ارتباط خادم قرآنی با فلفل و هدهد چیست؟

تهران- ایرنا- یک خادم قرآن کریم برای آموزش روخوانی شگردهای جالبی دارد که فلفل و هدهد نمونه‌ای از شگردهای اوست.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا «حسینعلی شریف» یکی از ۱۵ خادم قرآنی است که روز گذشته (شنبه ۱۱ فروردین) در بیست و نهمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم به عنوان استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتاب های آموزش قرآن نشان خادمی را از دست رئیس جمهور دریافت کرد. به همین مناسبت به بازنشر گفت و گوی این پیشکسوت قرآنی درباره شگردهای روخوانی می پردازیم.

یکی از اذان هایی که در کشور ماندگار شد، اذان حسینعلی شریف است؛ همان استادی که اهل کاشان است و طراح دارالقرآن های آموزش وپرورش در سال ۱۳۷۸. وی که از سال ۵۸ مدرس دوره های تربیت مربی آموزش وپرورش بوده، دستی بر مسابقات دانش آموزی و سازمان اوقاف و امور خیریه داشته و علاوه بر اینکه در راه اندازی رادیو قرآن در سال ۶۲ همکاری داشته، مدتی هم کارشناس آموزشی این رادیو بوده و زمانی هم مدیریت گروه تلاوت را به عهده داشته است. او نویسنده کتاب نسیم انس و رَتّل در زمینه روخوانی، تجوید و علم صرف است و برای تبلیغ قرآن به کشورهایی همچون سوریه، سودان، ماداگاسکار، نیجر، سریلانکا، بوسنی و هرزگوین و کرواسی رفته است.

ارتباط خادم قرآنی با فلفل و هدهد چیست؟

سه سال پیش مستندی از این معلم قرآنی پخش شد که به گوشه هایی از زندگی پر فراز و نشیب او اشاره می کند. آنان که او را می شناسند، هر بار نامش را می برند، چهره شاد و خندانش را به یاد می آورند که به کوچک و بزرگ احترام می کند و تواضع و فروتنی اش زبانزد است. مدتی پیش که مستندی با عنوان تو بر کدام نمط، قرآن خوانی؟ در ایرنا منتشر شد، به بررسی نظرات برخی کارشناسان درباره وضعیت آموزش روخوانی قرآن در کشور و راه های بهبود بخشیدن به وضعیت موجود پرداختیم که حسینعلی شریف یکی از این پیشکسوتان و اساتید بود. حالا فرصتی دست داد تا به مرور برخی از مطالب تخصصی این پیشکسوت قرآنی بپردازیم تا هم کارشناسان و معلمان قرآنی با دیدگاه های مختلف آشنا شوند و هم فعالان حوزه آموزش قرآن در مساجد و پایگاه های مردمی به نکات ریز و درشتی توجه کنند که ممکن است راهگشایشان باشد.

این گزارش شامل قسمت های مختلفی است؛ همچون روخوانی قرآن قلق‌هایی دارد، آموزش روخوانی با فلفل و هدهد و تفاوت آموزش روخوانی در مدارس و مساجد. مشروح مصاحبه ایرنا با این خادم قرآنی را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha