ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی باکو به میزبانی کرمانشاه روز چهارشنبه آغاز شد.

۱۲ خرداد- امسال بیش از ۷۰ هزار دستگاه کامیون کالا از طریق مرزهای کرمانشاه به عراق صادر شد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه گفت: در ۲ ماه سپری شده از سال‌جاری ۷۰ هزار و ۲۷۷ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کالای خود را به عراق صادر کردند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۲ خرداد- ماجرای سرقت از بیمارستان‌ امام رضا (ع) کرمانشاه چه بود؟

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دیواره‌های سربی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اردیبهشت ماه امسال سرقت شد، گفت: افرادی که در این زمینه دست داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۳ خرداد- تندیس ملی فداکاری به ۲ دانشجوی کرمانشاهی اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: در دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی به دانشجویان ایران، ۲ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد این استان، به عنوان دانشجوی برتر و فداکار موفق به دریافت این تندیس شدند.

۱۴ خرداد - زلزله ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر گهواره در استان کرمانشاه را لرزاند

زلزله ای به بزرگی ۴.۷ در مقیاس ریشتر صبح امروز یکشنبه ۱۴ خرداد بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

۱۶ خرداد- سالانه بیش از ۱۰ هزار بیمار خارجی برای انجام عمل جراحی به کرمانشاه می‌آیند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار بیمار خارجی بخصوص از اقلیم کردستان در سال برای انجام عمل‌های سرپایی و چشم به بیمارستان‌های استان کرمانشاه مراجعه می‌کنند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۷ خرداد- رونمایی از یادمان شهدای گمنام شهر مرزی قصرشیرین

آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام قصرشیرین عصر چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فرمانداران، امامان جمعه غرب کرمانشاه و جمعی از مسوولان و فرماندهان ارشد نظامی کشوری و لشکری در بوستان شاهد این شهر مرزی برگزار شد.

۲۱ خرداد- فخری خوروش هنرمند کرمانشاهی درگذشت

فخری خوروش بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۹۳ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایرنا، فخری خوروش، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر، روز شنبه بیستم خرداد ماه در سن نود و سه سالگی، بعد از سال‌ها مهاجرت و دوری از صحنه تئاتر و سینمای ایران، در شهر لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.

۲۱ خرداد- آغاز چهارمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب به میزبانی کرمانشاه

چهارمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب به میزبانی استان کرمانشاه با حضور هنرمندانی از ۱۲ استان کشور به مدت پنج روز در محوطه اثر تاریخی تاق‌بستان فعالیت خود را آغاز کرد.

۲۱ خرداد- یک نیروی بسیجی در درگیری با اشرار مسلح در کرمانشاه به شهادت رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در درگیری با اشرار مسلح در یکی از شهرک های حاشیه شهر کرمانشاه، یکی از بسیجیان حافظ امنیت بنام سجاد امیری به شهادت رسید.

۲۲ خرداد - مادر شهید «سجاد امیری»: هر پنج پسرم فدای رهبر انقلاب و اسلام

مادر شهید بسیجی حافظ امنیت «سجاد امیری»، در جریان حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در منزل شهید گفت: سجاد آرزوی شهادت داشت و من هر پنج پسرم را فدای رهبر انقلاب و اسلام می‌کنم.

۲۲ خرداد- برخورد کامیون و اتوبوس در محور اسلام آبادغرب، ۲۳ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: براثر تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه اتوبوس در محور اسلام‌آبادغرب به حمیل ۲۳ نفر مصدوم شدند.

۲۴ خرداد- یکی از پاسداران مدافع امنیت در اسلام آبادغرب به شهادت رسید

به گزارش روابط عمومی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، شب گذشته (سه‌شنبه) تنی چند از پاسداران سپاه به منظور دستگیری یک نفر مظنون به شهرک جهاد واقع در شهرستان اسلام آباد غرب اعزام شدند.

۲۴ خرداد- اسماعیل سلطانیان هنرمند کرمانشاهی درگذشت

تهران- ایرنا- اسماعیل سلطانیان بازیگر تلویزیون و سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیمه شب گذشته ۲۳ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

۲۸ خرداد- قرارگاه فرهنگی اربعین استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل و آغاز به کار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی استان کرمانشاه خبر داد.

رویدادهای تیر

۱ تیر- کرمانشاه رتبه سوم کشور در تعداد عمل پیوند مغز استخوان را کسب کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: کرمانشاه سومین استان برتر کشور در تعداد عمل پیوند مغز استخوان در سال ۱۴۰۱ است.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۴ تیر- اختلاف خانوادگی منجر به قتل سه جوان در شهرستان صحنه شد

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه گفت: به دنبال اختلاف خانوادگی، سه جوان در این شهرستان به قتل رسیده و قاتل متواری شده است.

۵ تیر- نشانه های مربوط به دوران ساسانی و اشکانی در «قواخ تپه» کرمانشاه یافت شد

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه گفت: نتایج کاوش در «قواخ تپه» کرمانشاه نشان دهنده بسیاری از شبهات تاریخی این منطقه کهن است که در این کاوش لایه‌ها و نشانه های مربوط به دوران ساسانی، اشکانی و هزاره اول قبل از میلاد یافت شده است.

۵ تیر- مدرسه علوم دینی امام شافعی شهر کرمانشاه افتتاح شد

مدرسه علوم دینی امام شافعی روز دوشنبه در مسجد امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افتتاح شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۶ تیر- پایانه مسافری مرز شوشمی به بهره برداری رسید

تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز، سه شنبه به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی طی مراسمی آغاز شد.

۱۱ تیر- چند طرح راهداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اسلام آبادغرب افتتاح و کلنگ‌زنی شد

چند طرح راهداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسلام‌آبادغرب بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

۱۶ تیر- توافق کرمانشاه و حلبچه عراق برای تاسیس بازارچه مشترک اسب کُرد

یک هیات تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق متشکل از اعضای اتاق های بازرگانی و مدیران اقتصادی و گردشگری استان های سلیمانیه، حلبچه و منطقه گرمیان با استاندار کرمانشاه دیدار کردند.

۱۶ تیر- پلیس عامل گروگانگیری در کرمانشاه را زمینگیر کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که به دنبال اختلافات خانوادگی با همسرش، اقدام به گروگانگیری پسر ۹ ساله خود کرده بود.

۱۶ تیر- عامل قتل چهار نفر در درگیری مسلحانه با پلیس دالاهو کشته شد

فرمانده انتظامی دالاهو از کشته شدن شخصی در درگیری مسلحانه با پلیس خبر داد که به جرم قتل چهار نفر از اعضای خانواده خود توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان البرز تحت تعقیب قرار داشت.

۱۷ تیر- جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمانشاه آغاز شد

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، روز شنبه در تالار انتظار این شهر و با نوای روح‌بخش تنبور آغاز به کار کرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۷ تیر- کرمانشاه میزبان اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد ناشنوایان شد

رییس هیأت ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه گفت: اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان کشور طی روزهای ۱۳ الی ۲۴ مرداد ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

۱۷ تیر- خط تولید نیمه صنعتی کود ارگانیک «آلن دی» در دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی شد

پژوهشگران مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه رازی کرمانشاه برای اولین بار در کشور موفق به تولید و تجاری‌سازی نوع جدیدی از کودهای مایع ارگانیک با نام تجاری ElenDe (الن دی) شدند.

۱۸ تیر- دستگیری عاملان شهادت ۲ پاسدار گمنام امام زمان(عج) سپاه کرمانشاه

روابط عمومی کل سپاه از دستگیری عاملان شهادت دو تن از پاسداران گمنام امام زمان (عج) سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه هنگام خروج غیرقانونی از کشور در مرزهای شمال غرب توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

۱۸ تیر- عضو علی‌البدل شورای شهر کرمانشاه جایگزین عضو تعلیقی شد

رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: خسرو زرافشانی عضو علی البدل شورای اسلامی این شهر، جایگزین «کامبیز غلامی» عضو تعلیق شده این شورا شده است.

۱۸ تیر- «آسوپارک» در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - «آسوپارک» (سواد هزاره سوم) با هدف ارائه آموزش و مهارت در قالب بازی و سرگرمی به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای اولین بار در کشور روز یکشنبه در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۱۹ تیر- درگیری در «سرفیروزآباد» کرمانشاه ۲ کشته بر جا گذاشت

کرمانشاه - ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به درگیری در یکی از روستاهای بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه که منجر به کشته شدن ۲ نفر شد، گفت: با تلاش ماموران ۱۴ نفر از عاملان اصلی این درگیری، دستگیر شدند.

۱۹ تیر- سرپرست فرمانداری کرمانشاه: بیش از ۱۰۰ پاتوق معتادان و مجرمان در محله آقاجان تخریب شد

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: ساماندهی محلات حاشیه‌نشین با توجه به مشکلات گسترده و مطالبات مردم از محله آقاجان آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ پاتوق معتادان و مجرمان با هماهنگی دستگاه قضایی و شهرداری تخریب شده است.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۰ تیر- اجساد کودک هفت و مرد ۷۰ ساله‌ای در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف اجساد کودک هفت و مرد ۷۰ ساله غرق شده در این شهرستان خبر داد و گفت: اجساد این افراد به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

۲۱ تیر- خروج تومور مغزی با استفاده از سامانه هوشمند رهیابی عصبی در کرمانشاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام عمل جراحی خروج تومور مغزی با استفاده از سامانه هوشمند رهیابی عصبی در کرمانشاه خبر داد و گفت: در این عمل جراحی که توسط دکتر «سعید قارویی» متخصص جراحی مغز و اعصاب برای مددجوی ۳۹ ساله صورت گرفت، از سامانه هوشمند رهیابی عصبی ( Neuronavigation) استفاده شد.

۲۱ تیر- بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر به بهره بردای رسید

بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندار کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۲ تیر- قاتل تحت تعقیب در درگیری مسلحانه با پلیس کرمانشاه کشته شد

کرمانشاه - ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: فردی که به علت قتل و نقص عضو چهار نفر تحت تعقیب بود، در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی کرمانشاه کشته شد.

۲۸ تیر- اردوی آمادگی تیم ملی کبدی بانوان در کرمانشاه آغاز شد

نهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو روز چهارشنبه به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

رویدادهای مرداد

۶ مرداد- برگزاری مراسم خیمه‌سوزان عصر عاشورا در کرمانشاه

مراسم «خیمه‌سوزان» عصر عاشورا شامگاه جمعه در میدان غدیر کرمانشاه و برخی از نقاط دیگر این شهر با حضور هیات‌ها و عزاداران حسینی (ع) برگزار شد.

۸ مرداد- آیین گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد در کرمانشاه برگزار شد

آیین گرامیداشت عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه مرصاد روز یکشنبه با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، رزمندگان، بسیجیان و عموم مردم در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد.

۸ مرداد- کرمانشاه، میزبان مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان

مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ – قزاقستان در استان کرمانشاه در جریان است.

۹ مرداد- بازدید وزیر کشور از زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی

«احمد وحیدی» وزیر کشور صبح دوشنبه پس از ورود به شهرستان قصرشیرین از زیرساخت‌های اربعین در مرز رسمی خسروی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و همچنین طرح‌های توسعه‌‍‌ای در دست اجرا قرار گرفت.

۹ مرداد- مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در کرمانشاه آغاز شد

مسابقات شطرنج قهرمانی کشور رده‌های سنی زیر ۱۰ سال و زیر ۱۶ سال در بخش پسران به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

۱۱ مرداد- کارخانه کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه افتتاح شد

طرح ملی کارخانه "کربن فعال از قیر طبیعی " کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور «حسن مسلمی نائینی» رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان ارشد و علمی استان در شهرک صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

۱۲ مرداد- عامل وقوع چهار فقره قتل در درگیری مسلحانه با پلیس کرمانشاه کشته شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فردی که تیر ماه سال جاری با استفاده از اسلحه جنگی چهار نفر را به قتل رسانده بود، در درگیری مسلحانه با پلیس جان خود را از دست داد.

۱۲ مرداد- برگزاری مسابقات کاراته وان ایران در کرمانشاه

نخستین روز مسابقات کاراته وان ایران، ظهر پنج شنبه (۱۲ مرداد ۱۴۰۲) با انجام رقابت های کاتا در تمام رده های سنی و کومیته بزرگسالان در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه برگزاری شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۳ مرداد- انجام اولین پیوند مغز استخوان اطفال از غیر برای اولین بار در کرمانشاه

رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان، از انجام اولین پیوند آلوژن مغز استخوان اطفال برای اولین بار در غرب کشور در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد.

۱۵ مرداد- ۳۴ نفر براثر استنشاق گاز کلر در یکی از استخرهای کرمانشاه مسموم شدند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۳۴ نفر بر اثر استنشاق گاز کلر در یکی از استخرهای شهر کرمانشاه دچار مسمویت شده که از این تعداد ۶ نفر در بیمارستان بستری شدند.

۱۵ مرداد- جوان کرمانشاهی به سه نفر زندگی دوباره بخشید

مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: مرحوم «مصطفی غلامی» که در اثر هیپوکسی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده باعث نجات جان سه نفر از بیماران نیازمند شد.

۱۶ مرداد- جمعی از مردم کرمانشاه هتک حرمت به خانواده شهید مدافع حرم را محکوم کردند

صدها نفر از مردم کرمانشاه در محکومیت و اعلام انزجار نسبت به هتک حرمت خانواده شهید مدافع حرم، عصر دوشنبه در مقابل مجتمع «لاله فرهنگیان» این شهر تجمع کردند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۱ مرداد- اولین جشنواره منطقه‌ای شعر محبت در کرمانشاه برگزار شد

نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر محبت و اعطای نشان استاد "محمدجواد محبت" در راستای تجلیل از شاعر فقید "دو کاج" و تقویت شعر نوجوان، در کرمانشاه برگزار شد.

۲۳ مرداد- بیش از یک هزار نفر برای انتخابات مجلس در کرمانشاه ثبت‌نام کردند

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: طی هفت روز فرصت پیش‌ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع هزار و ۵۱ نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۱۳ درصد (۱۳۴ نفر) زن و ۹۱۷ نفر هم مرد هستند.

۲۹ مرداد- پنج پرواز فوق العاده اربعین حسینی در مسیر کرمانشاه - نجف برقرار شد

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری پنج پرواز فوق العاده اربعین حسینی در مسیر کرمانشاه - نجف خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده این تعداد

۳۱ مرداد- اولین کاروان پیاده زائران کرمانشاهی از مرز خسروی عازم کربلای معلی شد

قصرشیرین- ایرنا- ۱۵ روز مانده تا اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اولین کاروان پیاده زائران از استان کرمانشاه پس از پنج روز پیاده‌روی، روز سه‌شنبه با ورود به مرز خسروی از این گذرگاه رسمی عازم کربلای معلی شدند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۳۱ مرداد- لاین جنوب به شمال تقاطع سپاه پاسداران کرمانشاه بازگشایی شد

لاین جنوب به شمال تقاطع سپاه پاسداران کرمانشاه پس از هشت ماه با حضور شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه عصر سه‌شنبه بازگشایی شد.

رویدادهای شهریور

۲ شهریور- آیین آغاز رسمی خدمات رسانی به زائران اربعین از مرز خسروی

آیین افتتاح خدمات‌رسانی به زائران در مرز رسمی و بین‌المللی خسروی روز پنجشنبه با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله، فرمانداران قصرشیرین، خانقین و گیلانغرب، فرماندهان نظامی و انتظامی سپاه و مرزبانی و مقامات ۲ طرف آغاز شد.

۴ شهریور- افتتاح زائرسرای چهار هزار نفری در مرز خسروی

بهره‌برداری از زائرسرای بزرگ حضرت سید الشهدا علیه السلام با ظرفیت اقامتی چهار هزار نفر با حضور استاندار کرمانشاه در مرز خسروی شهرستان قصرشیرین آغاز شد.

۴ شهریور- ۱۱۳ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی با حضور وزیر صمت در کرمانشاه افتتاح شد

بیش از ۱۱۳ هزار و میلیارد ریال طرح صنعتی و زیرساختی روز شنبه و در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور وزیر صمت و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۰ شهریور- بالگرد حامل فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ارتفاعات دالاهو سقوط کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از سقوط یک فروند بالگرد حامل فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ارتفاعات دالاهو این استان خبر داد.

۳۱ شهریور- رژه نیروهای مسلح - کرمانشاه

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور صبح جمعه (۳۱ شهریور ۱۴۰۲) در بلوار امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

رویدادهای مهر

۶ مهر- جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی در دالاهو آغاز به کار کرد

هفتمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» از امروز پنجشنبه ششم مهر ماه به مدت ۲ روز در روستای بان‌زلان شهرستان دالاهو آغاز به کار کرد.

۵ مهر- اردوی آمادگی تیم ملی راگبی زنان ایران در کرمانشاه آغاز شد

اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی زنان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی استان کرمانشاه آغاز شد.

۸ مهر- تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه کرمانشاه افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه شهر کرمانشاه روز شنبه هشتم مهرماه با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار، فرماندهان ارشد سپاه و شهردار کرمانشاه طی مراسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۸ مهر- سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه برگزار شد

سی و پنجمین همایش استانی بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم (ص)، قرآن، اهل بیت (ع) و اتحاد امت اسلامی در کرمانشاه برگزار شد.

۱۲ مهر- ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان در استان کرمانشاه امحا شد

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از امحا ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان غیرقابل استحصال در استان خبر داد و گفت: این مقدار مواد مخدر توسط دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به ویژه نیروی انتظامی در ۶ ماه سپری شده از سال جاری در استان کرمانشاه کشف شد.

۱۹ مهر- بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو بیمه سلامت کشور در اجلاس کرمانشاه

نوزدهمین اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور از امروز چهارشنبه به مدت ۲ روز و با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی بیمه سلامت در سال جاری و آینده با حضور مدیران ارشد این سازمان و مسوولان استانی در کرمانشاه آغاز شد.

۲۰ مهر- نخستین جشنواره انگور و سیب صحنه در کرمانشاه برگزار شد

نخستین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت امروز پنج‌شنبه در روستای تاریخی کندوله شهرستان صحنه و با حضور اقشار مختلف مردم، مسوولان استانی و شهرستانی و ۲۴۰ کشاورز از سایر شهرستان‌ها برگزار شد.

۲۱ مهر- راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی- کرمانشاه

جمعی از مردم کرمانشاه ، بعد از ظهر جمعه (۲۱ مهرماه ۱۴۰۲) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۶ مهر- پدر معتاد در هرسین اعضای خانواده اش را به قتل رساند

پدر معتاد در شهرستان هرسین پس از استعمال مواد مخدر چهار عضو خانواده و دوستش را با شلیک گلوله به قتل رساند.

۲۷ مهر- امام جمعه جدید کرمانشاه با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب معرفی شد

با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛ حجت الاسلام «حبیب الله غفوری» امروز پنجشنبه در آئینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید کرمانشاه معرفی شد.

رویدادهای آبان

۴ آبان- توضیحات دادستان درباره احتمال قصور پزشکی در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درباره ماجرای قصور احتمالی پزشکی و کمای دختر ۱۰ ساله در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر کرمانشاه توضیح داد.

۷ آبان- مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با استقبال مردم وارد کرمانشاه شدند

مدال آوران کرمانشاهی حاضر در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین امروز یکشنبه در میان استقبال مردم، استاندار و مسوولان استانی وارد این شهر شدند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۷ آبان- اهدای عضو بیمار مرگ مغزی سنقری نجات‌بخش جان چهار بیمار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر گفت: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی و از شهروندان این شهرستان، به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

۸ آبان- یهودیان کرمانشاه در اعتراض به کشتار مردم غزه تجمع کردند

جمعی از یهودیان کرمانشاه امروز دوشنبه با تجمع در خیابان مدرس انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام و همدردی خود را با مردم غزه بویژه زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شده؛ اعلام کردند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۸ آبان- آمادگاه مقابله با تهدیدات زیستی گیاهی در استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

نخستین آمادگاه مقابله با تهدیدات زیستی گیاهی استان کرمانشاه با هدف کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در بالاترین سطح ممکن در حوزه های مختلف روز، دوشنبه در این استان افتتاح و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

۱۲ آبان- سرکشی وزیر کار از واحدهای تولیدی شهرستان سنقر و کلیایی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه از پتروشیمی سنقر و کلیایی و چند واحد تولیدی در این شهرستان شرقی استان بازدید کردند.

۱۳ آبان- راهپیمایی سیزده آبان ۱۴۰۲- کرمانشاه

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» صبح شنبه (۱۳آبان ۱۴۰۲) با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در کرمانشاه برگزار شد.

۱۵ آبان- نمایشگاه اقوام ایرانی در کرمانشاه آغاز به کار کرد

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی کرمانشاه از شروع به کار نمایشگاه بزرگ اقوام ایرانی از ۱۴ تا ۱۹ آبان ماه خبر داد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۸ آبان- باند قاچاق سلاح در کرمانشاه با ۴۰ قبضه کلت کمری کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک باند قاچاق سلاح به همراه کشف و ضبط ۴۰ قبضه کلت کمری و هزار فشنگ جنگی از این باند خبر داد.

۲۲ آبان- هشدار فرماندار به شورای شهر کرمانشاه/انحلال شورا در صورت تکرار رفتارهای غیرقانونی

فرماندار کرمانشاه اقدامات چند مدت اخیر اعضای شورای این شهر را مصداق اخلال در مدیریت شهری دانست و گفت: تکرار این حرکات غیرقانونی حتی می‌تواند منجر به انحلال شورا شود.

۲۷ آبان- تجمع مردم کرمانشاه در حمایت از کودکان غزه

تجمع مردم کرمانشاه در حمایت از کودکان مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی روز شنبه در مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

رویدادهای آذر

۲ آذر- سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان کرمانشاه

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در گلزار شهدای این استان نسبت به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد.

۲۰ آذر- آمیرزای شاعر هنرمند کرمانشاهی درگذشت

«پرویز اعراضی» بازیگر و شاعر کرمانشاهی که با نام «آمیرزای شاعر» شناخته می‌شود، شامگاه یکشنبه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

۲۲ آذر- نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در کرمانشاه کلنگ‌زنی شد

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی - خورشیدی برق امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی زاگرس کلنگ‌زنی شد.

۲۵ آذر- پرواز مشهد به بغداد در کرمانشاه نشست

مسوول روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه از فرود پرواز مشهد مقدس به بغداد به دلیل شرایط نامساعد جوی بغداد در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

۲۵ آذر- اجتماع دختران فاطمی در کرمانشاه برگزار شد

اجتماع دختران فاطمی شامگاه شنبه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، جمعی از دختران نوجوان و جوان و شماری از مسوولان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۶ آذر- تشییع پیکر ۷ شهید گمنام- کرمانشاه

مراسم تشییع پیکر ۷ شهید گمنام دفاع مقدس؛ صبح یکشنبه (۲۶ آذر ۱۴۰۲) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) با حضور اقشار مختلف مردم در کرمانشاه برگزار شد.

۲۷ آذر- اختلال در سوخت رسانی در استان کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه از ساعتی پیش جایگاه‌های سوخت به صورت سراسری دچار یک نقص فنی شده‌اند، گفت: هم اکنون سوخت رسانی به صورت آفلاین و به صورت تدریجی در جایگاه‌های سوخت استان در حال اجرا و پیگیری است.

۲۸ آذر- پیکر شهید گمنام ۱۹ ساله در کرمانشاه تشییع شد

پیکر شهید گمنام و ۱۹ ساله هشت سال دفاع مقدس که در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده بود، عصر امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه در سپاه ناحیه کرمانشاه و با حضور جوانان و نوجوانان هم‌سن خود تشییع و به خاک سپرده شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

رویدادهای دی

۳ دی- پنج شهر استان کرمانشاه به اینترنت نسل پنجم متصل شد

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (۵G) در سراسر استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ سایت این تکنولوژی در پنج شهر استان راه‌اندازی شده و طی آینده نزدیک به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

۷ دی - مامور پلیس کرمانشاه جان خود را تقدیم امنیت مردم کرد

در جریان تعقیب و گریز عوامل انتظامی استان کرمانشاه با سوداگران مرگ یک افسر پلیس جان خود را تقدیم امنیت مردم کرد.

۹ دی- اولین کارگاه تاب آوری نابینایان کشور در کرمانشاه برگزار شد

برای اولین بار در کشور کارگاه تاب‌آوری ویژه نابینایان با عنوان «معنای زندگی و هدف آن» به همت معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در سالن فجر این اداره کل برگزار شد.

۱۱ دی - جزئیات سرقت مسلحانه از آرامگاه اویس قرنی در کرمانشاه

متولی آرامگاه منسوب به اویس قرنی در کرمانشاه تایید کرد که وجوه نقدی موجود در داخل این اثر تاریخی مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است.

۱۵ دی - راهپیمایی مردم کرمانشاه در محکومیت حمله تروریستی کرمان

جمعی از مردم کرمانشاه در محکومیت حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، ظهر جمعه ( ۱۵ دی ۱۴۰۲) پس از برگزاری نماز جمعه راهپیمایی کردند.بر اثر انفجار عصر چهارشنبه (۱۳ دی ۱۴۰۲) در مسیر زائران چهارمین سالگرد شهید حاج «قاسم سلیمانی» در کرمان، ۸۴ شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۶ دی - تایید صلاحیت ۴۴ درصد داوطلبان مجلس در کرمانشاه

از مجموع ۴۹۰ داوطلب استان کرمانشاه برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون صلاحیت ۲۱۹ نفر معادل ۴۴ درصد توسط هیات مرکزی نظارت تایید شده است.

۱۸ دی - برگزاری جشنواره‌ آش های محلی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - جشنواره آش‌های محلی کرمانشاه با هدف معرفی ظرفیت‌های خوراکی استان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

۲۰ دی - توضیح نیروی انتظامی کرمانشاه در خصوص فوت دزد سابقه دار

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص فوت دزد سابقه دار در یک مرکز درمانی شهر کرمانشاه توضیحاتی ارائه داد.

۲۱ دی - کنسرت مجید رضوی در کرمانشاه برگزار شد

کنسرت «مجید رضوی» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز موسیقی پاپ کشور، شامگاه چهارشنبه در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

۲۴ دی- حمایت حقوقدانان کرمانشاهی از مردم غزه

جمعی از حقوقدانان استان کرمانشاه امروز یکشنبه در تجمع اعتراضی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه کشتار عمومی بویژه زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

۲۷ دی - حضور به موقع پلیس مانع از خودکشی جوان ۳۰ ساله در کرمانشاه شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: جوان ۳۰ ساله‌ای که قصد خودکشی در یکی از نقاط شهر را داشت با حضور به موقع پلیس از این اقدام منصرف شد.

۲۸ دی - فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله ثلاث‌باباجانی آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا- دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور گسترش ارتباطات و تعاملات با کشور عراق گفت: بر اساس مذاکره و توافق صورت گرفته با مقامات اقلیم کردستان عراق، فعالیت کولبری در بازارچه شیخ صله از روز گذشته (سه‌شنبه ۲۶ دی ماه) دوباره آغاز شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۸ دی - ۶ کانال تلویزیونی انتخاباتی در کرمانشاه افتتاح شد

۶ کانال تلویزیونی انتخاباتی امروز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رییس ستاد انتخابات و جمعی از مسوولان در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه افتتاح شد.

۲۸ دی - برخورد سمند با قطار در هرسین کرمانشاه ۲ کشته بر جای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان کرمانشاه گفت: بر اثر برخورد قطار مسیر کرمانشاه - ملایر با خودرو سمند حوالی شهر بیستون در شرق کرمانشاه، ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

۲۹ دی- هدایای رهبر معظم انقلاب به مدال‌آوران کرمانشاهی در هانگژو داده شد

آیین اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب به قهرمانان و مدال آوران استان کرمانشاه در مسابقات آسیایی هانگژو (چین) امروز همزمان با نماز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

۳۰ دی - جشن آغاز بهار کُردی و «گَفاره وَ کول» در دالاهو کرمانشاه

آیین‌های ورود به بهمن ماه و شروع بهار کُردی ریشه در فرهنگ مردم کُرد کرمانشاه و مناطق گرمسیری آن دارد که از گذشته‌های دور تاکنون نسل به نسل منتقل شده است. برای گرامیداشت فرا رسیدن این مناسبت در شهرستان دالاهو جشن ورود به وَهار (بهار) و «گَفاره وُ کول» (گهواره به دوش) روز شنبه با حضور جمعی از مردم برگزار شد.

۳۰ دی - امشب در منزل «شهید حاج صادق امیدزاده» میهمانی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، به‌همراه استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی شامگاه شنبه در منزل شهید والامقام «سردار حاج صادق امیدزاده» حضور یافتند.

رویدادهای بهمن

۳ بهمن- پیکر شهید سردار صادق امیدزاده در کرمانشاه تشییع شد

مراسم تشییع پیکر شهید راه قدس سردار حاج «صادق امیدزاده» امروز سه‌شنبه با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، مسوولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی از مقابل مسجد جامع کرمانشاه تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید سردار «صادق امیدزاده» پس از اقامه نماز میت در مقابل مسجد جامع توسط حجت الاسلام «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تا ابتدای میدان آزادی تشییع و سپس برای خاکسپاری به گلزار شهدای شهر منتقل شد.

مراسم وداع با پیکر شهید راه قدس شب گذشته (دوشنبه شب) نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و اقشار مختلف مردم در مسجدالنبی این شهر برگزار شد. در این مراسم مردم شهیدپرور و عزادار کرمانشاه برای آخرین بار با پیکر مطهر شهید صادق امیدزاده وداع کرده و بر ادامه راه این شهید والامقام تاکید کردند.

در حمله هوایی روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی، تعدادی از نیروهای سوری و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران شامل «صادق امیدزاده، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی» را به شهادت رسیدند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۵ بهمن- دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج "جام طاقبستان" در کرمانشاه آغاز ‌شد

دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج "جام طاقبستان" با حضور ۳۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی از امروز پنجشنبه به میزبانی شهر کرمانشاه به طور رسمی آغاز ‌شد.

در آیین افتتاحیه این رقابت ها رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه با خیر مقدم به شرکت کنندگان اظهار کرد: این دوره از رقابت ها با شرکت ۳۰۰ شطرنج باز از ۱۱ کشور خارجی و ۲۵ استان کشورمان تا ۱۲ بهمن ماه به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی این شهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در سطح بالایی برگزار خواهد شد به طوری که در بین شرکت کنندگان سه استاد بزرگ از کشورهای خارجی و سه استاد بزرگ نیز از کشورمان حضور دارند.

۷ بهمن- مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه

مراسم معنوی اعتکاف،همزمان با سراسر کشور در مسجد عمادالدوله و مسجد حاج شهبازخانشهر کرمانشاه در حال برگزاری است. مراسم اعتکاف یا «ایام البیض» از اذان صبح سیزدهم ماه رجب آغاز و هنگام اذان مغرب روز پانزدهم رجب به پایان می‌رسد.

۷ بهمن- جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه افتتاح شد

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان «تجسم هنر» همزمان با سایر استان‌ها عصر شنبه با حضور هنرمندان و مسوولان استان در نگارخانه «کلهر»مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه افتتاح شد.

این جشنواره در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی و در ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدی تا ۱۵ بهمن‌ ماه در حال برگزاری است.

۸ بهمن- برخورد ۳ دستگاه تریلی عراقی و ایرانی با یکدیگر در جاده اسلام آباد غرب حادثه ساز شد

برخورد سه دستگاه تریلی عراقی و ایرانی حامل سوخت در جاده دالاهو - اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه موجب بروز آتش سوزی در این محور ترانزیتی شد.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر اظهار کرد: مقارن ساعت ۸ صبح امروز سه دستگاه تریلی شامل ۲ دستگاه عراقی حامل سوخت نفتا و یک دستگاه تریلی ایرانی حامل مازوت در محور دالاهو - سمت اسلام آباد حوالی روستای خسروآباد با یکدیگر برخورد کردند که موجب آتش سوزی شد.

سرهنگ عبدالحسین زارع افزود: این حادثه زمانی روی داد که ۲ تریلی عراقی حامل نفتا قصد سبقت گرفتن از تریلی ایرانی را داشتند ولی به یکدیگر برخورد کردند که انحراف آنها موجب تصادم با تریلی ایرانی نیز شد.

۹ بهمن- ضرب الاجل سه ماهه استاندار به اعضای شورای شهر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه به اعضای شورای شهر مهلت سه ماهه برای تغییر رویه و توجه به حل مشکلات شهری داد و گفت: مبنای ما همکاری و رفع اختلاف است تا به مردم خدمت رسانی شود اما اگر در پایان این فرصت تغییری حاصل نشود اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهم داد.

محمد طیب صحرایی دوشنبه شب در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر کرمانشاه و فعالان رسانه ای بیان کرد: غیبت های برخی از اعضای شورای شهر در جلسات آن در کشور رکورد زده است به طوری که برخی از اعضا تا ۲۰ جلسه نیز غیبت داشته اند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی شهر کرمانشاه قابل تداوم نیست، افزود: نتیجه تراکم کار و نداشتن درآمد ثابت باید تلاش بیشتر باشد نه دعوای بیشتر!

۱۰ بهمن- سفر دستیار رییس جمهور به کرمانشاه

«سکینه سادات پاد» دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی، سه شنبه ( ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) در سفر به استان کرمانشاه در نشست‌های هم اندیشی با مدیرکل امور بانوان و مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی شرکت و با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کرمانشاه دیدار و گفت و گو کرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۲ بهمن- پسر ۱۹ ساله‌ در کرمانشاه جان پدرش را گرفت

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری جوان ۱۹ ساله‌ای خبر داد که در یکی از محلات شهر با شلیک گلوله پدر ۴۸ ساله‌اش را به قتل رسانده بود.

سرهنگ علیرضا دلیری روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از وقوع قتل مردی میانسال در شهرک دولت آباد کرمانشاه که با شلیک گلوله جانش را از دست داده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد در تحقیقات ابتدایی خود دریافتند شلیک گلوله و قتل توسط پسر ۱۹ ساله فرد مقتول صورت گرفته و پس از آن نیز متواری شده است.

۱۴ بهمن- شادی مردم کرمانشاه پس از برد تیم ملی فوتبال ایران

کرمانشاه- ایرنا- هواداران تیم ملی فوتبال در شهر کرمانشاه پس از پیروزی غرورآفرین تیم ملی کشورمان در رقابتهای جام ملت های آسیا در مقابل تیم ملی ژاپن در خیابانهای اصلی شهر با برافراشتن پرچم سه رنگ ایران به شادی و سرور پرداختند.

۱۶ بهمن- سفر وزیر کشور به استان کرمانشاه

«احمد وحیدی» وزیر کشور، دوشنبه (۱۶ بهمن ۱۴۰۲) در سفری یک روزه به استان کرمانشاه چند طرح عمرانی را افتتاح و از برخی طرحهای صنعتی و اجتماعی از جمله منوریل، بازارچه های عرضه کالا و واحدهای بزرگ صنعتی بازدید کرد.

۱۶ بهمن- آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به جنوب و شرق شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور

عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به مناطق جنوب و شرق شهر کرمانشاه امروز دوشنبه و در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار کرمانشاه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این ارتباط توضیح داد که این طرح با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتبارات طرح رفع تنش آبی اجرا می شود و جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد.

«رضا داودی» افزود: طول خط انتقال این طرح ۹ کیلومتر است و برای تامین آب آن تعداد ۱۵ حلقه چاه در نظر گرفته شده و قرار است در مدت حدود ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۶ بهمن- افتتاح مرکز پت اسکن آفتاب کرمانشاه با حضور وزیر کشور

مرکز «پت اسکن آفتاب» بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هدیه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه امروز دوشنبه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد.

۱۶ بهمن- اکران ۱۸ فیلم چهل و دومین جشنواره فجر در کرمانشاه آغاز شد

اکران ۴۸ فیلم چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر کرمانشاه از امروز «۱۶» بهمن آغاز و تا «۲۲» بهمن در سینماهای فرهنگ و آزادی ادامه دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین آغاز به کار این جشنواره گفت: رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در ایام الله دهه مبارک فجر تدارک دیده شده که از مهم ترین آن ها می توان به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد که علاوه بر اکران فیلم برنامه های فرهنگی جانبی از جمله نمایشگاه عکس، کاریکاتور و موسیقی محیطی برای آن تدارک دیده شده است.

پوریا جلالی افزود: ۱۸ فیلم منتخب جشنواره در سینماهای فرهنگ و آزادی از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۲ بهمن ماه با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و ایجاد فرصت برابر برای نقاط مختلف کشور در دسترسی به محتواهای فرهنگی اکران خواهند شد.

۱۷ بهمن- تجلیل وزیر کشور از خانواده شهید «امیدزاده» در کرمانشاه

وزیر کشور و استاندار کرمانشاه شامگاه دوشنبه با حضور در منزل پدر شهید مدافع حرم حاج «صادق امیدزاده»، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، از پدر و مادر شهید تجلیل کرد.

«احمد وحیدی» در پایان سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه به همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان با خانواده شهید مدافع حرم حاج صادق امیدزاده دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور در این دیدار گفت: وجود خانواده شهدا برکت است و هرکس در هر جایگاهی موظف به احترام و تکریم خانواده شهدای والامقام است.

او سیره شهدا و سبک زندگی خانواده آنان را بهترین نقشه راه جوانان دانست و گفت: امید است راهی که شهدا با جانفشانی باز کردند به فتح قدس برسد.

۱۷ بهمن- گرگ‌ها ۳۰ راس گوسفند یکی از عشایر مستقر در گیلانغرب را دریدند

فرمانده انتظامی گیلانغرب از حمله گرگ‌ها به گله گوسفندان عشایر منطقه «تخته خوان» در حوالی بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان و تلف شدن ۳۰ راس گوسفند خبر داد.

سرهنگ منصور محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گزارش یکی از عشایر مستقر در منطقه مبنی بر حمله چهار قلاده گرگ به گله گوسفندان در منطقه عشایری موسوم به تخته خوان در حوالی شرفشاه بخش مرزی سومار در حوزه استحفاظی گیلانغرب در غرب کرمانشاه روز گذشته بلافاصله نیروهای انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با حضور ماموران انتظامی مستقر در منطقه مشخص شد که با حمله گرگ ها ۱۵۰ راس از گوسفندان متعلق به یکی از عشایر مفقود شده که تلاش برای جستجو و یافتن گوسفندان مفقود شده آغاز شد.

۱۷ بهمن- ️سرپرست راهداری: ۵۰ محور روستایی در کرمانشاه بازگشایی شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بازگشایی ۵۰ محور روستایی استان در ۲۴ ساعت گذشته که به دلیل بارش برف مسدود شده بود، خبر داد و گفت: اکنون تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.

سید شهرام کهریزی روز سه‌شنبه با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، عمده بارش را مربوط به منطقه اورامانات خصوصا شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر دانست و افزود: در برخی نقاط دیگر استان از جمله دالاهو، سنقر و کنگاور نیز بارش برف داشتیم.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۶۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۷ بهمن- یادواره شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه برگزار شد

یادواره ۲۹ شهید آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه امروز سه‌شنبه در ششمین رو از گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مسوولان، فرماندهان، آزادگان و خانواده شهدا در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم؛ به دوران سخت اسارات با شکنجه های دردناک و غیر قابل تحمل آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی مدیون خون شهدای است که جان شیرین خود را برای آن فدا و تقدیم کردند.

۱۷ بهمن- دفتر نمایندگی خبرگزاری ایرنا در شرق استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

برای پوشش مناسب و روان تر اخبار شرق استان کرمانشاه؛ دفتر نمایندگی خبرگزاری ایرنا به مرکزیت شهرستان کنگاور امروز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی رسما افتتاح و آغاز به کار کرد.

فرماندار کنگاور در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری ایرنا شرق کرمانشاه اظهار کرد: تلاش ارزشمند رسانه‌ها در گذشته و امروز بر کسی پوشیده نیست لذا شایسته است که در ستاد انتخابات نیز به این تلاش ارج نهاده شود.

«ایرج صادقی» ادامه داد: هم اینک خبرگزاری ایرنا تلاش ارزشمندی برای تبیین و مشارکت مردمی در انتخابات آغاز کرده‌ و قدردان این زحمات هستیم.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۷ بهمن- انفجار مین در گیلانغرب سه زخمی بر جا گذاشت

انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در دهستان ویژه نان از توابع شهرستان مرزی گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه باعث زخمی شدن سه نفر شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گیلانغرب با تایید این خبر گفت که حادثه انفجار مین بعد از ظهر امروز سه شنبه در منطقه " بان سارات" از توابع دهستان ویژه نان شهرستان گیلانغرب رخ داد که در جریان آن سه نفر با میانگین سنی ۳۵ تا ۵۰ سال زخمی شدند.

شیدا نوربخش در گفتگو خبرنگار ایرنا افزود: مجروحان حادثه دیده که همگی مرد هستند توسط عوامل امدادی به بیمارستان ایوانغرب از توابع استان ایلام منتقل شدند.

۲۱ بهمن- هفت واحد صنعتی و دانش‌بنیان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

۲ واحد صنعتی و پنج واحد دانش‌بنیان با ۱۰۰ فرصت شغلی جدید امروز شنبه به مناسبت دهه فجر، با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار کرمانشاه در شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: ۱۰ کارگاه و سوله شرکت‌های دانش بنیان در شهرک صنعتی بیستون با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال( در حوزه‌های مختلف زیرساختی) احداث شده که پنج واحد آنها امروز بهره برداری می رسد و پنج سوله دیگر نیز در حال تجهیز است.

بیژن کردستانی اعلام کرد؛ این شرکت‌های دانش‌بنیان به طور میانگین برای پنج نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

۲۱ بهمن - استاندار: ۸۱۰ فرصت شغلی دهه فجر امسال در بخش صنعت استان کرمانشاه ایجاد شد

استاندار کرمانشاه، گفت: ۴۵ پروژه صنعتی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۸۱۰ نفر در ایام دهه فجر امسال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

«محمد طیب صحرایی» روز شنبه در مراسم بهره برداری از هفت واحد صنعتی و دانش بنیان استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع خبرنگاران؛ همچنین از افتتاح و بهره برداری از چند پروژه اشتغالزایی در بخش های کشاورزی، دانش بنیان و دیگر حوزه های استان در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه به مراسم کلنگ زنی ۲ پروژه مهم استان یعنی رینگ سازی و پتروشیمی سنقر با اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۹۰۰ نفر با حضور مقامات کشوری اشاره کرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۱ بهمن- صلاحیت سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه تایید شد

از ۶ نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان کرمانشاه تاکنون صلاحیت سه نفر تایید شده است.

شورای نگهبان تاکنون صلاحیت حضرات آیات مصطفی علما، امان نریمانی و رسول خطیبی را برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان کرمانشاه تایید کرده است.

۲۲ بهمن- راهپیمایی بیست و دوم بهمن ۱۴۰۲- کرمانشاه

راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در آغاز چهل و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، صبح یکشنبه همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

اقشار مختلف مردم کرمانشاه در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند.

میعاد گردهمایی مردمی کرمانشاه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه در میدان انقلاب اسلامی بود اما از اوایل صبح مردم به صورت خانوادگی و با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضمون ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی به سوی مسیر راهپیمایی حرکت می کردند.

مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برخی از ادارات، سازمانها، نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح در قالب چندین غرفه دستاوردهای بعد از انقلاب خود را در معرض دید راهپیمایان به نمایش گذاشتند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۴ بهمن- ۱۲ طرح صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه افتتاح شد

همزمان با بهره برداری از هشت هزار طرح صندوق کارآفرین امید در کشور؛ طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیرکل دستگاه های اجرایی استان در روستای گمشتر شهرستان روانسر ۱۲ پروژه این صندوق در کرمانشاه افتتاح شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این طرح ها؛ که با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رییس جمهور و رییس صندوق کارآفرینی امید کشور در روستای گمشتر شهرستان روانسر برگزار شد، گفت: از مهم ترین این طرح ها بهره برداری از سردخانه پنج هزار تنی روستای گمشتر شهرستان روانسر با اعطای هشتاد میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

محمدطاهر عظیمی فشی افزود: تسهیلات صندوق کار آفرینی امید تقریبا به صورت قرض الحسنه به طرح های خُرد، کوچک و متوسط با کارمزد بسیار پایین ۶ درصد در راستای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت می شود.

۲۶ بهمن- جشنواره موسیقی فجر - کرمانشاه

سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر با ۴۸ اجرا از روز چهارشنبه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) تا ۲۷ بهمن ماه با حضور گروه‌هایی از چهار استان مجاور در سالن انتظار شهر کرمانشاه پذیرای علاقمندان به هنر است.

۲۶ بهمن- ۳۵ خودرو گرفتار در برخی معابر کرمانشاه از آب بیرون کشیده شدند

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: طی بارندگی شب گذشته تعداد ۳۵ دستگاه خودرو در برخی معابر کرمانشاه که در آب گرفتار شده بودند توسط ماموران این سازمان از آب بیرون کشیده شدند.

۲۶ بهمن- آبگرفتگی معابر کرمانشاه پرحجم است/ برخی منازل دچار آبگرفتگی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت که بر اساس آخرین اطلاعات و آماری که از فرمانداری‌های استان دریافت شده تا این لحظه حادثه خاص منتهی به آسیب جدی ناشی از بارش باران نداشته‌ایم.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۸ بهمن- انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در گیلانغرب یک مصدوم بر جای گذاشت

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری گیلانغرب گفت: انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی منجر به مصدوم شدن یکی از عشایر کوچرو در «دشت بان سارات» از توابع دهستان «ویژه نان» این منطقه شد.

۲۸ بهمن- عملیات اجرایی هزار و ۱۳۰ واحد مسکن دانشگاهی در کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کلنگ‌زنی حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه دانشگاهی در سراسر کشور به صورت همزمان در ۲۰ استان کشور از امروز آغاز شد که سهم کرمانشاه یکهزار و ۱۳۰ واحد است.

۲۹ بهمن- رقابت انتخاباتی در غرب استان کرمانشاه داغ شد

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه امسال رقابت تنگاتنگ نامزدهای نمایندگی مجلس و کری خوانی هواداران آنها در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه روز به روز در حال داغ تر شدن است.

رویدادهای اسفند

۲ اسفند- هفت روستای شهرستان مرزی پاوه گازدار شد

طرح گازرسانی به هفت روستا و یک واحد تولیدی صنعتی شهرستان مرزی پاوه امروز چهارشنبه با حضور استاندار کرمانشاه در روستای «هجیج» به بهره‌برداری رسید.

در این آیین که در حاشیه آرامگاه امامزاده عبیدالله روستای هجیج برگزار شد فرماندار شهرستان پاوه در سخنانی با بیان خدمات مختلف نظام در کشور گفت: یکی از افتخارات مهم نظام آن است که خدمات را بطور یکسان در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق محروم و دورافتاده توزیع کرده است.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۵ اسفند- شور و شوق انتخاباتی در کرمانشاه

تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه سوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد و در این بین شهر کرمانشاه با بنرها و پوسترهای داوطلبان نمایندگی چهره متفاوتی پیدا کرده است.در استان مرزی کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در این دوره از انتخابات ۲۲۷ داوطلب برای هشت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه به رقابت می‌پردازند.

۶ اسفند- شورای وحدت نیروهای انقلاب کرمانشاه کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرد

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز یکشنبه در نشست خبری کاندیداهای مورد حمایت خود در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را اعلام کرد.

رییس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در این نشست اعلام کرد که این شورا در انتخابات مجلس شورای اسلامی از هفت کاندیدا و در مجلس خبرگان رهبری از ۲ کاندیدا حمایت می‌کند.

محمد رسول محمودپور افزود: در مجلس خبرگان رهبری از آیت الله مصطفی علما و آیت الله رسول خطیبی در حوزه استان کرمانشاه حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این لحظه حمایت از هفت کاندیدا قطعی شده است، گفت: در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو هنوز به جمع بندی نرسیده ایم ولی بزودی نتیجه اجماع این حوزه به اطلاع مردم می‌رسد.

به گفته او شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در حوزه انتخابیه کرمانشاه از عبدالرضا مصری، محمد رشیدی و ابراهیم رحیمی زنگنه حمایت می‌کند.

رییس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد که این شورا همچنین در حوزه اورامانات از رستگار یوسفی، در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین از حجت الاسلام وحید احمدی و در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از فتح الله حسینی حمایت می‌کند.

۷ اسفند- باشگاه بعثت کرمانشاه درباره اتفاقات دیدار با تیم امید تراکتور تبریز بیانیه صادر کرد

روابط‌ عمومی باشگاه بعثت کرمانشاه درباره اتفاقات بعد از ظهر امروز دوشنبه دیدار با تیم امید تراکتور تبریز بیانیه رسمی صادر کرد.

کاروان تیم امید تراکتور که برای رقابت با تیم بعثت عازم کرمانشاه شده بود، مدعی شدند که در استادیوم مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفتند.

بر این اساس باشگاه بعثت کرمانشاه بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بر اساس برنامه رسمی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲ قرار بود در چارچوب لیگ برتر امید کشور تیم‌های بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز راس ساعت ۱۴ در ورزشگاه آزادی کرمانشاه به مصاف یکدیگر بروند.

در حالیکه ساعت ۱۳ کلیه عوامل برگزاری مسابقه اعم از نیروهای انتظامی، کادر درمان و آمبولانس، نماینده فدراسیون و داوران در ورزشگاه حاضر بودند تیم تبریزی با ادعای درگیری در خارج از استادیوم حاضر به بازی نشده و از حضور در مسابقه به بهانه واهی امتناع کرد این درحالیست که هیچ سندی مبنی بر ادعای مطروحه ارائه نشده و بر اساس تصاویر موجود و مستند اتوبوس تیم تراکتور در صحت و سلامت کامل بوده و این بازی رسانه‌ای صرفا توجیه عدم حضورشان بوده است.

۸ اسفند- آخرین شهر استان کرمانشاه گازدار شد

کرمانشاه - ایرنا - طرح گازرسانی به شهر ازگله و سه روستای شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی به عنوان آخرین شهر این استان امروز سه‌شنبه با حضور استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: برای گازرسانی به شهر ازگله و این سه روستا در مجموع ۸۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

«ناصر حسینی» افزود: با گازرسانی به شهر ازگله با جمعیت ۵۰۰ خانواری و روستاهای آن ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان به ۱۰۰ و مناطق روستایی به ۹۷ درصد رسیده است.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۹ اسفند- تبلیغات انتخابات- کرمانشاه

تبلیغات نامزدها از روز پنجشنبه (۳ اسفند ۱۴۰۲) در سراسر کشور آغاز شده است. در این دوره از انتخابات ۲۹۴ داوطلب تایید صلاحیت شده برای ۸ کرسی مجلس و ۲ کرسی نمایندگی خبرگان رهبری در استان کرمانشاه به رقابت می‌پردازند. ۱۱ اسفندماه سال جاری، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

۱۰ اسفند- اعتراض ۶ نامزد مجلس به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کرمانشاه

۶ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه با امضای متنی به آنچه که «عهدشکنی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آستانه انتخابات» نام نهاده‌اند، اعتراض کردند.

در این متن اعتراضی که امروز پنجشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه قرار گرفت؛ آمده است: براساس رای گیری در شورای ائتلاف قرار بود نامزدهایی که بیشترین رای را می آورند در لیست شورا قرار بگیرند؛ اما بر خلاف توافق جمعی، اسامی افرادی در لیست قرار گرفته که در رای گیری، جایگاه پایین تری داشتند.

۱۱ اسفند- انتخابات ۱۴۰۲ - کرمانشاه

مردم کرمانشاه صبح جمعه (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

۱۱ اسفند- فیلم| حضور مردم کرمانشاه در پای صندوق‌های رای

مردم شهر کرمانشاه امروز جمعه ۱۲ اسفندماه همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

۱۲ اسفند- نتایج مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه اعلام شد

پس از شمارش آرای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۲ نامزد منتخب مردم استان کرمانشاه در این نهاد مهم معرفی شدند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، مصطفی علما و امان نریمانی به عنوان منتخب مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.

در استان کرمانشاه ۶ نفر برای دستیابی به ۲ کرسی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که صلاحیت مصطفی علما، امان نریمانی و مهدی خطیبی از سوی شورای نگهبان تایید شد.

امان نریمانی نماینده کنونی مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و مصطفی علما نیز نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه است.

۱۳ اسفند- شناسنامه منتخبان و راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که ۶ نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره از انتخابات ۱۱۱ نفر برای کسب آن با هم به رقابت پرداختند.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۱۹ اسفند- پیکر جانباز شهید «طهماسب شاماری» در گیلانغرب تشییع شد

پیکر شهید «طهماسب شاماری» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس عصر امروز شنبه بر دوش مردم گیلانغرب تشییع و در زادگاهش روستای «قباسیاه» این شهرستان به خاک سپرده شد.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید شاماری در شهر گیلانغرب با حضور شهروندان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان و همرزمان این شهید از درب فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب تا مسجد جامع و به طرف روستای قباسیاه زادگاه این شهید برگزار شد.

مردم گیلانغرب با قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید، با ندای لبیک یا حسین (ع) این شهید را تشییع کردند و سپس در مزارستان روستای «قباسیاه» به خاک سپرده شد.

۱۹ اسفند- آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

آزمایشگاه تجمیعی طبی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه امروز شنبه با حضور معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: در کرمانشاه در یک کار ابتکاری تمام آزمایشگاه های بهداشتی شهرستان در این مرکز تجمیع شده و نمونه ها به صورت روزانه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و تمام آزمایشات با پیشرفته ترین و کامل‌ترین تجهیزات انجام می‌شود.

۲۰ اسفند- استاندار کرمانشاه: ظرفیت افزایش همکاری با اقلیم کردستان را داریم

استاندار کرمانشاه گفت: در دولت ایران یک نگاه راهبردی برای گسترش روابط دوستانه با همسایگان و به طور خاص و ویژه با کشور دوست و برادر عراق وجود دارد و ما در زمینه‌های متعددی ظرفیت افزایش همکاری با اقلیم کردستان و به خصوص استان سلیمانیه را داریم.

محمدطیب صحرایی در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق در دیدار با استاندار سلیمانیه در محل استانداری این استان، با بیان اینکه مردم ۲ استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرن ها با هم در برادری، صلح و رفاقت زندگی کرده اند، اظهار کرد: مردم این منطقه علاوه بر اشترک دینی، دارای اشتراک قومی، نژادی، زبانی و همچنین دارای ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی با تشریح هدف سفر خود و هیأت همراه استان کرمانشاه به کشور عراق این سفر را در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان بویژه سلیمانیه عراق عنوان کرد.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۲ اسفند- مصدومان چهارشنبه سوری ۱۴۰۲- کرمانشاه

همه ساله در آخرین شب چهارشنبه سال، رفتارهای افراطی و پرخطر برخی از شهروندان باعث ایجاد حوادث جبران‌ناپذیر و مصدومیت‎های شدید مخصوصا آسیب به چشم و بینایی افراد می شود.

۲۳ اسفند- آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در کرمانشاه به ۲۱۷ نفر رسید/۱۲ نفر قطع عضو شدند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار کل مصدومان چهارشنبه‌سوری تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه به ۲۱۷ نفر رسیده که از این تعداد ۱۲ نفر قطع عضو شدند.

مسعود قلعه‌سفیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از آمار مصدومین ۱۸۱ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند، اظهار کرد: تا این لحضه گزارش فوتی براثر حوادث چهارشنبه سوری در استان کرمانشاه دریافت نکردیم.

۲۳ اسفند- مانور ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه

مانور ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه صبح چهارشنبه (۲۳ اسفند ۱۴۰۲) با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو ستاد سفرهای نوروزی استان کرمانشاه در بوستان شرقی برگزار شد.

۲۵ اسفند- قتل همسر، مادر و برادر همسر توسط داماد خانواده در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: داماد یک خانواده در کرمانشاه به دنبال اختلافات خانوادگی، همسر، مادر و برادر همسرش را به قتل رساند.

سرهنگ محمدرضا یاری روز جمعه در این ارتباط اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب گذشته ( پنجشنبه ۲۴ اسفند) به دنبال وقوع تیراندازی منجر به قتل در یکی از محلات شهر کرمانشاه ، تیمی از ماموران پلیس به سرعت در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور ماموران و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد داماد خانواده در پی اختلافات خانوادگی با حضور در منزل خانواده همسرش و استفاده از سلاح، اقدام به تیراندازی کرده است.

سرهنگ یاری تصریح کرد: در این حادثه، همسر ، مادر و برادر همسر فرد مهاجم جان خود را از دست دادند.

۲۷ اسفند- صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه اعلام شد

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر ۶ حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

«علی شعبانی» عصر یکشنبه در این ارتباط افزود: ظهر امروز، صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۱ حوزه انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان اطلاع رسانی شد که اسم هر ۶ حوزه انتخابیه استان هم در این لیست وجود دارد.

وی عنوان کرد: با تایید صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه، ۶ منتخب استان راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند و تکلیف ۲ کرسی در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد که زمان آن متعاقبا از سوی وزارت کشور اعلام می شود.

میزبانی از زائران اربعین شیرین‌ترین خاطره کرمانشاهی‌ها در سال ۱۴۰۲۱

۲۸ اسفند- جشنواره‌ بین المللی مد و لباس در کرمانشاه صاحب دبیرخانه شد

در دیدار استاندار کرمانشاه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تاسیس دبیرخانه دائمی مد و لباس مقاومت (مداومت) در استان کرمانشاه قطعی شد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور روز دوشنبه در محل این شورا دیدار و تفاهم نامه تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی مد و لباس مقاومت(مداومت) در استان کرمانشاه را امضا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha