یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وجه اضافه دریافتی به زائران در مشهد بازگردانده شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وجه اضافی دریافتی از زائران نوروزی در مشهد مقدس برگشت داده شد.

حسین امیر کلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت قرارگاه عملیاتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان و طرح تشدید نظارت بر مراکز اقامتی و گردشگری در مشهد از نیمه اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتل‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد مقدس در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه در مجموع ۲ هزارو ۷۵۹ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکل‌های گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مشهد اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده و ۹۰ شکایت رسیده به پایگاه‌های نظارتی و کانال‌های ارتباطی ۰۹۶۲۹ و تلفن ۳۷۰۴۵ - ۰۵۱ مستقر در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس در مجموع مبلغ ۱۶۵ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان وجه دریافتی از زائر به حساب آنها برگشت شده و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت گرفت.

وی گفت: خوشبختانه با سازماندهی خوبی که در مشهد و به خصوص اطراف حرم مطهر رضوی به‌عنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است، چهار پایگاه ثابت رسیدگی به شکایت‌ها در پیرامون حرم مطهر به‌صورت شبانه روزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری خواهند کرد.

امیرکلالی ادامه داد: سامانه پنج رقمی تلفنی ۳۷۰۴۵ ویژه مشهد مقدس در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایت‌های واصله بوده و به‌صورت متمرکز با حضور تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان در خدمت زائران خواهند بود.

وی بیان کرد: برابر مصوبات قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس، با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازماندهی بین دستگاه‌ها بوده و برای اولین بار با تمرکز بازرسی‌ها و ارتباط خوب بین دستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارت‌ها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بوده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha