از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در یازدهمین روز فروردین ۱۴۰۳ به آخرین آمارهای مسافرت هموطنان در نوروز امسال، ارائه خدمات هلال احمر به بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی، هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری در فضای پیام رسان های داخلی و مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پس از ابلاغ برنامه هفتم توسعه پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۸۹۰ هزار خودرو در سفرهای نوروزی به تهران بازنگشته‌اند

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: براساس آخرین آمارها، نزدیک به ۸۹۰ هزار خودرو همچنان به تهران بازنگشته‌اند که انتظار داریم در روزهای آتی این برگشت انجام شود.

سرهنگ «احمد شیرانی» اظهار داشت: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: در حال حاضر در استان‌هایی مانند مازندران که بیشترین ورودی مسافران است ۲۸۰ هزار خودرو، استان گیلان ۲۲۰ هزار خودرو و استان خراسان رضوی ۷۵ هزار خودرو همچنان ماندگاری دارند. ادامه خبر را از اینجا بخوانید.

از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

علت ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران شمال در نوروز امسال

جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال از مسیرهای مهم دسترسی به استان‌های شمالی به شمار می روند اما از زمان آغاز تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ این مسیرها هر روز با ترافیک سنگین روبرو بوده اند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور درباره علت ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال گفت: جاده چالوس با وجود دارا بودن مزیت فاصله کوتاه‌تر تا استان‌های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام اوج تردد سفر و به‌ویژه در ایام نوروز با ترافیک سنگینی مواجه است.

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اینکه از ابتدای نوروز امسال جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال با ترافیک سنگین روبرو بوده است، اظهار کرد: افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج - چالوس و کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است. ادامه خبر را از اینجا بخوانید.

از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

ارائه خدمات هلال احمر به بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی

جمعیت هلال احمر با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی، اعلام کرد: طی ۱۶ روز گذشته از طرح نوروزی، جمعیت هلال احمر به ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۳۷۱ نفر از هموطنان خدمات بشردوستانه و امداد و نجات ارائه کرده است.

در متن اطلاعیه جمعیت هلال احمر آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با به کارگیری ۱۴۳ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماده باش تمامی مراکز عملیاتی شامل چهار هزار و ۲۵۸ پایگاه و پست‌های نوروزی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز ۱۱ فروردین ماه همچنان آماده خدمات رسانی است.

از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور، سه هزار و ۱۴۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده که هزار و ۹۴۴ مورد آن عملیات‌های امداد و نجات معادل ۶۲ درصد کل عملیات ها شامل حوادث جاده ای، کوهستان جوی بوده است. ادامه خبر را از اینجا بخوانید.

از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

۸هزار کلاس درس در تهران مقاوم‌سازی می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پس از ابلاغ برنامه هفتم توسعه در تهران آغاز می‌شود.

حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره مقاوم‌سازی مدارس تهران اظهار داشت: با اعتبار مقاوم‌سازی در چند سال گذشته در برنامه ششم توسعه به‌واسطه عدم تحقق و تحریم‌هایی که وجود داشت، در عمل کار قوی انجام نشد.

وی افزود: حکم برنامه هفتم مصوب شده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، اما تا این حکم ابلاغ نشود نمی‌توان رسما اعلام کرد. پس از این ابلاغ، فرایند مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پیش‌بینی شده تهران را انجام می‌دهیم. ادامه خبر را از اینجا بخوانید.

شرایط اختصاصی فرزندخواندگی برای زنان مجرد و زوجین دارای فرزند

زن و شوهر بدون فرزند و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باشند اما دختران و زنان بدون شوهر نیز براساس قانون جدید فرزندخواندگی از سال ۱۳۹۸ نیز می‌توانند برای فرزندخواندگی اقدام کنند. جزئیات این شرایط و گزارش ایرنا را اینجا بخوانید.

از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

هشدار پلیس فتا به ترفند مجرمان سایبری در «شاد»

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر پیام‌رسانی اعم از داخلی یا خارجی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، به هموطنان هشدار داد که فریب پیام‌های جعلی ارسالی از طریق شبکه های داخلی با عناوینی چون ثبت نام در مدارس را نخورند. جزئیات هشدار پلیس را اینجا بخوانید.

از محدودیت‌های پایان تعطیلات نوروزی تا هشدار پلیس فتا

ارائه خدمات رایگان در ۸۴ مرکز درمانی/حمایت دولت سیزدهم از بیماران مزمن و صعب‌العلاج

سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم با ۱۱ هزار و ۵۹۳ تخت فعال در۸۴ مرکز درمانی بستری، خدمات رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و دربخش درمان غیرمستقیم ۵۷ هزار و ۱۱۴ مؤسسه و مرکز شامل ۱۱۰۶ بیمارستان و مرکز جراحی محدود، ۲۱ هزار و ۷۷۳ مطب، بیش از ۱۴ هزار داروخانه و نزدیک ۲۰ هزار مرکز پاراکلینیکی و درمانگاه با این سازمان قرارداد همکاری دارند. جزئیات این آمار را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha