دیواره حفاظتی برجک سه برای جلوگیری از ورود سیلاب به آستارا در حال ساخت است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره منابع آب شهرستان آستارا گفت: دیواره حفاظتی بتنی در محدوده برجک مرزی شماره ۳ این شهرستان به منظور جلوگیری از تخریب این برجک و هم چنین ورود سیلاب به داخل شهر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

بهمن بهرام پور روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه به طول ۴۷۵ متر و ارتفاع هفت متر با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و عمرانی از یکم مهر ماه سال ۱۴۰۲ در حال احداث است و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره منابع آب آستارا با تقدیر از پیگیری های مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای استان گیلان در تامین اعتبار این پروژه مهم، بیان کرد: پروژه فوق به منظور جلوگیری از تخریب برجک مرزی شماره ۳ و اراضی حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای در مرز دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و هم چنین جلوگیری از ورود سیلاب به داخل شهر مرزی آستارا در حال انجام است.

بهرام پور، خاطرنشان کرد: محصور کردن نوار مرزی آستارا در محدوده برجک یادشده به وسیله داربست و پوشش در محل احداث دیواره حفاظتی صرفا برای ایمن سازی محل اجرای پروژه است و پس از اتمام کار نیز جمع آوری خواهد شد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha