تورم مختص ایران نیست/ عوامل تورم‌زا باید مهار شوند

تهران- ایرنا- منتخب مردم اردستان در مجلس دوازدهم گفت: مجلس و دولت باید تمام توان خود را برای حفظ و ارتقای ارزش پول ملی در سال جدید به کار گیرند و با هر عاملی که باعث کاهش ارزش پول ملی و تورم زا است، مقابله کنند.

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مساله در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی ارزش پول ملی است، بنابراین مجلس و دولت باید بیش از پیش تمام توان خود را برای حفظ و ارتقای ارزش پول ملی در سال جدید به کار گیرند و با هر عاملی که باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود و تورم زا است، مقابله کنند.

وی افزود: تورم مختص کشور ما نیست در کشورهای دیگر هم اتفاق می‌افتد که نمونه آن را می‌توان در کشور ترکیه مشاهده کرد، مهم مدیریت این وضعیت و مقابله با این پدیده شوم اقتصادی است.

منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی ادامه داد: مهار رشد نقدینگی و جلوگیری از افزایش پایه پولی مهمترین عوامل جلوگیری از ایجاد و افزایش تورم هستند که البته دولت سیزدهم اقدامات مهمی را سال گذشته در این زمینه انجام داد که باید با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

بخشایش اردستانی گفت: یکی از اقداماتی که دولت برای کنترل نقدینگی در جامعه در دستور کار خود قرار داد، کالابرگ الکترونیک بود که به جای پول کالا مستقیماً به دست مردم می‌رسید که این یکی از اقدامات خوب برای کنترل نقدینگی در جامعه است.

منتخب مردم اردستان در مجلس دوازدهم افزود: تخصیص کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی مردم در سایر کشورها نیز متداول است و کشورهای مختلف در شرایط اقتصادی به منظور تامین نیازهای اولیه اقشار ضعیف جامعه کالا برگ الکترونیک را در دستور کار خود دارند و این اقدام می‌تواند در شرایط تورمی ضعف ایجاد شده در قدرت خرید مردم را در تامین کالاهای اساسی جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha