۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85431400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ پویش درختکاری در کاشان اجرا شد

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85431400
۱۰ پویش درختکاری در کاشان اجرا شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: از آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، ۱۰ پویش درختکاری برای استفاده از ظرفیت مردم در شهرستان اجرا شده‌ است.

محمد مهدی شریفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در این پویش‌ها، ۲ هزار نفر شرکت کردند که عملیات بذرکاری در سطح ۲۵۰هکتار و عملیات نهال کاری در سطح ۴۰ هکتار در شهرستان انجام شده‌ است.
وی بیان کرد: این میزان از بذرکاری و نهالکاری در این پویش‌ها معادل۱۵۰هزار اصله نهال است
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار اصله تولید نهال در نهالستان‌ منابع طبیعی شهرستان انجام شده‌ است.
شریفی افزود: ۱۷۵ هزار نهال از ابتدای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در نهالستان‌های منابع طبیعی و نهاستان هایی که این اداره اقدام به عقد تفاهم نامه تولید نهال داشته است تولید شده که بخشی ازبرنامه تعهدی این اداره محقق شده‌ و نیاز است بخش های خصوصی در سال جاری به این اداره در تولید نهال کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۱۹۵ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، ملی و خصوصی شهرستان کاشته شده‌ است، بیان کرد: همچنین در این مدت بذرکاری در سطح ۲۰۰هکتار از اراضی شهرستان انجام شده که استحصال ۶۰هزار اصله نهال را در پی خواهد داشت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: بر اساس ابلاغ کشوری در روز ۱۳ فروردین باید درخت‌کاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان انجام شود.
وی بیان کرد: بذر مورد نیاز و گونه‌های بیابانی برای کاشت و توزیع در بین مردم را داریم، شهرداری‌ها و شرکتهای خصوصی باید در تولید نهال مناسب برای حوزه شهری با ما همکاری کنند و آمادگی خود را برای افزایش نهالستان‌ها اعلام می‌کنیم، در روز ۱۳ فروردین( روز طبیعت) ساعت ۱۴ در منطقه جزاوند قمصر برنامه کاشت نهال در روز شهادت امیر المومنین(ع) به تاسی از مولای متقیان با حضور مردم و مسولین شهر توزیع و کاشت نهال انجام خواهد شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha