۲۱۸ هزار میلیارد ریال مالیات در خراسان رضوی وصول شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۱۸ هزار میلیارد ریال مالیات پارسال در این استان وصول شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۵۲ درصدی داشته است.

شاکررضا مریدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان وصول مالیات در خراسان رضوی ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی بیان کرد: ۹۷ درصد درآمدهای خراسان رضوی از محل اخذ مالیات تامین می شود که میزان وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته حدود ۱۱۴ درصد محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید بوده است.

مریدی اظهار کرد: یکی از سیاستهای مهم این اداره کل تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی و افزایش وصولی بدون فشار بر مودیان بوده است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha