۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85433201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ هزار خدمت درمانی ایام نوروز در دزفول ارایه شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۱
کد خبر: 85433201
۴۶ هزار خدمت درمانی ایام نوروز در دزفول ارایه شد

دزفول – ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیش از  ۱۹ هزار نفر با مراجعه به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه و بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز جامع سلامت با اجرای طرح نوروزی خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا خسروپناه عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ۱۹ هزار و ۵۸۲ نفر در مدت اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین امسال بامراجعه به اورژانس بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول خدمات درمانی دریافت کردند.

وی تعطیلات نوروزی را یکی از ایام پر کار تیم‌های بهداشتی و درمانی برشمرد و ادامه داد: ۵۷۹۰ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس بیمارستانی دزفول بستری و ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر نیز صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۸۳۰ بیمار از ابتدای طرح نوروزی تاکنون توسط تیم‌های مختلف اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ بزرگ دزفول منتقل شدند که از این تعداد ۴۱۱ نفر آنها مصدومان حوادث ترافیکی بوده است.

وی اظهار کرد: تروما، مشکلات گوارشی و مشکلات قلبی به ترتیب از علل شایع مراجعه بیماران به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بوده است.

خسروپناه با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در طرح سلامت نوروزی گفت: مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این مدت ۷۸۰ اخطاریه صادر و ۴۴ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: تا کنون بیش از پنج تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد توسط بازرسان مرکز بهداشت دزفول کشف و معدوم شده است.

به گزارش ایرنا، طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده است تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

۱۵ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، ۱۰ اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه هوایی همراه با یک اتوبوس آمبولانس و همچنین یک دستگاه موتورلانس در دزفول فعال است.

۲۷ هزار خدمت پزشکی ایام نوروز در دفول ارائه شد

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در گفت و گوی جداگانه گفت: ۲۷ هزار و ۱۲۳ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در ایام نوروز امسال به شهروندان و مسافران نوروزی در این شهرستان ارایه شد.

محمدعلی شفیعی نیا ادامه داد: چهار مرکز خدمات جامع سلامت شامل مراکز خیبر، سردشت، باغچه بان و طالقانی دزفول در ایام نوروز به صورت شبانه روزی و یک مرکز دیگر به صورت ۶ ساعته مراقبتی های بهداشتی و درمانی را به شهروندان و مسافران ارائه دادند.

وی ادامه داد: ویزیت پزشک، ویزیت ماما، خدمات پرستاری، داروئی، مراقبت مادر و کودک، واکسیناسیون و سایر مراقبت های بهداشتی از جمله خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارایه شده در این ایام است.

به گزارش ایرنا، مرکز بهداشت دزفول در حال حاضر دارای ۲۸ مرکز خدمات‌ جامع سلامت، ۴۴ پایگاه سلامت و ۵۹ خانه بهداشت است که چهار مرکز جامع سلامت به صورت شبانه روزی و یک مرکز دیگر به صورت ۱۲ ساعته فعالیت می کنند که جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفری را پوشش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha