بیش از ۳۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان جابجا شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه امسال از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه جابجا شده‌اند.

ایوب کرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین سالجاری، تعداد ۳۰ هزار و ۵۳۰ مسافر از طریق پایانه های مرزی شمال استان تردد صورت گرفته که این میزان رشد ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان جابجایی مسافر، تعداد ۲۱ هزار و ۴۶۱ مسافر از پایانه مرزی میلک و ۹ هزار و ۶۹ نفر مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی استان به‌صورت فعال آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند تصریح کرد: پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه، ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال گردشگران، مسافران و زائران پاکستانی دارد که از آن می‌توان به بهترین شکل ممکن در توسعه مبادلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ۲ کشور بهره گرفت.

پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان هست که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha