۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۴:۳۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85431240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اجتماع بزرگ «شب همبستگی با فلسطین» در پاکستان

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۴:۳۹
کد خبر: 85431240
اجتماع بزرگ «شب همبستگی با فلسطین» در پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- هزاران نفر از هواداران مردم غزه با شرکت در اجتماع بزرگ «شب همبستگی با فلسطین» در کراچی پاکستان ضمن تجدید میثاق با شهدای راه آزادی بیت المقدس، خواستار برقراری فوری آتش بس در غزه شدند.

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگار ایرنا، اجتماع با شکوه هواداران ملت فلسطین با حضور اقشار مختلف مردم در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این اجتماع بر حمایت خود از آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه تاکید و ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، از نبرد گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری رژیم نامشروع اسرائیل حمایت کردند.

سخنرانان حاضر در این اجتماع نیز خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه، پایان محاصره و گشایش کریدورهای بشردوستانه به سوی غزه برای نجات غیرنظامیان شدند.

حافظ نعیم الرحمان رئیس حزب جماعت اسلامی در کراچی در سخنرانی در اجتماع شب همبستگی با فلسطین، حمایت آمریکا و متحدانش از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مظلومان غزه را محکوم و خواستار اقدام موثر کشورهای اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت فلسطین و حفاظت از مردم بی دفاع غزه شد.

وی تاکید کرد: ایستادگی و جانفشانی رزمندگان مقاومت فلسطین طرح شیطانی (رژیم) اسرائیل بزرگ‌تر در منطقه را برای همیشه دفن کرد.

این چهره سیاسی از دولت پاکستان خواست تا ارسال کمک به مردم غزه را افزایش دهد و زمینه اعزام آسیب دیدگان در جنگ غزه به ویژه زنان و کودکان زخمی فلسطینی به پاکستان جهت درمان را فراهم کند.

وی (رژیم) اسرائیل را دشمن فلسطین و تمام بشریت دانست و گفت: صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان شجاع حماس با شکست همه جانبه سیاسی، نظامی، دفاعی و فناوری جنگی روبرو شده‌اند و لذا برای کاهش فشار ناشی از آن همچنان دست به جنایت علیه غیرنظامیان می‌زنند.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران نیز به صورت ویدئو کنفرانس در اجتماع هواداران غزه در کراچی سخنرانی کرد.

اجتماع بزرگ «شب همبستگی با فلسطین» در پاکستان

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha