۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85431251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یوم الله ۱۲ فروردین امید بخش برای مستضعفان

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبر: 85431251
یوم الله ۱۲ فروردین امید بخش برای مستضعفان

شهر ری - ایرنا - یوم الله ۱۲ فروردین جلوه‌ای از پیروزی مستضعفان بر مستکبرین و زمینه‌ساز تحقق حکومت عدالت محور جهانی در سپهر سیاست بین‌الملل، گفتمانی نوین، غنی و امیدبخش برای محرومان و مستضعفان را سبب شد.

به گزارش ایرنا ، ۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای درباره روز جمهوری اسلامی اعلام کرد : ۱۲ فروردین روزی است که اسلام حیات دوباره یافت و ارادۀ ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت و بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید روزی که بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعدۀخداوند تبارک وتعالی متجلی گشت. و ملت مسلمان ایران با فریاد رسا و بلند آری نظام اسلامی را تثبیت و سال‌ها مبارزه و جهاد وایثار خون پاک هزاران شهید لاله گون به ثمر نشست و اراده‌های راسخ و عزم ملی عموم قاطبه مردم، در تأیید انقلاب اسلامی و تثبیت حکومت اسلامی تجسم عینی گرفته، اولین نظام مردم سالار دینی در جهان متولد و رویش آیه‌های سبز انقلاب اسلامی و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اولین ثمره نهال نوپای نظام اسلامی گشت.

در این بیانیه افزوده شده : یوم الله ۱۲ فروردین جلوه‌ای از پیروزی مستضعفان بر مستکبرین و زمینه‌ساز تحقق حکومت عدالت محور جهانی در سپهر سیاست بین‌الملل، گفتمانی نوین، غنی و امیدبخش برای محرومان و مستضعفان را سبب شد.از این رو ۱۲ فروردین در میان ایام الله و جزء مهم ترین وپربرکت‌ترین و تعیین کننده‌ترین روزهای تاریخ ماست.

«شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امیر المومنین علی(ع) و گرامی داشت لیالی قدر از ملت بزرگ ایران دعوت می کند در ویژه برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین که در مساجد محوری، مصلی ها، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار می شود حضور به هم رسانند.»

روز جمهوری اسلامی

در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت، به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

هم اکنون ملت ایران در دهه چهارم استقرار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان بار دیگر بر حفظ این ارزش ها پای می‌فشارند و روز «جمهوری اسلامی» را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارند.

شکست حکومت وابسته ستمشاهی

در این روز ملت قهرمان ایران پس از شکست حکومت وابسته ستمشاهی به حاکمیت دینی و الهی رای «آری» داد تا این حکومت زیر چتر ارزش های معنوی بتواند مسیری الهام بخش را برای مردم ایران تعیین کندو الگویی از حکومت مردم بر مردم ارائه دهد.

یوم الله دوازدهم فروردین چشم انداز شکوهمند آینده الهی تاریخ را ترسیم کرد و نوید آینده درخشان را برای بشریت داشت ؛ حکومت دینی با تکیه بر احکام الهی پیش رفت بطوریکه مردم برای حفظ این حاکمیت بهترین عزیزان خود را نثار ارزش ها کردند.

مردم با بصیرت و عاشق حکومت الهی جمهوری اسلامی اکنون پس از گذشت سالها از عمر پر برکت آن به رغم تمام کارشکنی ها و نیرنگ های دشمنان همچنان پای آرمان های این حکومت ایستاده اند و سینه های خود را سپر توطئه های دشمنان قرار می دهند تا به آنان بفهمانند هیچ توطئه ای بر اراده مستحکم آنان در راه حفظ ارزشهای انقلاب تاثیر ندارد .

امام‌خمینی ره : روز مبارک؛ روز امامت امت و روز فتح و ظفر امت

حضرت امام خمینی(ره) در جریان انتخابات دوازدهم فروردین با قدردانی از حضور مردم در پیامی آورده اند که « خداوند خواسته است که مستضعفین بر روی زمین حکومت کنند، من در این روز مبارک؛ روز امامت امت و روز فتح و ظفر امت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم». افتخار امام به این بود که مظهر اقتدار نظام مردم هستند.

ایران اسلامی در اولین انتخابات خود نشان داد که میان زن و مرد و همچنین اقلیت های دینی تفاوتی در اجرای عدالت نیست و همگان در این موضوع برابر هستند.

انتخابات بی شمار در ایران

بیش از دهها انتخابات و همه پرسی نظام جمهوری در ایران برگزار شده و تمام ارکان نظام و مسوولان نظام با واسطه و بی واسطه با رأی مردم انتخاب گردیده اند.

اگر به دنیا مراجعه کنیم خواهیم دید که حتی در آمریکا، انگلیس هرگز رفراندومی با عنوان تغییر نظام حکومت وجود نداشته است، حتی در کشورهای به اصطلاح انقلابی هیچ رجوعی به افکار عمومی برای تعیین نوع حکومت وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha