۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85431272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۷ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: زمینه آزادسازی بیش از ۳۴۷ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان با حمایت‌های نقدی و غیر نقدی این ستاد از محل کمک‌های مردمی در یک سال گذشته فراهم شد.

کریم‌الله محبوبی اُناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: سال گذشته ۲۴۲ نفر از این زندانیان شامل ۲۳۴ آقا و هشت خانم که مجموع مبلغ بدهی یا محکومیتشان افزون بر سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بود، با کمک مالی نمایندگی ستاد دیه در استان آزاد شدند.

وی افزود: برای افزون بر ۶۶۹ میلیارد ریال این مبلغ همکاران ستاد دیه و مددکاران و شورای حل اختلاف ستاد دیه رضایت گرفتند، بیش از ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعسار به تقسیط با پذیرش از سوی مقامات قضایی انجام شد و ۱۶۵ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: افزون بر ۱۰۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیران بلاعوض پرداخت کرد، بیش از ۳۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از ستاد دیه کشور به صورت بلاعوض جذب شد، هفت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال از محل آورده خود مددجویان تامین شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که افزون بر یک هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال بدهی یا محکومیت مالی داشتند نیز با مشاوره و مددکاری در یک سال گذشته آزاد شدند و مبلغی برای آزادسازی آنها پرداخت نشد.

محبوبی اُناری عنوان کرد: چهار نفر هم در شرف آزادی بودند که در حال حاضر برایشان مرخصی گرفته شده است و پس از این تعطیلات نوروزی، مقدمات آزادی کامل آنها نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۷۴ از زندانیان آزاد شده با کمک‌های مالی ستاد دیه بدهی و محکومیت مالی داشتند، ۶۸ نفر به دلیل مهریه، چهار نفر به دلیل دیه ناشی از حوادث کارگاهی، سه نفر ایراد صدمه بدنی و قتل شبه عمد و غیرعمد در زندان بودند، ۲ نفر محکوم نفقه داشتیم و تنها یکی از آنها به دلیل جرایم رانندگی در زندان بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: سال پیش از آن نیز در مجموع ۳۰۵ نفر شامل ۲۲۰ نفر با کمک‌های مالی این ستاد از محل کمک‌های خیران و ۸۵ نفر نیز با استفاده از مشاوره‌ها و مددکاری اجتماعی از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز جشن گلریزان ۱۴۰۳ با عنوان پویش مردمی ضیافت الهی در ۷۲ بخش، ۱۲ شهرستان، ۲۰ شهر و ۴۰ دهستان در حال برگزاری است که با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان امسال با عید نوروز، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

محبوبی اُناری بیان کرد: خیران نیک‌اندیش و عموم مردم مومن و روزه‌دار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت شعبه ساعت اردبیل و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی شعبه مرکزی اردبیل و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز کنند و در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت نمایند.

به گزارش ایرنا ، نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha