۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 85433047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۴ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۵۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروز از امکانات و تجهیزات فراهم‌شده از سوی ستاد اسکان فرهنگیان استان در مدارس بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز سه‌شنبه به خبرنگاران افزود: ۱۱ هزار و ۷۶۷ خانوار به تعداد ۵۴ هزار و ۵۶۴ مسافر و گردشگر نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی فرهنگیان استان سمنان اسکان داشتند.

وی بیان کرد: پذیرش مسافران و گردشگران در مدارس استان سمنان از بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲ تا پایان سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۸۳۶ خانوار فرهنگی به تعداد ۳۳ هزار و ۴۸۹ نفر، ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده کارکنان دولت به تعداد ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر، یک‌هزار و ۱۰۶ خانواده مشاغل آزاد به تعداد سه‌هزار و ۹۰۲ نفر در مدارس و یکهزار و ۴۱۵ خانوار به تعداد چهار هزار و ۹۷۴ نفر نیز در مراکز رفاهی فرهنگیان استان سمنان اقامت داشتند.

وزیری با اشاره به مشارکت عوامل اجرایی ستاد اسکان آموزش و پرورش سمنان به‌ویژه معاونت پشتیبانی، رفاه و تعاون، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، حراست،‌ روابط‌عمومی اداره‌کل و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها و مناطق ۱۱گانه این استان، اظهار داشت: برای اسکان مسافران نوروزی، ۱۴ پایگاه فعال اسکان، ۱۳۲ مدرسه با یکهزار و ۱۰۶ کلاس آماده‌سازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کلاس‌ها در سه سطح ویژه، نوع الف و ب، به امکانات رفاهی از جمله فرش، یخچال و تلویزیون مجهزبودند.

به گزارش ایرنا، شاهرود با ۱۸ هزار و ۴۰۲ نفر، سمنان با ۱۳ هزار و ۶۵ نفر و دامغان با ۱۱ هزار ۶۱۱ نفر به ترتیب بیشترین شمار پذیرش مسافران را در طرح اسکان نوروزی ۱۴۰۲ فرهنگیان داشتند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

این خطه با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

گردشگران می‌توانند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha