۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85433644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران رازوجرگلان ۲ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: مردم نوعدوست شهرستان مرزی راز و جرگلان ۲ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان امسال کمک کردند.

محمد اسماعیل حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم مومن و خیر رازوجرگلان در جشن گلریزان سال گذشته نیز به همین میزان کمک کرده بودند.

وی افزود: جشن گلریزان کمک به‌ آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در بجنورد ۱۸ فروردین ماه در مجتمع تجاری و تفریحی طلای سفید برگزار می شود و در سایر شهرستان ها نیز تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی بر مشارکت خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و گفت: ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد استان با ۸۲۰ میلیارد ریال بدهی در انتظار کمک خیران در جشن های گلریزان هستند.

حاتمی با بیان اینکه ۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان پارسال با بدهی یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از حبس رهایی یافتند، افزود: شکات ۶۸۸ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان خراسان شمالی را بخشیدند که کمک بسیار بزرگی بود.

وی تصریح کرد: ستاد دیه خراسان شمالی نیز با همکاری خیران ۱۱۴ میلیارد ریال برای آزادی کمک کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی افزود: میزان آورده زندانیان ۴۲ میلیارد ریال، دریافت تسهیلات ۴۲ میلیارد ریال و پذیرش اعسار نیز ۳۴۷ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۱۰ درصد از این جمعیت را اهل سنت و قوم ترکمن تشکیل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند.

شهرستان رازوجرگلان با ۶۲ هزار نفر جمعیت هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای سه بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha