۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85432812
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۲۵ پرونده تخلف نوروزی برای اصناف خراسان شمالی تشکیل شد 

بجنورد-ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۴۲۵ فقره پرونده تخلف اقتصادی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تاکنون برای بازاریان و کسبه استان تشکیل و رسیدگی شد. 

علی وفاخواه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تشدید بر بازار استان به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان از نیمه اسفندماه پارسال آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت ۴۷۱ فقره تخلف از بازاریان استان شناسایی شد که ارزش آن ۳۴ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال گزارش شده است.

وفاخواه بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۸۹۰ مورد بازدید از اصناف استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت و گران‌فروشی صدرنشین تخلفات بازاریان استان در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان است.

وفاخواه با اشاره به اجرای گشت های مشترک در طرح نوروزی گفت: انجام ۱۶۰ گشت مشترک در بازار استان منجر به تشکیل ۵۸ فقره پرونده شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده های گشت مشترک یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال است.

جایگاه نخست صمت استان در رسیدگی به شکایات

وفاخواه گفت: خراسان شمالی با ۹۶ درصد بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اسفند ماه پارسال حدود ۱۱ هزار و ۸۷۶ مورد شکایت از طریق مرکز تماس ۱۲۴ و سامانه رسیدگی دریافت شد و این استان در این دوره بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را ازآن خود کرد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: استان های فارس و همدان با ۸۶ درصد و ۷۶ درصد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان در حال فعالیت و ارایه کالا و خدمات به مصرف کنندگان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha