۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85433344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۷ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان داده شدند

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۲۷ هزار و ۲۵۲ نفر از مسافران نوروزی و زائران رضوی از ابتدای طرح اسکان نوروزی تا پایان ۱۳ فروردین جاری از خدمات اسکان این شهرستان برخوردار شده اند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کُُردیانی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: در قالب این طرح که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده تاکنون این مسافران و زائران از خدمات آماده شده ستاد اسکان این شهرستان بهره برده اند.

وی افزود: حدود چهار هزار نفر ظرفیت شب اقامت برای اسکان در شرایط عادی در این شهرستان پیش بینی شده بود که این ظرفیت در شرایط اضطراری تا حدود هفت هزار نفر قابلیت افزایش داشت.

وی تصریح کرد: مکان های آماده شده برای اسکان در شرایط عادی اقامتگاه های رسمی شامل هتل ها، مهمانپذیرها، مراکز بومگردی و زائرسرها و اقامتگاه های غیر رسمی شامل مراکز خوابگاهی و مدارس در نظر گرفته شده بود.

رییس ستاد خدمات سفر شهرستان سبزوار اظهار داشت: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۵۲ نفر مسافر نوروزی و زائر رضوی عبوری اسکان داده شده در سبزوار، ۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر در اقامتگاه های رسمی و ۱۶ هزار و ۸۲۰ نفر در اقامتگاه های غیررسمی و اضطراری اسکان داده شدند.

ابراهیمی شمار بازدید گردشگران و زائران نوروزی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان سبزوار را ۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: این بازدیدها از بناهای تاریخی، اماکن مذهبی و موزه های شهرستان صورت گرفته است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری، بنای یادبود کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha