۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۴
کد خبر: 85431756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجوای بک یاالله شب زنده داران مازندرانی در دومین شب قدر

ساری - ایرنا - مراسم پرفیض دومین شب قدر با نجوای ' بک یا الله ' و ' الهی العفو ' مردم خداجوی و مومن دیار علویان با احیای شب بیست و یکم ماه رمضان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل فرموده است.

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

نجوای بک یاالله شب زنده داران مازندرانی در دومین شب قدر

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند و امشب نیز همان شبی است که فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند و سرنوشت یکساله همه مقدر می شود.

دلباختگان و عاشقان امسال خسته تر از همیشه و آکنده از معنویت و عشق در این شب‌های ویژه با تمام وجود دست های التماس خود را به سوی آسمان بالا می برند، تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود و از خدای خود بهترین ها را طلب کنند.

نجوای بک یاالله شب زنده داران مازندرانی در دومین شب قدر

نجواهای عاشقانه و مناجات دعای جوشن کبیر مومنان خداجو، شامگاه یکشنبه و در دومین شب از لیالی قدر که مصادف با شب شهات امیرمومنان حضرت علی(ع) در فضای اماکن متبرکه امامزادگان (ع) و مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی مازندران طنین افکن بود.

مومنان دیدار علویان در استان مازندران در این شب پر فضیلت در جوار بارگاه امامزادگان والامقام (ع) و مساجد دست نیاز به درگاه خدای متعال بلند کرده و با اشک و آه و زمزمه های یا رب، یا رب با خالق خویش به راز و نیاز نشستند.

این آیین های معنوی در بیشتر مناطق دیار علویان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت قرائت شد.

مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی و برگزاری مراسم احیاء شب قدر از دیگر برنامه های این مراسم روح بخش در مازندران بود.

مردم مازندران در دومین شب از شب های احیای ماه مبارک رمضان با استقبال پرشور و باشکوه از این مراسم، جلوه های بی بدیلی از تضرع و بندگی به درگاه احدیت به نمایش گذاشتند.

نجوای بک یاالله شب زنده داران مازندرانی در دومین شب قدر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha