دولت‌ها صدای مظلومیت مردم غزه را بشنوند

کرمانشاه - ایرنا - ظلمی که بر مردم غزه می‌رود همه وجدان‌های بیدار در دنیا را به درد آورده است و در این میان بسیاری از مردم کشورهای مختلف دنیا با برپایی تجمع‌هایی انزجار خود را از این جنایات صهیونیست ها اعلام کرده‌اند اما این کافی نیست و اینک نوبت دولت‌ها است که در دفاع از مردم غزه به میدان بیایند و ددمنشی رژیم اشغالگر را محکوم و در عمل به یاری آنان بشتابند.

مردم مظلوم و بی دفاع غزه از ۶ ماه قبل زیر یورش حملات وحشیانه رژیمی هستند که بوی از انسانیت نبرده و هر روز بر شدت کشتار این مردم می افزاید و غیر از جمهوری اسلامی ایران هیچ دولت دیگری در دنیا به دفاع از این مردم بی گناه نیامده است.

آنچه که در این مدت از غزه دیده و شنیده ایم را قبلا در قاب تلویزیون و در فیلم ها می شد دید اما امروز رژیم صهیونیستی با بی رحمی تمام هرچه در اختیار دارد را برای کشتار زنان و کودکان بی دفاع غزه به خدمت گرفته و از هیچ جنایتی در حق آنها دریغ نمی کند.

در این میان اگرچه ملتهای عدالتخواه دنیا علیه این جنایات به پا خواسته اند اما دریغ از اینکه کشوری بیاید و محکم و قاطع در برابر این جنایات به رژیم اشغالگر قدس هشدار دهد.

اگرچه از کشورهای غربی انتظاری نیست که به دفاع از مسلمانان بپردازند اما سکوت کشورهای اسلامی منطقه بسیار جای سوال دارد. غیر از جمهوری اسلامی ایران که به صورت شفاف و صریح از مردم غزه و از آزادی قدس شریف حمایت می کند دیگر کشورهای اسلامی با بی تفاوتی و بی مسئولیتی از کنار آن می گذرند و این موضوع منجر به گستاخی هرچه بیشتر رژیم اشغالگر قدس در تجاوز به سرزمین فلسطین شده است.

جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بار دیگر آمریکا و مدافعان آزادی را در دنیا رسوا کرد؛ کشورهایی که همواره مدعی دموکراسی، آزادی و دفاع از حقوق بشر هستند در قبال جنایات علیه مردم بی گناه غزه نه تنها مواضع حمایتی ندارند بلکه آشکارا از جنایت رژیم صهیونیستی نیز حمایت می کنند.

دست این مدافعان دروغین حقوق بشر برای مردم دنیا رو شده و حتی مردم کشورهای غربی نیز در تجمعات و تظاهرات خود آنان را در قبال این بی تفاوتی و بی مسوولیتی در برابر حقوق انسان های بی دفاع مواخذه می کنند.

بی توجهی کشورهای غربی به موضوع غزه بار دیگر ثابت کرد که دشمن مسلمانان هستند و هرجایی که پای مسلمانان در میان باشد آنها با هم علیه پیروان دین اسلام متحد می شوند.

رسانه های غربی نیز که همیشه دم از آزادی بیان می زنند نیز اخبار غزه را به نفع صهیونیست ها مخابره می‌کنند و نمی گذارند صدای مظلومیت خواهی مردم بی گناه فلسطین به دنیا برسد.

بیش از ۶۰ سال از اشغال اولین قبله مسلمانان جهان به دست صهیونیست های اشغال گر می گذرد و آنچه دست اشغالگران را در تجاوز و جنایت آزاد گذاشته، بی تفاوتی شمار زیادی از کشورهای اسلامی است.

اگر دول اسلامی در لبیک به رویکرد انقلابی ملت ایران و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، موضوع قدس را به مساله اصلی جهان اسلام تبدیل می کردند، امروز شاهد این همه جنایت و ددمنشی صهیونیست ها نبودیم.

پیروزی جبهه اسلام در برابر کفار و ظالمان وعده خداوند بزرگ در قرآن کریم است و امروز رژیم صهیونیستی نماد بارز جبهه ظلم و ستم در برابر ملتی مظلوم و بی دفاع است که وطنشان از سوی رژیمی جنایتکار به اشغال درآمده است.

حمایت از ملت های مسلمان و مظلوم جهان فارغ از قومیت و مذهب و نژاد، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بود که پس از پیروزی بارها توسط حضرت امام خمینی (ره) اعلام شد.

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام (ره) گام علمی و موثری برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان برای پایان دادن به مناقشه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین با صهیونیست ها بود.

روز جهانی قدس می توانست روزی برای وحدت، انسجام و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر متجاوزان به خاک مقدس فلسطین باشد اما دریغا که دول اسلامی با بی توجهی به این مساله مهم، عملا صهیونیست ها را برای تجاوز به این سرزمین مقدس اسلامی تشویق کردند.

در سایه بی توجهی ها بسیاری از کشورهای اسلامی هر روز به میزان پیشروی صهیونیست ها و جنایات و کشتار آنها افزوده می شود و کشورهای اسلامی نیز چشم و گوش خود را بر روی این حقایق بسته اند.

کشورهای مدعی دموکراسی نیز که صهیونیست ها را در جبهه موافق و در راستای منافع خود می بینند از این جنایات حمایت می کنند و به جای جلوگیری از جنایات اشغالگران صهیونیستی و محکوم کردن آنها، فلسطینیان مظلوم را به آشوب طلبی محکوم می کنند.

اگرچه در این سال ها شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی برخی از ملت های مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده ایم اما باید کشورهای اسلامی بیدار شوند و نگذارند، پاره تن جهان اسلام در زیر یوغ اشغالگران صهیونیست از بین برود.

قبله اول مسلمین جهان امروز در سایه بی تفاوتی دول اسلامی، روزهای سختی را پشت سر می گذارد و صهیونیست ها، وقیحانه و بی شرم بر روی مردم مسلمان و روزه دار شلیک می کنند و آنان را به شهادت می رسانند.

جنایات صهیونیست ها در سرزمین فلسطین جزو نمونه های کم نظیر از تروریست دولتی، وحشی گری و جنایت علیه بشریت و نسل کشی است که تاریخ کمتر نمونه ای از آن به خود دیده است.

به اذعان مسئولان جمهوری اسلامی، مساله قدس امروز همچنان مساله اول مسلمانان است اما اگر این رویکرد به دیگر دولتمردان کشورهای اسلامی نیز سرایت کند و آن را دنبال کنند قدس آزاد خواهد شد و اثری از صهیونیست های جنایتکار باقی نخواهد ماند.

هر سال با شروع ماه مبارک رمضان و با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین بیشتر می شود تا جایی که اشغالگران با گلوله مستقیم این مردم را به شهادت می رسانند.

اشغالگران از دست های خالی اما عزم راسخ و مصمم جوانان فلسطینی می ترسند و این عصبانیت آنها، بر دامنه جنایاتشان می افزاید.

در آخرین جمعه ماه رمضان امسال نیز مانند سالهای گذشته مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر دنیا در روز قدس به دفاع از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی می‌کنند تا نشان دهند که غزه و فلسطین تنها نیستند و هستند کسانی که همچنان بر مدار انسانیت و جوانمردی از مظلومان و بی گناهان دفاع کنند و صدای مظلومیت آنها را در دنیا طنین انداز نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha