۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85432894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ماه بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، در این بازه زمانی تعداد ٢ میلیون و ٣٥ هزار و ٧٦٠ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود: همچنین در این بازه زمانی ٤٠١ هزار و ٢١٩ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین به انجام ٨٥٤ فقره بازدید نظارتی در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: در بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ٥٢ واحد تذکر و چهار واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌ازپیش بتوان در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‌های مثبتی برداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha