نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در بودجه ۱۴۰۳ هدفگذاری شده است

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر و بار کشور به عنوان یکی از مباحث مهم کشور، هم در مجلس، هم در برنامه هفتم و هم در بودجه ۱۴۰۳ هدفگذاری شده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، ابراهیم عزیزی در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی ‘چشم به راهیم’ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: برای مجهز شدن ناوگان حمل و نقل مسافر و بار استان نیز واحدهای بزرگ خودروسازی را در فارس پایه گذاری کردیم و امروز فارس به سمت تبدیل شدن به یک قطب تولید خودرو در حال حرکت است.

او ادامه داد: فعالیت شرکت های خودروسازی شایان دیزل، آرشام دیزل، ایران خودرو و بونیز خودرو در فارس در همین راستاست و این استان در تلاش است تا برای رسیدن به یک ناوگان سالم و پیشرفته در این مسیر گام بردارد.

وی، راه اندازی پویش ‘چشم به راهیم’ را اقدامی مناسب و به جا از سوی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری فارس برای کاهش تصادفات رانندگی و خسارت‌های ناشی از آن دانست و افزود: اجرای این پویش و تداوم آن در ایام و سال های پیش رو قطعا می تواند کمک کند که رتبه و جایگاه فارس تصادفات جاده‌ای بهبود یابد و روز به روز شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در بودجه ۱۴۰۳ هدفگذاری شده است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: فارس یکی از پهناورترین استان های کشور با جاذبه های متعدد مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی است و دارای حدود ۲۲ هزار کیلومتر شبکه راه است و بزرگترین آزادراه کشور یعنی آزادراه شیراز – اصفهان نیز سال گذشته در این استان زیر بار ترافیک رفت که مجموع این ظرفیت ها سبب شده که هرساله مسافران، گردشگران و هموطنان بسیاری این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

عزیزی افزود: بهبود جایگاه فارس در حوادث جاده‌ای و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن از جمله در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیانگر عزم مسئولان و دست اندرکاران در کنار کوشش و تلاش شبانه روزی راهداران، پلیس و سایر مجموعه های مسئول برای به حداقل رساندن این حوادث است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در بودجه ۱۴۰۳ هدفگذاری شده است

لزوم توجه به عامل انسانی در حوادث جاده‌ای
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم گفت: مهمترین رویکردی که مردم و کاربران جاده‌ای باید به آن توجه کنند بحث نقش عامل انسانی در حوادث و تصادفات رانندگیبه عنوان یک نقش بسیار برجسته است.

محسن عمادی افزود: هرچند از نقش و تاثیر خودرو و راه در وقوع حوادث هم نمی توان گذشت اما قطعا رانندگان می توانند حتی در صورت ناایمن بودن خودرو و نامطلوب بودن جاده، با رعایت کامل اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند تخطی از سرعت مطمئنه و خودداری از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی مانع بروز حوادث و تصادفات رانندگی شوند.

وی، ماهیت پویش ‘چشم به راهیم’ را فرهنگ سازی در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: می کوشیم که با اجرای مطلوب چنین پویش هایی، اهداف آن که زمینه سازی سفری ایمن و بدون دغدغه برای هموطنان و کاربران جاده‌ای هست را محقق کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha