۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85430743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال مسافران نوروزی از مراکز گردشگری آبادان /افزایش ۲۰ درصدی بازدید از موزه‌ها

آبادان - ایرنا - موزه بنزین خانه، موزه آبادان، مسجد رنگوری‌ها، مرکز بازدیدکنندگان تالاب و موزه حیات وحش و موزه کارآموزان صنعت‌نفت از مراکز دیدنی و گردشگری آبادان هستند که پذیرای میهمان نوروزی و گردشگران در سال نو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا موزه بنزین خانه آبادان نخستین موزه از طرح موزه‌های صنعت‌نفت کشور در آبادان است که شرایط و حال هوای ۹۰ سال گذشته در موزه بنزین خانه آبادان به عنوان نخستین مرکز توزیع سوخت و نخستین پمپ بنزین کشور، به تصویر کشیده شده است.

همچنین موزه کارآموزان به عنوان دومین موزه از طرح موزه‌های صنعت‌نفت کشور در آبادان، اولین و بزرگترین موزه صنعتی کشور است که با ۱۲هزار مترمربع مساحت دارای هفت هزار متر فضای موزه‌ای است.

مرکز بازدیدکنندگان تالاب و موزه حیات وحش آبادان در جاده قفاس دارای موزه حیات وحش، سالن اجتماعات، کتابخانه و بخش جداگانه‌ای با عنوان بازدیدکنندگان تالاب شادگان برای آشنایی بیشتر با تالاب‌های کشور است.

مسجد رنگوری‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آبادان در سال ۱۲۹۹ شمسی پس از مطرح شدن پالایشگاه و شهر آبادان به عنوان یکی از شهرهای صنعتی و مهاجرت هزاران تبعه انگلیسی، هندی و پاکستانی به این شهر بنا گذاشته شد.

استقبال مسافران نوروزی از مراکز گردشگری آبادان /افزایش ۲۰ درصدی بازدید از موزه‌ها

موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی ایران است که در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره پیش از تاریخ، تاریخ معاصر و آثاری ‌از دوره‌های متاخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی است.

ساختمان موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی یکهزار و ۸۰۰ مترمربع در سال ۱۳۴۰ بهره‌برداری قرار گرفت و ساختمان آن با الهام از معماری سنتی ایران شکل گرفته است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: بازدید از موزه‌های شهر آبادان در ایام تعطیلات نوروزی ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

استقبال مسافران نوروزی از مراکز گردشگری آبادان /افزایش ۲۰ درصدی بازدید از موزه‌ها

سیدشمس‌الدین نوربخش ‌غفاری دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در ماه‌های اخیر با همکاری منطقه آزاد اروند بخش‌های از ساختمان موزه از جمله تاسیسات مکانیکی و الکتریکی انجام و روشنایی و نورپردازی نیز اصلاح شده است.

وی افزود: مسجد رنگوری‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آبادان نیز مرمت شد و پس از بازسازی مورد توجه خاص گردشگران قرار گرفته و روزانه ده‌ها نفر از این مکان تاریخی دیدن می‌کنند.

نوربخش ‌غفاری با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع تفریحی و مذهبی با توجه با تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال جدید بیان کرد: بعد از افطار و پذیرایی و افطار ساده برنامه‌های متنوعی در موزهای آبادان برگزار می‌شود.

وی افزود: یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس آبادان از جمله یادمان شهدای غواص عملیات والفجر هشت در اروندکنار، یادمان شهدای ذوالفقاری، یادمان شهید تندگویان و باغ موزه دفاع مقدس نیز شاهد حضور گردشگران و میهیمان نوروزی است.

شبه جزیره شهرستان آبادان، به طول ۴۶ کیلومتر و عرض بین ۳۲ تا ۲۰ کیلومتر در دلتای اروندرود بین رودهای بهمنشیر و کارون و اروند با جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و هشت سال دفاع مقدس همه ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha