۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۲۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85431774
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گیلانی ها آیین معنوی دومین شب قدر را برگزار کردند

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۲۷
کد خبر: 85431774
گیلانی ها آیین معنوی دومین شب قدر را برگزار کردند

رشت - ایرنا - مردم ولایتمدار گیلان شامگاه یکشنبه و تا بامداد روز دوشنبه همزمان با بیست و یکمین ماه مبارک رمضان آیین ویژه احیای شب قدر را برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم احیاء دومین شب قدر با حضور روزه داران و قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در شهرها و روستاهای استان گیلان برگزار شد؛ مومنان با حضور گسترده خود در امام زادگان، مساجد و مزار شهدا با پروردگار مهربان و بخشنده مناجات کردند.

صدای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" در مناطق مختلف گیلان طنین انداز شد و مومنان با قرائت آیات الهی ، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و بر سر گذاشتن قرآن مجید ،آیین معنوی دومین شب قدر را برگزار کردند.

این مراسم در رشت مرکز استان گیلان با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و مومنان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ مهدیه این شهر نیز پذیرای مومنان برای احیاء دومین شب پرفضیلت قدر بود.

شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و مسلمانان جهان دارای جایگاه باعظمتی است، مومنان در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha