۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85431446
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های سال زراعی چهارمحال و بختیاری ۳۴ درصد کاهش دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری میزان بارش سال زراعی جاری این استان را ۴۶۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۳ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، فردوس کریمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: میزان بارش‌های سال زراعی امسال در تمام ایستگاه‌های استان نسبت به سال گذشته و بلندمدت کاهش داشته و فقط میزان بارش در ایستگاه بروجن مثبت بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از لایروبی و پاکسازی ۱۷۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین ۱۱۰ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان نیز ساحل‌سازی شد.

کریمی با اشاره به دستاوردهای استان طی سال گذشته در بخش آب، اظهار داشت: تدوین طرح جامع آب در استان، بهره‌برداری از طرح آبرسانی بن به بروجن و افتتاح سد باباحیدر بخشی از این دستاوردهاست.

وی یادآور شد: همچنین سدهای آقبلاغ، گهرو و شهدای چشمه علی هم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

طرح آبرسانی بن به بروجن که عملیات اجرایی آن یک دهه به طول انجامید، اکنون با همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است و با بهره‌برداری از این طرح آب شرب نیمی از مردم استان تامین شد.

از مردادماه سال ۹۰ تا سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۳۶ میلیارد برای اجرای این طرح هزینه شد که این طرح که ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسیده است و بالا ۱۳ هزار میلیارد برآورد اقتصادی شده است.

این طرح، آب آشامیدنی ۴۵۰ هزار نفر معادل نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند و یکی از مهمترین مطالبات مردم رفع شد.

این طرح در راستای تامین آب آشامیدنی پایدار اجرایی شده است که عملیات مطالعاتی این طرح از سال ۱۳۸۵ آغاز و عملیات اجرایی طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha