۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85432748
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۲۱ مسافر نوروزی با ناوگان هوایی خراسان شمالی جابه‌جا شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۵۲۱ مسافر نوروزی از ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه امسال با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند.

محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ در این مدت؛ ۱۰ پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که ۲۲۶ مسافر وارد و ۲۹۵ مسافر از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۳۳۸ کیلوگرم بار نیز ارسال و پذیرش شد که ۲ هزار و ۴۱۴ کیلوگرم بار ورودی و ۲ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم بار خروجی بود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد اضافه کرد: اینک تنها شرکت ایران ایر در روزهای سه شنبه و جمعه هفته در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.به گزارش ایرنا،

به گزارش ایرنا، فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید. ۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد اما شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند.

کاهش تعداد پروازهای این فرودگاه در حالی است که شرکت هواپیمایی کشور به تعهد ۶ برنامه پرواز هفتگی در مرکز خراسان شمالی عمل نکرده است.

سه شرکت آسمان، کیش ایر و قشم ایر مطابق دستور سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی در بجنورد را به دلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha