۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85433591
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۴۱ میلیون متر مکعب آب سدهای خراسان‌شمالی رهاسازی شد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۴۱ میلیون متر مکعب آب ذخایر سدهای استان در سال ۱۴۰۲ برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت رهاسازی شد.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، وحید واسطه روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: این میزان آب از سدهای شیرین دره در شهرستان مانه، بارزو و گلول در شیروان، بیدواز در اسفراین، چری در فاروج و ۲ سد چندیر و غلامان در رازوجرگلان و در شرایطی تامین و تحویل شده است که استان طی چند سال اخیر در شرایط خشکسالی و کم بارشی به سر می برد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵ میلیون متر مکعب از آب رهاسازی شده برای مصارف کشاورزی و بیش از ۲۶ میلیون متر مکعب نیز برای مصارف شرب و بهداشت بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: بیشترین میزان آب تحویلی از حجم یاد شده، مربوط به سد شیرین دره به میزان حدود ۲۸ میلیون متر مکعب است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد و بنا بر گزارش هواشناسی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارش ها در این استان حدود ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و حدود ۸۲ درصد از مساحت دو میلیون و ۸۰۰ هکتاری استان خراسان شمالی نیز با خشکسالی خفیف تا شدید مواجه اند.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار از مساحت این استان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از جمعیت یک میلیون نفر حدود ۳۸ درصد در بخش کشاورزی اشتغال دارند که این میانگین در سطح ملی حدود ۱۹ درصد اعلام شده است.

خشکسالی بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی شامل باغی، زراعی، دامی، مراتع و دامپزشکی این استان در سال زراعی جاری خسارت زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha