۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85433434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۱۹ نفر شب‌های قدر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۳۷
کد خبر: 85433434
۷۱۹ نفر شب‌های قدر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: امسال ۷۱۹ نفر شب‌های قدر از ۱۹ تا ۲۳ ماه رمضان در استان موفق به اهدای خون شدند.

کامبیز مهدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶۵۳ نفر مرد و ۶۶ نفر زن بوده‌اند که ۴۰۱ نفر از آنها اهداکننده مستمر هستند.

وی با اشاره به اجرای پویش مهر سرخ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این پویش هم هزار و ۹۱۱ نفر شرکت کردند که هزار و ۶۳۱ نفرموفق به اهدای خون شدند و ۲۳۷ نفر آن اولین بار خون اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نیاز به خون نیازی همیشگی است گفت: اهداکنندگان خون می‌توانند با صرف وعده غذایی مناسب و استفاده از مایعات بیشتر در وعده سحری برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر به عنوان اهدا کننده مستمر و ۶ هزار و ۲۲۴ نفر با سابقه اهدای خون موفق به اهدا شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۳ نفر برای اولین بار مراجعه و خون اهدا کردند تصریح کرد: همچنین در طول سال گذشته ۷۱۹ نفر موفق به اهدای پلاکت فرزیس شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، این رقم ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده عنوان کرد: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس ۲۶.۶ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha