۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85431193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : معتادان متجاهر مازندران درمان می شوند

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85431193
استاندار : معتادان متجاهر مازندران درمان می شوند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: با راه اندازی کمپ های پیشرفته در این استان و کمک خانواده ها همه معتادان متجاهر در شهرهای مختلف مازندران جمع آوری و درمان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در اولین همایش بهبود یافتگان مرکز بازپروری در بابل بیان داشت: همه تلاش ها بر این است تا مازندران در آینده نزدیک به استانی عاری از اعتیاد تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در این دولت مازندران با راه اندازی کمپ های پیشرفته و فراهم کردن اشتغال بهبود یافتگان گام های موثری در کاهش آمار اعتیاد برداشته است.

حسینی پور با ذکر این نکته که اشتغال بهبود یافتگان از برنامه های جدی دولت در مازندران است، ادامه داد: اولویت اشتغال بهبود یافتگان با افرادی است که بیشترین همکاری را برای پاک شدن خود داشتند.

استاندار مازندران ادامه داد: تحت هیچ شرایطی نباید بهبود یافتگان بعد از پاک شدن رها شوند بلکه همه با همکاری و همدلی برای اشتغال و معیشت این افراد دغدغه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این مطلب که نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور محسوب می شود، بیان داشت: بهبود یافتگان اعتیاد تلخ کامی ها را به شیرینی تبدیل کردند و جامعه به این افراد نیاز دارد.

حسینی پور افزود: جامعه با دیدن این معتادانی که به صورت کامل پاک شدند به آینده امید وار خواهند شد و این افراد با اراده قوی خود مسیر زندگی شان را تغییر دادند.

وی با بیان این نکته که مرکز ترک اعتیاد بابل از جمله مراکز موفق در کشور است، خاطرنشان کرد: پرسنل این مرکز با روحیه جهادی و معنویت بالا اقدام به خدمت رسانی به این قشر از جامعه می کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: نقش خیرین بابلی در راه اندازی و فرایند بهبودی این بیماران بسیار برجسته است و این مسیر خیر خواهانه تداوم خواهد داشت.

استاندار : معتادان متجاهر مازندران درمان می شوند

به گزارش ایرنا، مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶) استان مازندران که با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در بابل در ۲۹ آذر سال گذشته راه اندازی شده دارای ظرفیت حدود یک هزار نفری است.

این مرکز در راستای تعامل و هم افزایی سپاه مازندران با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در کمتر از یک سال با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد ریال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شد.

مرکز ماده ۱۶ با پیگیری مجدانه استاندار مازندران و همکاری جهاد کشاورزی استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این خطه از شمال کشور به بهره برداری رسید.

فاز نخست مجموعه بازپروری استان مازندران با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر ۲۹ آذر سال گذشته با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و با تامین اعتبار و تکمیل فازهای ۲ و سه این مرکز ظرفیت آن به حدود هزار نفر می‌رسد.

این مرکز به عنوان مجهزترین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به معتادان متجاهر شامل پیش، حین و بعد از درمان خدمات می‌دهد و در زمینی به وسعت حدود هفت هکتار است که به درمانگاه و سامانه‌های اُپتیکی، نانوایی، لباسشویی، کارگاه های مهارت آموزی، اتاق مشاوره و فضای سبز مجهز است.

براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

همچنین در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

۱۷ نفر از اولین گروه بهبود یافتگان در این مرکز که از شهرهای مختلف این استان بودند طی برپایی مراسمی در بابل به آغوش خانواده خود بازگشتند.

استاندار : معتادان متجاهر مازندران درمان می شوند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha