بیش از ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند

مشهد- ایرنا- جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۹۰ زائر و مسافر از ۱۵ اسفند پارسال تا ۱۱ فروردین ماه جاری به این استان و مشهد سفر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر مسافران به تعداد هفت میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۵۵ نفر با وسایل حمل و نقل شخصی به استان خراسان رضوی و مشهد سفر داشته اند.‌

وی ادامه داد: هم‎چنین تعداد ۶۷۵ هزار و ۴۵۶ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۴۸۷ هزار و ۶۲۰ نفر از طریق راه‌آهن، ۲۷۳ هزار و ۳۵۹ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از زائران برای حضور در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی به مشهد می‌آیند، اکنون موج سوم سفر به مشهد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری خراسان رضوی انجام شده است، افزود: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی افزایش یافته و طی شبانه روز گذشته در واحدهای اقامتی رسمی مشهد ۶۰ درصد، واحدهای موقت ۶۰ درصد و واحدهای اضطراری ۴۳ درصد بوده است.

گنابادی نژاد گفت: هم‌چنین میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در استان ۶۲ درصد، میانگین ضریب اشغال واحدهای موقت ۶۰ درصد و اضطراری ۴۳ درصد بوده است که براساس این آمار هنوز ظرفیت برای پذیرش مسافر در این مراکز اقامتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha