۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85431668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان شرقی

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85431668
کاهش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با اقداماتی که توسط همکاران در سطح استان انجام شده است، شاهد کاهش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.  

به گزارش ایرنا، سرهنگ "صابر عباس زاده" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ طرح نظم و امنیت استان را در ۲ حوزه انتظامی و ترافیکی در دستور کار خود قرار داد و در حوزه برخورد و مقابله با جرایم به ویژه سرقت، شاهد کاهش ۲۰ درصدی وقوع در این ایام بودیم که این نشانه اثر بخش بودن اقدامات همکاران است.

وی اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال تعداد ۴۲۲ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و همچنین ۹۴ درصد سرقت های وقوع یافته در استان منجر به کشف شد.

وی با بیان اینکه پلیس ماموریت ویژه ای برای ۱۳ فروردین ( روز طبیعت) دارد، گفت: در حوزه درون شهری گشت های آشکار و پنهان با محوریت برخورد و پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت افزایش می یابد و در حوزه برون شهری هم با افزایش گشت های محسوس و پایش های تصویری به دنبال این هستیم که امنیت بیشتری را برای مردم ایجاد کنیم.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با هشدار به معدود افرادی که بخواهند در این روز حرمت شکنی کنند، اعلام کرد: پلیس هیچ گونه مماشاتی با این افراد نخواهد داشت .

وی از شهروندان خواست ناهنجاری و حرمت شکنی های احتمالی را با سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

آمادگی پلیس در روز طبیعت

معاون اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی هم با توجه به مصادف شدن روز ۱۳ فروردین با سالگرد شهادت امیرالمومنین( ع ) و ماه مبارک رمضان از آمادگی پلیس استان برای برقراری نظم و امنیت در این روز خبر داد.

سرهنگ هاشم شعفی با تاکید بر حفظ حرمت این ایام از کلیه مسافران و مهمانان عزیز که در سطح استان هستند تقاضا کرد فقط در مکان های اسکان نوروزی اتراق کرده و حرمت این ماه مبارک را در جاده ها و تفرجگاه ها نگه دارند.

وی افزود: پلیس استان با حضور در تمامی تفرجگاه‌ ها و پارک ها با هماهنگی مقام های قضایی با هرگونه حرمت شکنی برخورد می کند .

سرهنگ شعفی همچنین با اعلام اینکه نسبت به توقیف خودروهایی که سرنشینان شان اقدام به هنجارشکنی کنند اقدام خواهد شد، از شهروندان خواست هنگام برگشت از سفرهای نوروزی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش ایرنا از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۱ فروردین ماه امسال ۱۷ نفر در اثر ۲۶۴ فقره تصادف رانندگی در محورهای استان جان باخته اند.

طرح نوروزی پلیس راه آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha