۱۵ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه فعالیت بازگشت

شهرکرد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۱۶ واحد راکد شامل ۱۱ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و چهار واحد کشاورزی گفت: از این تعداد واحد راکد شناسایی شده در استان ۱۵ واحد به چرخه فعالیت بازگشت.

محمد کاظم منزوی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: افزون بر این ۶ واحد راکد شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری نیز تعیین تکلیف شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۹۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: کاهش شمار واحدهای راکد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر تلاش استان مبنی بر پیشگیری از راکد شدن واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون ۲۸ واحد راکد با قابلیت احیا در بخش‌های مختلف استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: افزون براین ۶۰ واحد راکد که قابلیت احیا ندارند و باید تعیین تکلیف و تغییر خط داده شود در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و برای فعال‌سازی این واحدها جلب و جذب سرمایه‌گذار جدید الزامی است.

منزوی شمار واحدهای صنعتی استانداری چهارمحال و بختیاری در درون و بیرون شهرک‌های صنعتی را یک هزار و ۱۴۳ واحد با ۲۳هزار و ۶۹۰ نفر اشتغال، ۱۰۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ۱۰ هزار نفر اشتغال، سه هزار واحد تولیدی کشاورزی (شامل گاوداری و مرغداری) در بیرون از شهرک‌های صنعتی، ۲هزار و ۹۴۰ واحد گردشگری و صنایع دستی با سه هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد واحدهای فعال در استان ۱۵۳ واحد زیر ۵۰ درصد در بخش صنعت، ۷۰ واحد در بخش کشاورزی، ۲ واحد در بخش صنایع دستی و گردشگری زیر ۵۰ درصد، همچنین ۸۹ واحد در بخش صنعت، ۱۸ واحد در بخش کشاورزی و چهار واحد در بخش گردشگری نیز با ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود در استان فعال هستند.

منزوی یادآور شد: یکی راهکارهای جلب مشارکت مردم و جهش تولید شناسایی و فعال‌سازی واحدهایی است که پایین‌تر از ظرفیت خود در استان مشغول به کار هستند.

به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی؛ مهمترین رویکرد چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمام بالای ۷۶ درصد با مشارکت مردم از مهمترین رویکردهای تیم اقتصادی استان در سال‌جاری به شمار می‌رود.

۱۵ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه فعالیت بازگشت

به گفته منزوی، در زمان حاضر برخی طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی مختلف در شبکه صنعتی استان وجود دارد که به سرانجام رساندن آن‌ها به عنوان یک نقطه قوت و رها کردن آن‌ها نیز نقطه ضعف به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۸۰ واحد نیمه کاره شامل ۷۷ طرح بالای ۷۶ درصد در بخش صنعت و سه واحد در بخش کشاورزی در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری شناسایی و برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با راه اندازی این واحدهای اقتصادی نیمه فعال در بخش‌های مختلف یک هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان به خصوص در داخل شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ۳۲ طرح نیمه کاره صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری در خارج از مجموعه شهرک‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۶ درصد شناسایی و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گفته منزوی، سال گذشته۷۷ طرح اقتصادی که از این مجموع ۶۳ طرح شامل ۴۹ طرح صنعتی، سه طرح معدنی، هفت طرح کشاورزی و چهار طرح در بخش گردشگری در داخل شهرک‌های صنعتی با ۳۴هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ۱۴ طرح نیز با ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و تسهیلات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی برضرورت به نتیجه رساندن تفاهم‌نامه‌ها با هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری، رسیدگی و افزایش صادرات با تشکیل پایانه‌های صادراتی و ورود برخی از کالاهایی که در گذشته صادر و الان صادر نمی‌شود از جمله فرش، تقویت زنجیره بادام و آبزیان و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور کارآفرینان را از رویکردها و راهبردهای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha