۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85431982
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۰ درصدی جانباختگان تصادفات در استان یزد

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85431982
کاهش ۲۰ درصدی جانباختگان تصادفات در استان یزد

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی یزد گفت: آمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز امسال در جاده‌های این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار " عباسعلی بهدانی فرد" با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) بدون اعلام آکار تلفات انسانی حوادث رانندگی در استان، افزود: با تلاش ماموران پلیس راه در این ایام شاهد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی بودیم که باید با تلاش همگان این روند کاهشی حفظ شود.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با پلیس در ایام نوروز ادامه داد: پلیس از روزهای قبل از تعطیلات، برنامه ریزی لازم را برای کاهش حوادث سفرهای نوروزی اجرایی کرد و گشت‌های متعددی در محورهای مواصلاتی و حادثه خیز مستقر شدند.

فرمانده انتظامی یزد گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات با ترافیک سنگین در جاده‌های استان روبرو هستیم این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان خواهد شد که انتظار می‌رود مسافران زمان برگشت سفر خود را مدیریت کرده و به روزهای آخر موکول نکنند.

بهدانی فرد با بیان اینکه بیشتر حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد از رانندگان خواست در موقع خستگی و خواب آلودگی از رانندگی اجتناب کرده و پس از هر ۲ ساعت رانندگی مدت ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازند.

وی تصریح کرد: اطمینان از سلامت فنی خودروها از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و عجله و شتاب بی‌مورد و همچنین نداشتن تمرکز و بی‌توجهی رانندگان از دیگر عوامل حادثه ساز محسوب می‌شود.

استان یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و بخش قابل توجهی از تردد میان محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از طریق راه های این استان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha