۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۰۲
کد خبر: 85433313
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قدرشناسی سومین قدر امسال؛ راز و نیاز سحرگاهی در آستان شاهچراغ (ع)+ فیلم

شیراز - ایرنا - صحن و شبستان حرم مطهر احمدبن موسی (ع) امشب (۲۳ رمضان) مملو از زائرانی است که به خوبی قدر سومین شب قدر را شناخته و تا سحرگاه به راز و نیاز با معبود نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صحن و سرای سومین حرم اهل بیت (ع) از ساعت ۲۱ امشب با حضور پرشمار شیرازی‌های مومن میزبان مراسم شب قدر است، آستان احمدی شاهچراغ (ع) صحنه شوق دلدادگی و نجوای سحرگاهی با خالق، تجسم زیبای هنر ایرانی - اسلامی و جلوه احسان و نوع دوستی است.

امشب هم همچون دیگر شبهای قدر پایگاه سیار انتقال خون مهمان صحن حرم است و از ساعت ۲۱ تا پایان احیای سومین شب قدر آماده خونگیری از مؤمنان است که نذر خون برای بیماران نیازمند را گوشه‌ای از عبادت قدر خود می‌کنند.

میزهای احسان و اکرام ایتام نیز در ۲ صحن آستان احمدبن موسی (ع) برپا شده و مورد استقبال شب زنده‌داران شیرازی قرار گرفته است.

اما آستان مطهر شاهچراغ (ع) در سومین شب قدر صحنه هنرآفرینی ایرانی و اسلامی هم شده است و مرکز دارالقرآن حرم میزبان بداهه نویسی خوشنویسان هنرمند شیرازی است که آیات وحیانی کلام الله مجید و سخنان گهربار حضرت علی (ع) را به نسخ و نستعلیق می‌نگارند.

قدرشناسی سومین قدر امسال؛ راز و نیاز سحرگاهی در آستان شاهچراغ (ع)+ فیلم

اما آنچه بیشتر، زائران برای آن تا سحرگاه ساکن هوای حرم مطهر شده‌اند ذکر و دعا و راز و نیاز با خالق و معبود در شب سرنوشت‌ساز قدر است.

مراسم از ساعت ۲۱:۳۰ با تلاوت سوره‌های دخان و روم و عنکبوت آغاز شد و با قرائت جوشن کبیر و نوای الغوث الغوث شب زنده‌داران ادامه یافت.

زائران در شبستان امام خمینی (ره) و صحن حرم دعای جوشن کبیر را با مهدی سروری و سید مصطفی موسوی نژاد هم‌نوا شدند و سپس همراه با حاج حمید رمضان پور دعای ابوحمزه ثمالی خواندند و لحظاتی را پای سخنان حجت الاسلام جعفری مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان فارس نشستند.

همراه با آغاز دعای قرآن در سومین شب قدر امسال،صحن وسرای آستان احمدی شاهچراغ (ع) یکصدا "بک یا الله" شد و شب نشینان درگاه معبود قرآن بر سر با خالق خویش را و نیاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha